וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הרקטות והלחימה בעזה: מאות עלו לישראל

עשרות משפחות מארה"ב וקנדה נחתו הבוקר בארץ, על אף המצב הביטחוני: "המחשבה לבטל את העלייה בכלל לא עלתה לראש". בין העולים החדשים: ארוסתו של לוחם בצנחנים המשתתף במבצע בעזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילנה ברטה מניו ג'רזי, שעלתה לישראל כדי להתחתן עם ארוסה, קצין צנחנים המשתתף בלחימה במבצע "צוק איתן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצל מבצע "צוק איתן" וירי הרקטות מרצועת עזה, נחתו היום (שלישי) בישראל 228 עולים חדשים מארצות הברית וקנדה. "המשפחה שלנו בארצות הברית מעט מודאגת, אבל הם יודעים ששום דבר לא יעצור אותנו כעת", אמרה שרה ברגמן, בת 31 מקונטיקט, שנחתה הבוקר בנמל התעופה בן גוריון עם בעלה וארבעת ילדיהם. "המצב הביטחוני מעט מדאיג אותנו, אבל המחשבה לדחות או לבטל את העלייה בכלל לא עלתה בראש".

בין העולים החדשים נמצאת אילנה ברטה, בת 23 מניו ג'רזי, שעלתה לארץ כדי להתחתן עם ארוסה - קצין צנחנים אשר נמצא כעת בפעילות הלחימה במבצע "צוק איתן" בעזה. האירוע מתוכנן להתקיים בחודש הבא.

מבצע "צוק איתן" בעזה: עדכונים שוטפים

המהגרים לישראל, בהם 29 משפחות ומאה ילדים, עלו ארצה בטיסה מיוחדת שאורגנה על ידי ארגון "נפש בנפש", משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית לישראל וקרן קיימת לישראל. המתנה הראשונה שקיבלו העולים הייתה מדריך להתגוננות ילדים בשעת חירום שהפיק פיקוד העורף. "הכנו את הילדים לקראת העלייה וגם הראינו להם קטעי וידאו שמתארים את המצב הביטחוני בארץ", הוסיפה ברגמן. "אנחנו נרגשים מהרעיון של לעלות לישראל בדיוק כפי שהיינו לפני חודש".

שרת העלייה והקליטה, סופה לנדבר, בירכה על ההחלטה המורכבת של הישראלים החדשים. "זו החלטה לא פשוטה, על אחת כמה וכמה בימים אלה, אך זוהי החלטה אמיצה ונכונה. המשך עלייה מסיבית של משפחות וילדים, בייחוד בעתות משבר, מחזקת את חוסנו של עמנו ומהווה ערובה לכך שמדינת ישראל היא ביתו האחד והיחיד של העם היהודי. ברוכים הבאים הביתה", אמרה.

"זה לא דבר מובן מאליו לעשות עלייה לישראל עכשיו, במיוחד עם ילדים, והעולים שבוחרים לעלות לארץ בימים קשים כאלה הם גיבורים אמיתיים, וכל אחד מהם ממלא את ליבנו בגאווה ובאופטימיות גדולה", מסר ארז חלפון, סגן יו"ר ארגון "נפש בנפש".

נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית, בירך אף הוא על ההחלטה של עשרות משפחות להגר לישראל דווקא בימים אלה. "העובדה שכל כך הרבה יהודים ממדינות המערב מצטרפים אלינו מרצונם החופשי מהווה תשובה ניצחת לכל אלו המבקשים להשמידנו. טיסת העולים הזאת היא שלב נוסף בקיבוץ הגלויות, ואנו מברכים את הישראלים החדשים הללו עם הגעתם הביתה".

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
סמל אורון שאול נעדר: איך ממשיכים מכאן?
בשורת איוב הגיעה גם לדלתה של ראש מחלקת הנפגעים לשעבר
בצעד חריג ביותר: קרי עוכב לבדיקה ביטחונית בקהיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully