וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 חודשי עבודות שירות לאיש שב"כ שהורשע במרמה

גלעד גרוסמן

11.6.2013 / 6:00

מ',שהיה אחראי על נושא הלוגיסטיקה ביחידה לאבטחת אישים, הואשם בשוחד, אך הורשע בעסקת טיעון בכך שניצל את מעמדו, וקיבל כספים מבעל חברה ציוד לאבטחת אירועים עבור השב"כ

בית משפט השלום בתל אביב גזר אתמול (שני) שישה חודשי עבודות שירות על מ', איש שירות הביטחון הכללי לשעבר שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מרמה והפרת אמונים וגניבה בידי עובד. מ', שהיה אחראי על נושא הלוגיסטיקה ביחידה לאבטחת אישים, הורשע בכך שניצל את מעמדו, וקיבל כספים מבעל חברה ציוד לאבטחת אירועים עבור השב"כ. במקור הוא הואשם בשוחד, אולם אישום זה הומר באישום קל יותר.

מגזר הדין עולה, כי בין השנים 2008-2006, ביקש מ' מבעלי החברה הלוואה ללא ריבית בסך 18 אלף שקלים, ו-12 אלף שקלים אותם קיבל כשוחד, תוך שהוא אומר לבעלי החברה ש"יזכור שיש הרבה קבלנים שרוצים לעבוד". כמו כן, הוא הורשע בכך שהשתמש במכשיר "פזומט" של השירות לצרכיו הפרטיים בשווי כולל של למעלה מ-3,000 שקלים. יצוין כי בעקבות פתיחת החקירה במחלקה לחקירות שוטרים והגשת כתב האישום, פוטר מ' מעבודתו בשירות הביטחון הכללי.

במחלקה לחקירות שוטרים הסבירו בבית המשפט כי הסכימו לעונש המקל בשל הנסיבות האישיות של איש השב"כ, וכן בשל הזמן הרב שעבר מאז שבוצעו המעשים. גם בית המשפט התחשב במצבו המשפחתי והכלכלי של מ', ובנוסף לעבודות השירות הסתפק בקנס של 5,000 שקלים בלבד. פרקליטו של מ', עורך דין אריאל עטרי, אמר לאחר מתן גזר הדין כי "העונש הקל שהטיל בית המשפט משקף, מחד, את העובדה שביטלנו את האישום בשוחד ומאידך, את נסיבותיו האישיות של עובד השירות כפי שהצגנו לבית המשפט".

איש השב"כ שנאשם בקבלת שוחד: מקרים דומים הושתקו?

לפניות לכתב גלעד גרוסמן: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully