וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכוי מלא: מפקד כבאות ירושלים לשעבר לא הפר אמונים

21.1.2014 / 12:31

משה סוויסה, שהואשם שהעביר לקצין אחר אלפי שקלים בתמורה להסרת מועמדותו ממכרז ושדרש מכבאים לבצע עבורו עבודות פרטיות, זוכה מכל האישומים. "שערורייה שגזלה חמש שנים מחייו"

משה סויסה, מפקד כבאות והצלה במחוז ירושלים לשעבר, מזוכה בבית המשפט השלום, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
סוויסה ופרקליטו בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

משה סוויסה, מפקד כבאות מחוז ירושלים לשעבר, שהואשם בעשרות עבירות של הפרת אמונים, זוכה בצהריים (שלישי) מכל האישומים נגדו בבית משפט השלום בירושלים. זאת, בעקבות הסכם עם הפרקליטות שהורתה להחזיר את התיק מבית המשפט המחוזי ולזכות את סוויסה.

דקות לאחר הזיכוי אמר סוויסה: "יש לי רק מילים טובות להגיד על נציב הכבאות שחר אילון. במצב כזה לא כל אחד נותן לך צ'אנס. דווקא שחר איילון הוא זה שנתן לי הצ'אנס ובגללו אני עומד איפה שאני עומד". סוויסה הוסיף כי בחמש השנים האחרונות "נפגעה שמחת החיים שלי, לא ישנתי בלילות, וגם משפחתי - אשתי וילדי נפגעו. אתה עובר תקופה קשה עם מחשבות, למה זה קרה לי אבל תמיד ידעתי להילחם ככבאי וככבאי החלטתי שאני נלחם עד הסוף. פתאום ביום אחד ממפקד אתה הופך להיות חשוד. זה הדבר הנורא ביותר שיכולים לעשות".

"בסיפור הזה מעורבים בכירים בעיריית ירושלים ואנו נקבל החלטות לגבי אותם אנשים שהיו מעורבים בתיק הזה אם מתי ואיך להגיש תביעת נזיקין", הוסיף סוויסה.

סיקור השתלשלות הפרשה:
מכה נוספת לפרקליטות: זו?כה בכיר בשירותי הכבאות
מפקד הכבאות זוכה מהפרת אמונים עוד לפני שלב ההגנה
אישום: המפקד הפך הכבאים למשרתיו האישיים

ההליך המשפטי החל בבפברואר 2010, אז הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד סוויסה, הכיהן בדרגת טפסר בכיר. הפרקליטות טענה שסוויסה "קנה" את המכרז לתפקידו בכך שהציע 10,000 דולרים למועמד המתחרה, רחמים תשרה, אם יסיר את מועמדותו, והבטיח למנותו כסגנו. על פי כתב האישום, זמן קצר לאחר משיכתו של תשרה את מועמדותו לתפקיד ובחירתו של סוויסה לתפקיד מפקד המחוז העביר לו 5,000 אירו ו-5,000 שקלים במזומן.

האישום השני בכתב האישום כלל דרישות מכבאים הכפופים לו לבצע עבורו עבודות פרטיות, לעיתים ללא תמורה, שכללו תיקונים וטיפולים בבית ובכלי הרכב של בני משפחתו, תוך שהם עושים שימוש במשאבי התחנה. כתב האישום מפרט עשרות מקרים כאלו שנמשכו לעורך שנים.

משה סויסה, מפקד כבאות והצלה במחוז ירושלים לשעבר, מזוכה בבית המשפט השלום, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
"מצפים שמפכ"ל המשטרה יזום הליכים נגד האחראים"/נועם מושקוביץ

במאי 2012 השופט חיים לי-רן זיכה את סוויסה מהאישום הראשון וממרבית הסעיפים שיוחסו לו באישום השני. בסוף המשפט זיכה אותו גם מיתר העבירות זיכוי מוחלט. הפרקליטות ערערה על החלטת בית המשפט לזכות את הנאשם מהאישום השני בכתב האישום.

בינואר 2014, לאחר שסנגורו של החשוד הוכיח את אי אמינותם של העדים וקשיים נוספים נפלו בחקירת המשטרה, הגיעו הצדדים להסכם לפיו הפרקליטות תחזור בה מכתב האישום והתיק יוחזר מבית המשפט המחוזי שדן בערעור לבית משפט שלום שיזכה את סוויסה זיכוי מלא. היום בית המשפט ביצע את ההחלטה וסוויסה זוכה מכל אשמה.

במשך ארבע שנים הושעה סוויסה מתפקידו. בשנה האחרונה שב לפעילות כמפקד שירותי כבאות והצלה של מחוז דרום. סוויסה נחשב לקצין כבאות מקצועי ומוערך, וגורמים בשירותי הכיבוי מעריכים כי החלטת בית המשפט סללה עבורו את ההתמודדות לתפקיד הניצב הארצי הבא של השירות.

סנגורו עורך הדין אריאל עטרי מסר כי בכוונתו להגיש תביעת נזיקין נגד המעורבים: "בית המשפט זיכה היום את מר סוויסה זיכוי מלא מכ-50 עבירות של הפרת אמונים לאחר שהצבענו על חוסר אמינות של עדי התביעה והטעיית בית המשפט באופן שיטתי על ידי המשטרה. אנו מצפים שמפכ"ל המשטרה יזום הליכים נגד האחראים לשערורייה שגזלה חמש שנים מחייו של מפקד מצטיין שטען לחפותו כל השנים".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully