וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי דוכיפת בתרגיל גדודי: "יש על מי לסמוך"

25.9.2013 / 12:37

מצאת יום הכיפורים עד ערב סוכות תרגלו לוחמי גדוד דוכיפת בחטיבת כפיר על פני 40 ק"מ כיבוש יעדים, לחימה בשטח בנוי והתמודדות עם חוסר ודאות. "מכינים אותם למלחמה"

צילום: דניאל בוק, דו"צ, עריכה: מיכאל ברגמן

לוחמי גדוד דוכיפת נמצאים בימים האחרונים בשלב האחרון של האימון הגדודי שלהם, לפני חזרה לתעסוקה מבצעית. בצאת יום הכיפורים החלו הלוחמים בתרגיל גדודי שנמשך עד ערב סוכות, וכחלק מלקחי מלחמת לבנון השנייה, בצה"ל שמים דגש על אימוני הכוחות. בצבא השקיעו משאבים רבים כדי להכין את הלוחמים לקראת תרחישי מלחמה שונים – דבר שבא לידי ביטוי בתרגיל הגדודי של דוכיפת.

"זהו תרגיל מתגלגל שנועד להכין את הגדוד למלחמה ולכל זירה לחימה", הסביר מפקד הגדוד, סגן-אלוף שרון אלטיט. לדבריו, "התרגיל מדמה את הגזרה הצפונית והוא נועד לבחון את כל היכולות של הגדוד, בלחימה בשטח פתוח ובשטח בנוי". בניגוד לנוהל הרגיל בתרגילים גדודיים, חיילי דוכיפת החלו את התרגיל מיד באש חיה, ללא תרגול "על יבש". לדברי המג"ד, הרמה המקצועית הגבוהה של החיילים אפשרה זאת.

סא"ל אלטיט קיבל את הפיקוד על גדוד דוכיפת של חטיבת כפיר לפני חודשיים, "אבל זה כמו עשר שנים לחייל רגיל", לדבריו. "התרגיל הוא השיא של התקופה הקצרה שלי כמפקד הגדוד, ומדובר בתרגיל מורכב עם אתגרים מקצועיים". סא"ל אלטיט הסביר כי הלוחמים לא יודעים אילו אתגרים מצפים להם במהלך התרגיל, אלא רק בשלב הראשון. גם ביומו השלישי של התרגיל, החיילים נחושים וממוקדים במטרה. במוצאי יום הכיפורים קיבל הגדוד את היעד הראשון והחיילים יצאו עם רדת הלילה מאזור בית אלפא, סמוך לבית שאן, לבקעת בזק. משם, המשיכו הלוחמים עוד 40 קילומטרים לפי מתווה התרגיל, עד ערב חג סוכות.

גדוד "דוכיפת" מתרגל מלחמה: "ערוכים לכל תרחיש". דניאל בוק
לוחמי דוכיפת בתרגיל/דניאל בוק

5:20: הגדוד מגיע למחסום תיאסיר בבקעה. הלוחמים חולפים על פני כמה כפרים פלסטיניים ונכנסים לשטח האימונים. לאורך שבילי העפר, עם אור ראשון, מתעוררים גם דיירי המאהלים הבדואיים שבאזור. בזמן שחיילי הגדוד ומפקדיו מתצפתים על השטחים שיכבשו בעוד זמן קצר, תושבי האוהלים יוצאים עם הצאן למרעה.

6:30: כוחות הרתק, הכוללים תותחנים, שריון וחוליית רתק גדודית, מתחילים להמטיר אש על היעדים, ובמקביל חיילי הגדוד יורדים לוואדי הסמוך. כוחות השריון משפרים עמדות לקראת התנועה הרגלית.

7:41: המתקפה הרגלית החלה, והמחלקות מתקדמות אחת אחרי השנייה לעבר היעדים. כל מחלקה מתקדמת בדילוגים, בעוד חיילי המחלקה האחרת מחפים באש על חבריהם.
במהלך הפשיטה על היעדים, אחת מפלוגות הגדוד מושבתת, ומפקדי פלוגה אחרת מקבלים את הפיקוד על חיילי אותה פלוגה. מדובר בתרחיש אפשרי במלחמה, כאשר יחידות שונות נאלצות לפעול בשיתוף פעולה ובתיאום מלא, גם אם פגשו אחת את השנייה לראשונה. אחד המפקדים בגדוד הסביר כי התרגיל נועד בנוסף לתרגל את השיח המשותף בין המחלקות והפלוגות השונות בגדוד.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

נערכים ליעד הבא

בשל התעסוקה השוחקת בשטחים, היכולות המבצעיות של הגדוד באות לידי ביטוי באופן חלקי בלבד. על כן, בגדוד דוכיפת ובחטיבת כפיר רואים חשיבות גדולה לאימונים הגדודיים, והם נועדו לשמר ולשפר את היכולות המקצועיות של החיילים.

10:08: בתום כיבוש היעד הראשון, חיילי הגדוד מתאספים בנקודת הסיום וממתינים לקבל את היעדים הבאים. סא"ל אלטיט משבח את חייליו על הנחישות והמקצועיות שהפגינו במהלך התרגיל. "רמת המפקדים גבוהה מאוד, החיילים מצוינים, מיטב הנוער בישראל", אמר. "יש על מי לסמוך - גם על החיילים וגם על המפקדים". החיילים נערכים במהירות ליעד הבא, ולפניהם עוד כמה יעדים הכוללים לחימה בשטח בנוי ולפחות 24 שעות נוספות של צעידה ולחימה ביעדים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully