וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ח"כ זועבי בגין הסתה

19.8.2014 / 14:41

בתום החקירה של יחידת להב 433 גובשה עמדה שלפיה יש תשתית ראייתית נגד חברת הכנסת מבל"ד בעקבות האירוע שבו תקפה מילולית שוטרים מנצרת. ההמלצה תועבר להכרעת היועץ וינשטיין

צילום: דוד קורן, אבי כהן; עריכה: קשת סידי

(זועבי מגיבה להאשמות נגדה בתום חקירתה במשטרה)

המשטרה סיימה בימים האחרונים לחקור את החשדות נגד חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) בעבירות הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור. בהתאם לממצאי החקירה, אימץ היום (שלישי) ראש האגף לחקירות ולמודיעין את העמדה שגיבשה היחידה החוקרת, היחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433, וממליץ להעמיד את ח"כ זועבי לדין.

החקירה החלה בחודש שעבר בעקבות התבטאויות שהשמיעה ח"כ זועבי בבית משפט השלום בנצרת נגד שוטרים שנכחו בדיון בהארכת מעצרם של חשודים בהפרות סדר. בעת שקהל רב, לרבות בני משפחות העצורים ועורכי דין המתינו מחוץ לאולם, הטיחה חברת הכנסת בשוטרים אמירות קשות ופוגעניות על היותם ערבים המשרתים במשטרת ישראל. בין היתר, קראה לעברם ח?כ זועבי: "אלה שמשתפים פעולה נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה", "שיפחדו מהשבאב", ו"צריך לירוק להם בפרצוף".

עוד על ח"כ חנין זועבי:
זועבי הורחקה לחצי שנה ממליאת הכנסת ומוועדותיה
וינשטיין: זועבי לא תיחקר בגין גיבוי חוטפי הנערים
הוגשה הצעת החוק שנועדה לשלול אזרחות מזועבי

חנין זועבי בדיון בעניין פסילתה בבית המשפט העליון, דצמבר 2012. בן קלמר
מחכה להכרעת היועץ המשפטי לממשלה. ח"כ זועבי/בן קלמר

עם קבלת הדיווח והחומרים מהמחוז הצפוני הנחה מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו לנקוט את כל הצעדים הדרושים לבחינת פתיחה בחקירה כנגד ח"כ זועבי. היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין קיבל את המלצת ראש האגף לחקירות ולמודיעין ופרקליט המדינה ואישר לחקור את חברת הכנסת. במסגרת החקירה, בין היתר, נחקרה ח"כ זועבי באזהרה במשרדי יחידת להב 433 וכן נגבו עדויות ממעורבים.

בתום החקירה גיבשה היחידה עמדה שלפיה קיימת תשתית ראייתית נגד ח"כ זועבי בעבירות המיוחסות לה. ממצאי החקירה יועברו בימים הקרובים לפרקליטות המדינה ויועץ המשפטי לממשלה, והוא יידרש להכריע אם תעמוד ח"כ זועבי לדין.

זועבי לאחר חקירתה: "לא מפחדת מכתב אישום"

זועבי התייצבה לחקירה בעניינה לאחר שנמנעה מכך במשך כמה ימים בתואנות שונות. בתום חקירתה היא הגיבה לחשדות נגדה. "מדובר בחקירה מיותרת", אמרה זועבי. "מדובר בעובדה שלא תפסו (את) חנין זועבי על המון האשמות בהסתה, שהיועץ המשפטי והמשטרה החליטו לסגור אותן, ואז חשבו שהם יתפסו את חנין זועבי על מקרה כל כך שולי בבית משפט".

לדברי זועבי, מדובר במסע רדיפה אישי נגדה. "פשוט רוצים לתפוס את חנין זועבי", אמרה. "אני מוכנה לבית משפט, לא מפחדת מכתב אישום ומבית משפט ואני אעשה את בית המשפט הזה לבית המשפט הכי פוליטי נגד המשטרה. המשטרה תועמד לדין וגם הח"כים והשרים שהסיתו נגדי".

זועבי אף הוסיפה ואמרה כי לא היא זו שצריכה להיחקר. "במדינה הזאת גזענים הם אלה ששופטים את הדמוקרטים, אלה שרוצים להגן על הדמוקרטיה והשוויון והזכות למחות מוצאים את עצמם בתוך חקירה, ואולי גם בתוך בתי המשפט", אמרה. "אני רוצה גם להביא את המשטרה, וחברי כנסת ושרים שיבואו לפה, המשטרה שתבוא לפה ושתועמד לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully