וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 50 שנות יצירה: במאי "המסע המופלא" פורש

2.9.2013 / 10:40

הייאו מיאזאקי היפני שביים בין היתר גם את "הנסיכה מונונוקי" והיה שותף ליצירת סדרת הטלוויזיה המצליחה "הלב" צפוי להודיע על כך רשמית במהלך השבוע הבא

הייאו מיאזאקי, הבמאי היפני עטור הפרסים שאחראי בין היתר על "המסע המופלא" ו"הנסיכה מונונוקי", צפוי לפרוש מעשיית סרטים בתום קריירה בת 50 שנה - כך הודיעה הלילה (ראשון) חברת ההפקה שלו בפסטיבל הסרטים בוונציה, בו הוקרן סרטו החדש "הרוח העולה". מיאזאקי צפוי להודיע על כך בעצמו במסיבת עיתונאים שתחול בשבוע הבא, נמסר, אף שלא ניתן נימוק או הסבר לפרישה. הבמאי המצליח עצמו לא היה נוכח בהקרנה ובזמן ההודעה הדרמטית.

מיאזאקי נחשב לבכיר במאי האנימציה של יפן, והוא אחד מבמאי האנימציה החשובים והמשפיעים ביותר בעולם כולו. בין מעריציו הרבים ניתן למנות את ג'ון לסיטר, ראש אולפני פיקסאר (יוצרי "צעצוע של סיפור"). תעשיית האנימציה היפנית היא למעשה התעשייה הגדולה והמגוונת ביותר מסוגה בעולם, היא פונה לגילאים ולקהלים שונים, ומיאזאקי הגיע למעמדו כבמאי החשוב ביותר שלה גם בזכות יציאה נגד כמה מהמוסכמות הבולטות שלה.

אין זו הפעם הראשונה שהבמאי בן ה-72 מודיע על פרישה: לפני כעשור פרסם מיאזאקי הודעה דומה לאחר שסיים את העבודה על "המסע המופלא", שזכה להצלחה רבה ואף בפרסים רבים דוגמת פרס האוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר. לאחר מכן חזר בו וביים עוד מספר סרטים, בהם " הטירה הנעה". מיאזאקי החל לעבוד בתחום האנימציה כבר ב-1963, ובין היתר היה שותף לעשיית סדרת האנימה ששודרה בישראל תחת השם "הלב". סך הכל, הוא ביים 11 סרטים באורך מלא, והישגיו הביאו לו כינויים דוגמת "הוולט דיסני של יפן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully