וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביתה של אלמנת צה"ל לא ייהרס - אף שאינו חוקי

21.8.2014 / 4:50

לבקשת העותרת "שלום עכשיו", לא ייהרס ביתה של שלומית פרץ, ששכלה את בעלה שנהרג בעזה מטעמי רגישות, אף שנבנה על אדמה פרטית. זאת בניגוד להחלטה לגבי מבנים סמוכים לו

ביתו של אלירז פרץ שנהרג בפעילות בעזה בשכונת היובל ביישוב עלי שבשומרון, מאי 2011. עומר מירון
בית משפחת פרץ/עומר מירון

בג"ץ קבע אתמול (רביעי) כי ביתה של שלומית פרץ, שאיבדה את בעלה אלירז פרץ שנהרג בעזה, לא ייהרס, זאת אף שאינו חוקי והיה אמור לקבל צו פינוי והריסה. לצד זאת, קבעו שלושת השופטים בדיון כי יש לאכוף צווי הפסקת עבודה והריסה על הבנייה הבלתי-חוקית שנעשתה בצמוד לבית משפחת פרץ - במאחז היובל ליד היישוב עלי. המבנים המצויים על אדמות מדינה באותם יישובים לא ייהרסו.

כותרות נוספות בוואלה! חדשות:
נתניהו נלחם בקבינט בעודו נלחם בחמאס - גם במו”מ בקהיר
"150 אלף דולר והפרשות ימותו": הקלטות עו"ד פישר
חמאס מודה לראשונה: אחראים לרצח וחטיפת הנערים

תנועות "שלום עכשיו", שעתרה לבית המשפט בנושא, ביקשו שלא להחיל את בית משפחת פרץ, אף שנבנה על אדמה פרטית, לאור הנסיבות הטרגיות של האם. "אנחנו קשובים לסנטימנט של המשפחה ולכן החלטנו בצעד חסר תקדים לבקש מבית המשפט שלא לדון בבית זה", אמר מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר. לדבריו, "בית המשפט קיבל את האפשרות לא מסיבות משפטיות. אמנם הדבר לא תואם את האידיאולוגיה שלנו, אולם מבחינה שיקולים נוספים ורגישות גרמנו לכך שהבית יישאר על כנו".

בטרם ההכרעה אמר אופנהיימר: "איננו אטומים, המחשבה שחיילים עלולים לבוא ולפנות את הבתים היא מחשבה שקשה גם לנו". השופטים התייחסו לבקשתה החריגה של התנועה וציינו כי "בכל הנוגע לבית משפחת פרץ, הודיעו העותרים כי הם אינם עומדים על עתירה זו".

רב-סרן אלירז פרץ נהרג בפעילות צה"ל בעזה ב-2010. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים. אחיו הבכור, אוריאל פרץ, נהרג בפעילות מבצעית בדרום לבנון ב-1998.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully