וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' חצרוני פוטר מאריאל: "רודפים אותי בשל דעותיי"

חצרוני הואשם בהתנהגות שאינה הולמת חבר סגל ובפגיעה באוניברסיטה ובמטרותיה, לאחר שלל התבטאויות מעוררות מחלוקת. "זה מקום שרודף סטודנטים ומרצים בשל דעותיהם", אמר. האוניברסיטה: "שמורה לו הזכות לערער"

שר החינוך גדעון סער באוניברסיטה באריאל, ינואר 2013. בן קלמר
סתימת פיות? אוניברסיטת אריאל/בן קלמר

ועדת המשמעת והאתיקה באוניברסיטת אריאל החליטה לפטר את פרופ' אמיר חצרוני, מרצה לתקשורת במוסד. לדברי האוניברסיטה, חצרוני פוטר בשל התנהגות שאינה הולמת חבר סגל במוסד ופגיעה במוסד ובמטרותיו, זאת לאחר שאמירות שנויות במחלוקת שכתב בעמוד הפייסבוק שלו ובטורים בעיתונות עוררו סערה. חצרוני הודיע כי יערער על החלטת הוועדה.

חצרוני הואשם באמירות מזלזלות ופוגעניות כלפי אוכלוסיות שונות בחברה. כך למשל, כתב ב-2013 בקבוצת הפייסבוק "אחת מתוך אחת", בה מפורטים מקרי תקיפה מינית של נשים: "ראוי לשבח במיוחד את כושר ההמצאה האמנותי של בנות שבחיי היום-יום אפילו אנסים מתועבים ונואשים לסקס נוטים לפסוח על פניהן מטעמי חוסר אטרקטיביות, על שהצליחו לבנות עולם פנטזיונרי עשיר ומלא זימה, שבו אפילו אישה עם זקן של הרצל ובטן של פואד היא יעד מיני נחשק עבור בראד פיט".

במכתב הפיטורים, נטען כי חצרוני לא הגיש סיכומים מטעמו או טיעונים לעונש, ולכן הוחלט על פיטוריו שלא בפניו. במכתב צויין עוד כי שלל הנימוקים לפיטוריו של חצרוני ישלחו אליו בימים הקרובים ולאחר מכן תהיה זכותו לערער על החלטה זו תוך שלושה ימים.

"משהו במוסד הזה לא בסדר"

בשיחה עם וואלה! חדשות טען חצרוני נחרצות כי האוניברסיטה עסוקה בסתימת פיות של אנשים בעלי דעות פוליטיות שונות מרוח המוסד וכי הוא מתכוון לערער לבית המשפט. "אני קורא לכל מי שמשתף פעולה עם אוניברסיטת אריאל שמפטרת מרצה בשל דעותיו, וגם משעה תלמידים בשל דעותיהם, לחשוב פעמיים לפני שעושה כך", אמר חצרוני, "הבעיה באוניברסיטה היא איננה בעית הכיבוש, שהיא ידועה וחמורה בפני עצמה אלא שאוניברסיטה מתנהגת כמו מוסד פאשיסטי, והייתי אומר את זה שוב ושוב גם אם היא לא הייתה ממוקמת על שטחים כבושים, גם אם היא הייתה ממוקמת בעפולה או פתח תקוה. אין לי ספק שאשאר באוניברסיטה דרך בית משפט כי האוניברסיטה לא חיה בוואקום. לא מפטרים אנשים בשל דעותיהם".

חצרוני הזכיר בדבריו שני מקרים בהם השעתה האוניברסיטה סטודנטים על רקע התבטאויות בעייתיות: "בית המשפט כפה עליהם לקבל חזרה את הסטודנטית רינת צולק, שכתבה לפני כחצי שנה ש"ללמוד באריאל זה יותר גרוע מהכלא הסורי", והושעתה מלימודיה או סטודנטית ערבייה שהעיפו אותה בגלל שכתבה נגד המלחמה. זה מקום שרודף סטודנטים ומרצים בשל דעותיהם. עם הכיבוש קשה לחיות, אבל אפשר. אבל להירדף בגלל דברים שנאמרו נגד המלחמה או נגד האוניברסיטה - זה דבר שאי אפשר לחיות איתו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד הסטטוסים שפרסם חצרוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

חצרוני גם תמה על מועד שליחת מכתב הפיטורים, וטען כי הוא נשלח מיד אחרי פרסום מאמר שלו באתר עיתון "הארץ" באנגלית, בו הוא הצדיק חרם אקדמי כתגובה לפגיעת מוסדות אקדמאיים ומכללות בחופש הביטוי והאקדמי בזמן המלחמה. "המאמר התפרסם בין שלישי לרביעי והגיע לאוניברסיטה ופתאום בצהריים קיבלתי מכתב פיטורין בלי נימוקים ובלי כלום. זה תהליך של ועדה שמתקיימת למעלה משנה פתאום הודעה שנשלחת בחופזה, מי שמאמין שזה צירוף מקרים הוא תמים מאד בעיניי. זה כל כך שקוף".

חצרוני המשיך וטען כי לצד "סתימת הפיות" לכאורה, האוניברסיטה מאפשרת פעולות של גורמי ימין קיצוני בשטחה: "חב"ד משתולל בקמפוס ומחזיר אנשים בתשובה בחסות האוניברסיטה. יש שיתופי פעולה עם החבורה של מיכאל בן ארי שמלמד בה ולוקח סטודנטים לפעילויות שלו. משהו במוסד הזה לא בסדר".

מאוניברסיטת אריאל נמסר בתגובה: "ועדת המשמעת בהרכב מיוחד שקבע בית הדין לעבודה סיימה דיוניה בעניין פרופ' חצרוני ביום ג' 26.8.2014 והחליטה על הפסקת עבודתו לאלתר באוניברסיטה. על החלטה זו שמורה לו הזכות לערער בפני ועדת הערעורים".

פרופ' חצרוני נגד אוניברסיטת אריאל
מאבקו של חצרוני בנגיד שקרא לו "מופרע עם קבלות"
דעה: גם אני נפגעתי מפרופ' חצרוני

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully