וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר אילן בן עמי: "מצבו הנפשי קשה"

החשוד ברצח דפנה בר ציון ישהה במעצר שבוע נוסף. בבדיקה רפואית לא נמצאו אצלו תסמינים פסיכוטיים, אך נקבע שהוא סובל מ"דיכאון קליני". פרקליטתו סירבה להשיב אם הוא מתחרט על מעשיו

צילום: דוד קורן, עריכה: יותם בן דוד

בית משפט השלום בתל אביב האריך אתמול (רביעי) בשבעה ימים את מעצרו של אילן בן עמי, החשוד ברצח דפנה בר ציון בתל אביב. השופט שמואל מלמד אמר כי מבדיקה ראשונית עלה כי לא נמצאו תסמינים פסיכוטיים אצל בן עמי, אולם הוא נמצא במצב דכאוני. עורכת דינו אורית חיון נשאלה בבית המשפט אם מרשה מביע חרטה על המעשה המיוחס לו, וסירבה להשיב על כך כמה פעמים. "לא רוצה להיכנס לפרטי הדברים", מסרה.

עוד על פרשת הרצח:
שלמה בר: "אנחנו כואבים מאוד והמומים"
הכתובות בדירת המסתור חשפו: רצח מתוך קנאה
הרצח, העלמת הראיות והמסתור: מסלול הבריחה של בן עמי
"אשרוף את ביתך": איך אלתרמן ושייקספיר השפיעו על החשוד ברצח?

השיחה שהובילה למעצר החשוד ברצח: "יש פה מישהו דומה לו בטירוף". מערכת וואלה! NEWS
"סובל מדיכאון גדול ובמצב נפשי קשה". בן עמי ובר ציון/מערכת וואלה! NEWS

חיון פירטה על הבדיקה שעבר בן עמי וביקשה לסייג את הממצאים. "אילן לא נבדק בדיקה פסיכיאטרית משפטית, אלא בדיקה ראשונית שבודקת אם הוא פסיכוטי או לא. הוא לא עבר הסתכלות. עם זאת, הבדיקה כן העלתה שהוא סובל מדיכאון קליני עמוק, ולעתים זה מוביל לגלישות פסיכוטיות", אמרה. היא הוסיפה כי בן עמי "נבדק על ידי מתמחה ולא על ידי רופא. רק לאחר הגשת כתב האישום הוא יוכל לעבור בדיקה רפואית-פסיכיאטרית מעמיקה, שתבחן לא רק את מצבו היום, אלא את מצבו בעת ביצוע העבירה וחודשים ספורים לפני כן".

עורכת דינו של בן עמי הוסיפה ודיברה על מצבו הקשה, לדבריה, של מרשה. "הוא מקבל היום טיפול פסיכיאטרי ותרופתי, ואלה דברים שצריכים להילקח בחשבון. הוא מצוי בתא מבודד, מרופד, שנקרא 'חללית'. אלה דברים שבהחלט מובילים לכך שמצבו הנפשי קשה ואפילו קשה מאוד. בשלב זה הוא לא מדבר הרבה. הוא מצוי בחשיבה אסוציאטיבית", ציינה. עם זאת, אמרה חיון: "מצבו הנפשי לא אומר שהוא פסיכוטי, וזה לא המבחן היחיד שעליו לעבור - לא ברפואה הפסיכיאטרית וגם לא מבחינת חוות הדעת המשפטית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דירת המסתור של אילן בן עמי, אוגוסט 2014. יותם רונן
המקום שבו הסתתר בן עמי. מגדלי YOO בתל אביב/יותם רונן

בן עמי, בן 47, נגן בלהקת "הברירה הטבעית", נעצר לפני כשבוע וחצי באזור כיכר המדינה בתל אביב. לטענת השוטרים, הוא נתפס כשהוא רעב, עייף ובסערת רגשות גדולה. יומיים לאחר מכן הוא הודה ושחזר את המעשה. "בכל פעם שהגענו לנושא של דפנה, או בכל פעם שהוא היה צריך להתייחס למעשה הרצח, הוא פרץ בבכי, התקשה לשלוט על עצמו ופעם אחר פעם אמר: 'אני מצטער, לא התכוונתי להרוג אותה'", סיפר גורם במשטרה המעורה בחקירה. "מערכת היחסים שם הייתה מורכבת. הקרובים והסובבים אליהם הכירו את הקנאה ללא גבולות שלו אליה".

מעדותו של בן עמי בפני חוקרי צוות החקירה המיוחד (צח"מ), בפיקודם של רב-פקד אסף צווייג וסגן-ניצב אסי צור, עולה כי כמה ימים לפני הרצח, שאירע לפני כשבועיים, הוא עבר לדירה החדשה ששכר בשכונת פלורנטין שבדרום תל אביב.

ביום חמישי בבוקר, ערב הרצח, הוא התקשר לבר ציון והם קבעו שהיא תבוא אליו לעזרה בסידור הבית החדש. כשהגיעה הוא הכין לה כוס קפה, והם החלו בסידור הבית. "היא ניקתה ועזרה לי לפרוק כמה ארגזים", סיפר לחוקריו. "בשלב מסוים התחלנו לדבר על המצב שלנו. חשבתי שאפשר לשקם את הקשר, שנחזור להיות כמו פעם. אבל היא לא הסכימה".

"נבהלתי וברחתי מהדירה"

לטענתו, הם שהו ביחד בדירה במשך קרוב לארבע שעות. בנקודה מסוימת בשיחה הם החלו להתווכח לגבי עתידם המשותף. לפי עדותו, בן עמי אחז בפטיש שהיה בחדר והפתיע את בר ציון עם מהלומת פטיש בראשה. לאחר מכן, המשיך לחבוט בה מבלי שתצליח להתנגד לו. ככל הנראה, כבר לאחר המכה הראשונה היא התעלפה ואיבדה את היכולת להתגונן.

"נבהלתי ופשוט ברחתי מהדירה", סיפר לחוקריו. הוא סיפר להם כי יצא לרחוב יחד עם הטלפון הסלולרי של פרודתו, כשבכיסו קצת פחות מ-300 שקלים. בשלב מסוים עלה לאוטובוס ונסע לפארק הלאומי ברמת גן, שנמצא ליד הספארי. "הלכתי למקום מבודד, וישבתי שם. אחר כך לקחתי מונית ונסעתי לפארק יהושע, שם העברתי את הלילה", שיחזר.

בהמשך, תיאר בן עמי בפני החוקרים את הגעתו לדירת המסתור הבלתי-מאוכלסת במגדלי YOO במתחם צמרת שבתל אביב. "זה היה יום שישי וחיפשתי מקום להתבודד", סיפר. "ראיתי את אתר הבנייה, חיכיתי שהפועלים ילכו הביתה, והצלחתי לאתר פרצה בגדר, משם נכנסתי. טיפסתי לקומה ה-11. מצאתי חומר בידוד שהיה מונח על הרצפה ועשיתי ממנו מזרן. רציתי להניח את הראש, לא יותר מזה". אחר כך, במהלך השהייה שלו במקום, הוא מספר כי מצא עיפרון בנאים, באמצעותו כתב על קירות המקום מכתב פרידה מבתו ואת המניע למעשהו. את הכתובות מצאו חוקרי המשטרה שעות לפני מעצרו בשבוע שעבר.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com
לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

(עדכון ראשון: 18:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully