וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הבחירות: ח"כ בן אליעזר נחקר בחשד שקיבל מיליונים

אחד המועמדים המובילים לנשיאות נחקר בחשד שקיבל מימון לא חוקי לביתו - כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. איש העסקים אברהם נניקשווילי נחקר והכחיש. לשכת בן אליעזר: "עיתוי תמוה"

צילום: טל אנגלנדר עריכה: מתן חדד

חבר הכנסת בנימין בן אליעזר (העבודה), אחד המועמדים המובילים בבחירות לנשיאות המדינה שיתקיימו ביום שלישי, נחקר הבוקר (שישי) באזהרה במשך כחמש שעות במשרדי יחידת להב 433, בחשד לעבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים. החשדות הללו בנוגע למימון לא חוקי לכאורה של ביתו פורסמו לראשונה בוואלה! חדשות. בין היתר נבדקות גם תרומות שקיבל.

מאיפה יש לפואד מיליונים לפנטהאוז? / אלדד יניב

בן אליעזר על הטור של אלדד יניב: "לא ראוי להתייחסות"

פניית פרסה - לכל הטורים של אלדד יניב בוואלה!

בן אליעזר נחקר בחשד שקיבל כספים בניגוד לחוק לצורך רכישת פנטהאוז יוקרתי ביפו בשווי 9 מיליון שקלים מאיש העסקים אברהם נניקשווילי, שנחקר אף הוא. בנוסף, מלבד הדירה, בן אליעזר נדרש לתת הסברים למקורם של מיליוני שקלים הנמצאים בחשבונותיו. המשטרה בודקת חשד להעלמות מס באותם כספים.

במסגרת החשדות כלפי המועמד לנשיאות, נבדק אם חלק מהכספים הועברו לחשבונה של בת משפחתו של בן אליעזר. החקירה החלה לאחר שבן אליעזר הוזמן לתשאול במשטרה, אך בשל התשובות שסיפק לחוקרים הוא עבר לחקירה באזהרה. לפי שעה רק נניקשווילי ובן אליעזר נחקרו, אולם ייתכן כי יזומנו נחקרים נוספים בהמשך.

לחקירה קדם מידע שהגיע בשבוע האחרון לידי יהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה. וינשטיין פנה לראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, לצורך בדיקה משטרתית בנושא. החקירה בסיסה בטורים שפורסמו בוואלה! בחודשים האחרונים.

עוד על בן אליעזר ועל המרוץ לנשיאות:
הקרב על הנשיאות: מי כבר מתכונן לסיבוב השני?
הנוק אאוט של ריבלין לבן אליעזר במרוץ לנשיאות
בן אליעזר מודה: "שילמתי על חוקרים פרטיים"

הפנטהאוז של ח"כ בן אליעזר שעומד במוקד החשד למימון לא חוקי. טל אנגלנדר
הפנטהאוז של בן אליעזר שעומד במוקד החשד למימון לא חוקי/טל אנגלנדר

שמו של המיליארדר אברהם ננקישווילי נקשר באחרונה לפרשת השחיתות בנמל אשדוד, בחשד שחברת "שמן", החברה הנמצאת בבעלותו יחד עם איש העסקים ג'קי בן זקן, שכרה את שירותיה של חברת "דנה לוגיסטיקה", המנוהלת על ידי קרוביו של יו"ר ועד העובדים אלון חסן, כדי שזו תקדם את עניינה בנמל תמורת מיליוני שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בלשכתו של בן אליעזר קשרו בין החקירה לבין מועד הבחירות, בעוד ארבעה ימים בלבד. "עיתוי הבדיקה המשטרתית, ארבעה ימים לפני מועד הבחירות לנשיאות, הוא תמוה. חבר הכנסת בן אליעזר הגיע הבוקר, בהתראה טלפונית של 20 דקות, למסור את כל המידע שהתבקש. בן אליעזר ביקש מהגורמים הרלוונטיים לסיים את הבדיקה מהר ככל הניתן ולהביא את האמת לידיעת הציבור".

במהלך חקירתו במשטרה, הכחיש נניקשווילי כי העביר כספים לבן אליעזר. פרקליטו, עו"ד נתי שמחוני, מסר לאחר החקירה כי "מר נניקשווילי נחקר, שיתף פעולה עם חוקריו וכפר מכל וכל בדבר מתן כספים שלא כחוק למר בן אליעזר". הוא ציין כי "בשל מגבלות החקירה, בשלב זה לא ניתן להתייחס לפרטי הדברים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמית הדירה היוקרתית שפואד רכש ביפו | צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר הגיש בן אליעזר ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את הטופס ובו החתימות הדרושות לשם התמודדות לתפקיד. בצאתו אמר בן אליעזר: "אני מתייצב כשמאחוריי 60 שנות עשייה למען המדינה, 30 שנה כלוחם ומפקד בצה"ל שהטביל יחידות לקרב, ו-30 שנה בכנסת ישראל. סיפור חיי הוא מדגם מייצג של הארץ", הסביר.

עוד אמר במעמד הגשת החתימות בכנסת: "אני מגיע עם רוב ניסיון מדיני, ביטחוני, פוליטי וממשלתי. אשקיע את הכול בבעיות הליבה של ישראל. בית הנשיא יהיה אצלי בית של לכידות שיביא לכך שכל קצוות החברה יתייצבו יחד לנהל דו-שיח. אני נהנה מתמיכה של חברי הכנסת מכל המפלגות. אני מכיר טוב מכם את כל הספקולציות והשמועות ואת מה שכל אחד אומר מאחורי הגב. אני משוכנע שכל חברי הכנסת יזכרו את מעשיי ואין לי ספק שאצליח".

מאיפה יש לפואד מיליונים לפנטהאוז? / אלדד יניב

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com
לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully