וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחמם את הלב": חברי הקצין שנפל צעדו בעד המבצע

31.7.2014 / 20:24

מאות בני אדם השתתפו במפגן תמיכה בצה"ל שארגנו חבריו של סרן צביקה קפלן, שנהרג בעזה. הם הניפו דגלי ישראל ושרו את המנון חטיבת גולני. "עושים הכול כדי להרים את מוראל העם"

צילום: עומר מירון, עריכה: קשת סידי

מאות בני אדם השתתפו היום (חמישי) אחר הצהריים במפגן תמיכה בצה"ל ובמבצע "צוק איתן" בירושלים. את האירוע ארגנו חבריו של סרן צביקה קפלן, קצין בגדוד הסיור של גולני שנהרג בפעילות מבצעית בשכונת שג'אעיה שבמזרח העיר עזה. הנוכחים, ובהם רבים מבני קיבוץ מירב שבו התגורר קפלן עם אשתו ועם שני בניו, צעדו ברחובות הבירה ושרו את השיר: "גולני שלי", המנון חטיבת גולני שבה שירת קפלן, הניפו דגלי ישראל ושלטים התומכים בצבא.

"יום אחרי שצביקה נפל החליטו אנשי הקיבוץ יחד עם בני נוער להקים את 'כוח צביקה'", סיפר עמית נאמן, אחד ממארגני מפגן התמיכה. "מלבד ארגון המצעד, הפעילות כוללת גם אריזת חבילות לחיילים. אנחנו עושים הכול על מנת להרים את המוראל של העם".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
שישה נפצעו מפגיעת פצמ"ר במועצה האזורית אשכול
פצוע קשה מפגיעת רקטה בקריית גת, יירוטים בתל אביב
לוחמי מגלן נהרגו במרפאת האו"ם שמולכדה בטונה חומר נפץ

צעדת תמיכה בצה"ל לזכרו של צביקה קפלן היום בירושלים, יולי 2014. חזקי עזרא –ערוץ 7, מערכת וואלה! NEWS
מפגן התמיכה בצה"ל ברחובות ירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, חזקי עזרא –ערוץ 7

במפגן הערב השתתפו גם בני משפחתו של קפלן, ובהם אשתו עדי ואביו יהודה. "אנחנו מקבלים אנרגיות כל כך חיוביות מהמפגן הזה", סיפר יהודה. לדבריו, מלבד האירוע הזה ארגנו אנשי הקיבוץ מפגנים נוספים לתמיכה בצה"ל ובמבצע. באחד האירועים, סיפר יהודה, "בני נוער עמדו בצומת בית שאן וכל כלי רכב צבאי שעבר הם הוציאו את החיילים, רקדו איתם על הכתפיים ועודדו אותם". לדבריו, "זה מחמם את לב כל עם ישראל. צביקה מסר את נפשו לטובת עם ישראל, ואנחנו חלק מהעם הגדול הזה".

מבצע "צוק איתן" - עדכונים שוטפים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
צעדת תמיכה בצה"ל לזכרו של צביקה קפלן היום בירושלים, יולי 2014. חזקי עזרא –ערוץ 7, מערכת וואלה! NEWS
עושים הכול על מנת להרים את המוראל של העם". ירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, חזקי עזרא –ערוץ 7

סרן צביקה קפלן נולד וגדל בחיפה ולמד בישיבה התיכונית "יבנה" בעיר. בהמשך הוא למד במכינה הקדם צבאית בעלי, התגייס לפלס"ר גולני והיה מ"פ הכשרות ביחידה. קפלן היה אמור להתמנות לתפקיד מ"פ באחד מגדודי החטיבה, אך שלושה שבועות לפני נופלו הוא נענה לקריאתו של מפקד גדוד הסיור של גולני ומונה לתפקיד קצין המבצעים של החטיבה.

אלפי בני אדם ליוו אותו למנוחות בבית העלמין בחיפה ביום שני שעבר. "צביקה, בעלי היקר, הבית המדהים שלי הוא אתה", ספדה לו אלמנתו עדי. "מתוך הבית הזה הצלחנו לצמוח ולהקים משפחה לתפארת - אלקנה ונדב המדהימים שאתה כל כך אהבת. לא היה לך דבר חשוב יותר בעולם הזה. חינכת אותם לתפארת. תמיד אמרו לי: 'את מגדלת את הילדים לבד'. ואני עניתי: 'מה פתאום?'. הנוכחות שלך בבית הייתה כל כך עמוקה גם כשלא היית".

"היית חדור אמונה ומלא במוטיבציה להחזיר את הכבוד לעם ישראל והדרך שלך, של עמידה איתנה בכל שלב בדרך, של הצלחה ללא פשרות, עברה לפקודיך", המשיכה עדי. "החיילים שלך כל כך העריצו אותך ואני כל כך אוהבת את כולם. צביקה שלי, היית איש של אמת, של ענווה ושל אמונה. צדיק גדול. אני אמשיך לדבוק בדרך הזאת כי זו הדרך הנכונה. אהוב שלי, תהיה מליץ יושר על כל עם ישראל. כל המלאכים מחכים לך בזרועות פתוחות. תנוח בשלום על משכבך בשקט וברוגע ואנחנו נהיה בסדר".

צעדת תמיכה בצה"ל לזכרו של צביקה קפלן היום בירושלים, יולי 2014. חזקי עזרא –ערוץ 7, מערכת וואלה! NEWS
צעדת תמיכה בצה"ל לזכרו של צביקה קפלן היום בירושלים, יולי 2014/מערכת וואלה! NEWS, חזקי עזרא –ערוץ 7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully