וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: נערים הציתו מבנה של ערבים וריססו "נקמה"

29.8.2014 / 11:24

הארבעה, בני 17-16, נאשמים כי העלו באש רהיטים בבית קפה בכפר דורא אל קרע שליד לבית אל. ככל הנראה, מדובר ב"תג מחיר" על הצתת מבנה במאחז סמוך יום קודם. "פעלו ממניע גזעני"

ארבעה נערים נאשמים בהצתה ובהשחתה בדורא אל קרע. אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
נשרפו ספות וכורסאות. המקום שהוצת באמצע החודש בדורא אל קרע/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

לבית המשפט המחוזי לנוער בירושלים הוגש הבוקר (שישי) כתב אישום נגד ארבעה נערים בני 17-16, תושבי בית אל, ערד ויישוב בבנימין, המואשמים כי הציתו באמצע החודש בית קפה בכפר דורא אל קרע שליד בית אל וריססו על דלת המקום "נקמה". ככל הנראה, הדבר נעשה כפעולת "תג מחיר", יום אחרי שפלסטינים הציתו מבנה במאחז הסמוך מעלה הארבעה.

הארבעה נעצרו ביום שני במסגרת חקירה של השב"כ ושל המפלג לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י, ונחקרו בחשד למעשים. על פי חוקרי היחידה, נאסף מכלול ראיות, וזה אפשר לגבש נגדם כתב אישום. על פי הנטען בו, ב-18 באוגוסט בסביבות 05:30 בבוקר יצאו הנאשמים מבית אל לכיוון הכפר הערבי, כשפניהם מוסתרות בחולצות, כפפות על ידיהם וברשותם תרסיס בצבע שחור.

על פי כתב האישום, כחצי שעה אחרי שיצאו לדרך ריססו הנערים את המילה נקמה על דלת המבנה הארעי ועל מסך שהוצב במקום. מיד לאחר מכן, כך נטען, הם הציתו את הספות והכורסאות בתוך בית הקפה ואז נמלטו מהמקום.

עוד בוואלה! חדשות:
מת מפצעיו החייל שנפצע אנושות מרקטה בגן יבנה
דיווח: צבא אסד השתלט בחזרה על אזורים ליד הגבול
שפחות מין בנות 14: הסיוט של היזידיות בכלא דאעש

ארבעה נערים נאשמים בהצתה ובהשחתה בדורא אל קרע. אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
עורכי דינם של הנאשמים מכחישים. הכתובת שרוססה/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

"כתוצאה ממעשי הנאשמים התלקחה אש ושרפה כליל את הספות והכורסאות וכן שרפה חלק מיריעת הבד המכסה את החצר", נכתב בכתב האישום. "בנוסף, נגרם נזק למערכת החשמל במקום. במעשיהם המתוארים לעיל, שילחו הנאשמים בצוותא חדא (ביחד, ש"ב) אש במזיד בדבר לא להם וכתבו על מקרקעין של זולתם שלא כדין, והכול מתוך מניע של גזענות".

הארבעה מיוצגים על ידי ארגון "חננו", שהכחיש בשמם כל קשר למעשה. "מעבר לכך שהארבעה מכחישים את המיוחס להם ויש לבחון היטב את חומר הראיות בתיק, האירוע המדובר התרחש יממה לאחר שערבים הציתו ושרפו כליל מבנה מגורים במאחז מעלה הארבעה הסמוך לכפר דורא אל קרע", אמרו בארגון. "למיטב ידיעתנו, עד כה לא נעצרו ערבים החשודים במעשה, והמשטרה אינה מתייחסת לאירוע באותה רצינות שבה היא מתייחסת לאירוע התגובה, שבא על רקע אוזלת היד שחשים התושבים מצד מערכת הביטחון".

לדברי "חננו", "במדינת היהודים משקיעים תקציבי עתק ביחידות מיוחדות למלחמה ביהודים ולא במיגור הטרור הערבי, ואנו תמהים מדוע? כשמבזבזים כאלו משאבים על אירועים כגון אלו, אין פלא שנכשלים מול הטרור החמאסי".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully