וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 6 ננשך על ידי שפן סלע בצפון ונפצע קל-בינוני

21.6.2014 / 0:03

הילד ומשפחתו, תיירים מאיטליה, טיילו על החוף שליד ראש הנקרה. לפתע, החל הילד לבכות וההורים הבחינו שהוא ננשך בידו על ידי שפן סלע. בבית החולים ניתן לו חיסון נגד כלבת

שפן סלע במדבר יהודה. ניר שטיינברג, מערכת וואלה! NEWS
שפן סלע במדבר יהודה/מערכת וואלה! NEWS, ניר שטיינברג

פציעה לא-שגרתית: ילד בן שש מאיטליה, הנמצא יחד עם משפחתו בחופשה בישראל, ננשך אתמול (שישי) בצפון הארץ על ידי שפן סלע, ונפצע באורח קל עד בינוני.

המקרה המוזר אירע כשהילד היה עם שני הוריו על חוף הים למרגלות ראש הנקרה. הילד הקטן התרחק מעט ושיחק בין הסלעים, ובשלב מסוים שמו לב הוריו שהוא בוכה ונסער. סמוך אליו, כך סיפרו, התרוצץ שפן סלע. כשהתקרבו הבינו שהוא ננשך, ושידו מדממת.

ההורים פינו את בנם לבית החולים גליל מערבי בנהריה, שם הוחלט לחסנו נגד כלבת וטטנוס כדי להימנע מסיכונים מיותרים שעלולים להיווצר נוכח הנשיכה. הפצע נחבש ומצבו של הילד הוגדר על ידי הצוות הרפואי שטיפל בו כקל עד בינוני. אף שלא מדובר בפציעה חמורה מידי, הילד יישאר בבית החולים להשגחה ומעקב, וייתכן כי יידרש להתאשפז למשך הלילה.

שפני הסלע, שמגיעים למשקל של בין 4.5-2 קילוגרמים, נפוצים בישראל בעיקר בחרמון, בכרמל, בגליל, במדבר יהודה ובהר הנגב. בשעת סכנה, שפן הסלע בורח במהירות לתוך נקיקי הסלעים הצרים, או לתוך מקומות מסתור אחרים שנמצאים בקרבת מקום. כשהוא חש מצוקה, שפן הסלע נוטה להתגונן באמצעות נשיכות ושריטות.

(עדכון ראשון: 22:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully