וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין למאבק ב"סם האונס": "שמרי על הכוס שלך"

1.1.2014 / 10:46

במטרה לעורר מודעות בקרב הבליינים לסם המסוכן יחל היום במועדונים בתל אביב קמפיין פרובוקטיבי הנושא את הסלוגן הדו-משמעי. במסגרת הקמפיין יחולקו אלפי כוסות בצורת קונוס

אילוסטרציה – דיסקוטק. ShutterStock
הבליינים מצטרפים למאבק בסם המסוכן/ShutterStock

בתחילת השנה הגיעה המלחמה של המשטרה ושל בעלי המועדוני בתל אביב ב"סם האונס" לשיאה, עם סגירתם של כמה מהמועדונים הגדולים בעיר, בעקבות הפעלת סוכן סמוי שרכש בהם את הסם המסוכן. עם תחילת השנה החדשה, מצטרפים גם הבליינים למאבק נגד התפשטותו של הסם במקומות הבילוי. החל מהיום (רביעי) ישתתפו עשרות ברים בקמפיין חדש, הנושא את הסלוגן הדו-משמעי והפרובוקטיבי "תשמרי על הכוס שלך", במטרה לעורר מודעות לאחד החלקים האפלים ביותר של חיי הלילה.

הבעיה הקשה ביותר עם סמי האונס הינה העובדה כי כמעט בלתי אפשרי לזהות את החומר בגוף, שכן הוא מתנדף במהירות. לכן, רק במקרים בודדים בלבד הוא אותר בגופם של קורבנות העבירה. החומר "הפופולרי" ביותר בתחום סמי האונס נקרא "GHB" והוא מופיע בפקודת הסמים משנת 2003. במינונים נמוכים, הוא מעלה את רמת הדופמין במוח, מה שמביא לשיפור במצב הרוח, תחושת אופוריה והגברת החשק המיני. במינונים גבוהים, השימוש בחומר, שהוא חסר טעם, ריח או צבע, גורם קהות חושים, רפיון שרירים ואובדן היכולת להביע דעה או להתנגד.

המאבק ב"סם האונס" - כותרות נוספות:
צעירה התלוננה: "סיממו אותי לשכב עם גבר במועדון"
מאבק אבוד מראש? הסם שסגר את מועדוני תל אביב
רב-סרן בצה"ל נחקר בחשד שמכר "סם אונס"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזת הקמפיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסמים, כאמור, אינם משאירים חותם בגוף, ולכן את היקף התופעה פשוט בלתי אפשרי לאמוד. בנוסף, ברוב המקרים הוא נכנס לגוף הקורבן בשילוב עם אלכוהול, דבר שלא רק מגביר את השפעתו, אלא גם מעורר תהיה האם הקורבן אכן נטל את הסם או שפשוט שתה יותר מדי כוסיות. בכל מקרה, יהיה קשה להוכיח בבית המשפט כי אכן מדובר באונס, שכן הסם מונע את האפשרות להתנגד למעשים, ולכן לא ניתן לאתר על הגוף גם סימני אלימות. על פי חשד המשטרה, בברים ובמועדונים רבים מסתובבים בליינים אשר מחזיקים בבקבוק שמכיל את החומר ומטפטפים אותו לכוסות משקה של מבלות ומבלים, מבלי שאלה שמים לב לכך. הדרך היעילה ביותר להימנע מטפטוף הסם למשקה היא לשמור על כוס המשקה הפרטית.

במסגרת הקמפיין החדש, שנערך ביוזמת חברת "זניט מדיה" בשיתוף עם מגזין "טיים אאוט", יחולקו במהלך סוף השבוע הקרוב בברים ובמועדונים ברחבי תל אביב אלפי כוסות בצורת קונוס, אשר המבנה שלהן יחייב את הנשים להחזיק את הכוס בכל עת. בנוסף, יחולקו גם תחתיות ובהן הסבר על "סם האונס" והסכנות הטמונות בו. בחלק מהברים כל מלאי הכוסות "הרגילות" יוחלף בכוסות קונוס. בכך מקווים יוזמי הקמפיין להעלות את המודעות של המבלים לתופעה ולגרום להם לשים לב לכוסות המשקה שלהם, גם כשהמסיבה נמצאת בשיאה.

  • עוד באותו נושא:
  • סם האונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully