וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריד למען עסקי הדרום: "עומדים בפני קריסה כלכלית"

30.7.2014 / 23:41

24 ימים מתחילת מבצע "צוק איתן", ולצד הרקטות, העסקים בדרום מתמודדים גם עם ירידה חדה בהכנסות. יריד מיוחד שיתקיים היום בנמל תל אביב מתיימר להחזיר להם את הצבע ללחיים

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
"ארבעה שבועות של מבצע זה כבר בלתי אפשרי". כוחות צה"ל ברצועת עזה, השבוע/רויטרס

בכל יום לחימה וירי רקטות שעובר, בעלי העסקים בדרום הארץ הולכים ומתקרבים לקריסה כלכלית. לאחר יותר משלושה שבועות מתחילת מבצע "צוק איתן", וכחלק מהניסיון לסייע לבעלי העסקים הסובלים מירידה חדה במכירות, ארגן המשרד לפיתוח הנגב והגליל בראשות השר סילבן שלום יריד עסקים מיוחד. ביריד, שיתקיים היום (חמישי) בנמל בתל אביב, ישתתפו עשרות בעלי עסקים מהיישובים מוכי הרקטות.

"שבועיים של מבצע עוד היינו יכולים להכיל, אבל אנחנו נכנסים כבר לשבוע הרביעי וזה בלתי אפשרי, אמרה השבוע אסתר לחמן ממושב שובה שבמועצה האזורית שדות נגב, הסמוך לגבול הרצועה. לחמן מנהלת מפעל לגידול ויצור מוצרי קוסמטיקה אורגניים. לפני שלושה חודשים היא פתחה מרכז מבקרים בנתיבות, שאליו הגיעו מבקרים רבים מהארץ ומחו"ל המשתתפים בסדנאות לקבוצות. אך מאז הלחימה, כל ההזמנות והקבוצות ביטלו את השתתפותם והעסק שלהם נמצא בסכנה.

"המרכז משך אליו הרבה קבוצות ומבקרים והיו לנו המון הזמנות לסדנאות, אבל מאז תחילת הלחימה המבקרים הפסיקו להגיע. מדובר בקשיים מאוד גדולים, כיוון שהעלויות שלנו גבוהות". לדבריה, "בחודש האחרון הפעילות ירדה כמעט לאפס - כי עד היום הגיעו לחנות או למפעל ורכשו רק שם. עכשיו התחלנו להשקיע בפרסום של אתר האינטרנט שלנו, שמשם אפשר לבצע הזדמנות, ואנו מקווים שזה יסייע ויחזיר את הקונים ואת העסק לפעילות".

עוד בוואלה! חדשות:
הציל את מפקדו בעזה - ונהרג בקריסת מבנה ממולכד
משלחת ישראלית הגיעה לקהיר לדון בהפסקת אש
מהנעשה בעולם: כל מה שפספסתם בזמן המבצע בעזה

נוסף לקשיים הכלכליים, בני משפחתה של אסתר, המתגוררים ביישוב בסמוך לגדר, מתמודדים גם עם המציאות הביטחונית הקשה. בימים אלה מחפשת אסתר היכן לגור באזור הדרום, היות והיא חייבת להגיע כל יום למפעל ולכן לא יכולה להתרחק מהאזור. אך למרות הקשיים לחמן מדגישה את האכפתיות של לקוחותיה, המגלים אמפתיה למצב. "היו המון לקוחות שהיו מאוד סבלניים וזה חימם את הלב. הם גם יזמו עזרה בקידום לאתר והזמנות לירידים ברחבי הארץ".

עם זאת, לחמן מדגישה כי המצב "עדיין קשה מאוד כלכלית". על היריד שמתוכנן מחר יש לה רק מילים טובות להגיד. "היריד הוא יוזמה נפלאה של המשרד לפיתוח הנגב והגליל, וזו הזדמנות לאנשי המרכז לבוא לראות, להכיר עסקים ולרכוש - וככה לחזק בצורה כיפית את בעלי העסקים. זו גם הזדמנות ליצור גשר בין תל אביב ותושבי הדרום".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully