וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן השר דנון: "נדרוש הבנייה ב-E1 בכל מחיר"

יהושע בריינר

23.6.2013 / 3:11

אחרי שעורר סערה כשאמר שבממשלה יש רוב המתנגד לפתרון שתי המדינות, אמר סגן שר הביטחון אמש בעצרת במעלה אדומים כי צריך להמשיך לבנות בשטח המחלוקת "ללא תזמון מסוים"

במהלך עצרת במעלה אדומים בה נטלו אתמול (שבת) חלק מאות פעילי ימין ואישי ציבור התבטא סגן שר הביטחון, דני דנון, בעד המשך בנייה בשטח המחלוקת E1. "אנו נדרוש את הבנייה ב-E1 בכל מחיר", אמר דנון מעל בימת האירוע. "אין עניין של תזמון מסוים. בכל זמן צריך לבנות". באירוע קרא גם סגן שר הדתות, אלי בן דהאן, לראש הממשלה בנימין נתניהו לבנות בשטח המחלוקת E1 ואמר: "אני קורא לראש הממשלה, שכמו שבנה את חומת ישראל והר חומה, ולא התחשב בגויים ואומות העולם, כך יבנה במבשרת אדומים".

בתחילת החודש עורר דנון מתח בין חברי הממשלה כשאמר כי יש רוב בממשלה המתנגד לפתרון שתי המדינות, מה שהביא את ראש הממשלה נתניהו להגיב ולהבטיח כי ישוחח עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי "ויחד ננסה למצוא פתח למשא ומתן שיתבסס על מדינה פלסטינית מפורזת שמכירה במדינה היהודית. וכדי שזה יקרה הממשלה חייבת לתפקד כמקשה אחת". השר אמיר פרץ אמר בעקבות דברים של סגן שר הביטחון כי כל מי שמנסה לקבור את הרעיון של שתי מדינות "נותן חיים לרעיון של מדינה דו-לאומית ומסכן את עתידה של הציונות". עוד אמר פרץ: "התנועה נכנסה לממשלה כדי לקדם את המשא ומתן על בסיס רעיון שתי המדינות וכך נמשיך".

יו"ר התנועה, שרת המשפטים ציפי לבני, קראה לנתניהו להחליט "אם הוא נותן ל'דנוניזם' – קבוצה קיצונית שלא רוצה בהסדר שלום – להשתלט על עמדת המדינה, או (לתת יד) לקבוצה שמאמינה שהסדר שלום הוא אינטרס חיוני לישראל". לבני לא הסתפקה בביקורת נגד דנון והפנתה אצבע מאשימה גם לעבר שותפה אחרת בקואליציה. "הציפייה שלי היא גם מיש עתיד, שהודיעה שלא תשב בממשלה שלא תקדם הסדר מדיני, שתהיה יותר אקטיבית בנושא הזה. ראש הממשלה אמר 'שתי מדינות לשני עמים', אנחנו התחייבנו בנושא הזה, וגם יש עתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully