וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד לנערים הוקם במקום החטיפה: "זיכרון למאבק"

29.8.2014 / 3:09

בני הנוער מבת עין יזמו הקמת אנדרטה לזכר גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, שנרצחו בגוש עציון. בסיוע המועצה האזורית, הושלמה הקמתה. "מקור לזיכרון ולגאוות יחידה"

גלעד לזכר החטופים שהוקם בסמוך לתחנת האוטובוס בה השלושה נחטפו בבת עין שבגוש עציון. אוגוסט 2014. מועצה אזורית גוש עציון,
הגלעד ליד בת עין/מועצה אזורית גוש עציון

היוזמה להקמת גלעד לזכרם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו ב-12 ביוני מצומת גוש עציון הושלמה בימים האחרונים, סמוך לתחנת האוטובוס ממנה נחטפו גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. הקמת הגלעד נעשתה ביוזמת בני נוער מההתנחלות בת עין שבגוש עציון, סמוך למקום החטיפה.

הרעיון להקמת הגלעד הועלה כבר עם היוודע דבר מציאת גופותיהם של השלה, ולאחר אישור שהתקבל מראש המועצה האזורית, דוידי פרל, החלה עבודת התכנון של האנדרטה. פרל הבהיר כי המועצה תסייע בכל אשר נדרש, במטרה לרתום את בני הנוער להקמת פינה סביבתית-ערכית שתעניק "מקור לזיכרון ולגאוות יחידה כאחד".

עוד בוואלה! חדשות:
שרה נתניהו: "כל הרע התחיל בהתנתקות"
אבו מאזן: ארה"ב הסכימה למדינה פלסטינית בגבולות 67'
נמצאה גופה העונה לתיאור הנעדר החרדי מירושלים

נפתלי פרנקל, גיל עד שער, אייל יפרח. באדיבות המשפחות, עיבוד תמונה
"עם כלביא יקום". שלושת הנערים שנרצחו/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחות

בתי עסק ואומנים תושבי האזור נתרמו למשימה. בין היתר, משתלת "גני חברון" שבאלון שבות תרמה שלושה עצי זית בוגרים, אחד לזכר כל נער, שנשתלו מסביב לאנדרטה, כמו גם שיחי נוי. האומן יובל כהן, תושב בת עין, הצטרף גם הוא למשימה ויצר עמוד אבן עם המילים "עם כלביא יקום".

על עמוד האבן נחצבה צורת יד, שאצבע אחת שלה מורמת כלפי מעלה. גורמים במועצה האזורית גוש עציון הסבירו כי צורה זאת מסמלת שלמרות הירידה עם חטיפת ורציחת שלושת הנערים, מנקודה זו תהיה "עלייה, צמיחה וגאולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הלוויה של שלותש הנערים החטופים בבית העלמין במודיעין, יוני 2014. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהלוויית הנערים/רויטרס

לדברי יאיר גולדשמיד, מהיחידה לקידום נוער בבת עין שעבד עם נערי היישוב, "הפרויקט החשוב הזה הוכיח שוב את הכוחות הגדולים הטמונים בבני הנוער, שניצלו את ימי החופש ונרתמו בצורה מעוררת התפעלות לעניין והתאמצו מאוד עד להשלמת הפרויקט. במהלך העבודות הרגשנו עד כמה טמונים בעבודה פיזית כוחות מרפא, התחדשות וגילוי חוזק בקרב בני הנוער".

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון ציין עם סיום העבודה: "הגלעד הוא סמל שלנו לזיכרון למאבק. זיכרון של אותם אהובים ויקרים לכולנו, ומאבק על אדמתנו וזכותנו להתיישב בארץ ישראל. אני מברך את בני הנוער על היוזמה והחריצות ומייחל בשורות טובות לעם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully