וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל של עורך הדין יציל הנאשם במעשים מגונים?

5.6.2013 / 4:57

פרקליטו של נאשם בירושלים סבר כי מסדרי הזיהוי היו לקויים, וניצל הזדמנות לנסות להוכיח זאת בבית המשפט. במקום הנאשם הגיע לדיון אדם אחר והמתלוננות העידו: זה האיש

כמו בסדרת טלוויזיה: עורך דינו של נאשם בביצוע מעשים מגונים בארבע נשים הצליח להפתיע את בית המשפט. בבית משפט השלום בירושלים מתנהל בימים אלה משפט נגד תושב העיר בן 35 הנאשם בסדרה של מעשים מגונים בארבע מתלוננות בדרום ירושלים. הפרקליטות טוענת כי הצעיר נפגש, במספר הזדמנויות, עם אותן נשים. אלא שעורך דינו של הנאשם סבור כי במסדר זיהוי נפלה טעות, ולכן ערך בבית המשפט תרגיל מתוחכם להוכחת הסברה.

מאחד הדיונים שנקבעו, נעדר הנאשם מסיבות רפואיות. סנגורו עורך הדין אריאל עטרי, שהיה משוכנע שהמתלוננות זיהו את האיש הלא נכון במסדרי הזיהוי, החליט לנצל את המצב והביא לדיון אדם אחר. המתלוננות שבאו להעיד, ארבע במספר, "בלעו את הפיתיון" ונשבעו כי מדובר באדם שתקף אותן.

העדה הראשונה שנכנסה לאולם הביטה בצעיר ואמרה לבית המשפט, כשהיא נסערת, שהיא מתקשה להעיד כשהוא נוכח באולם. היא העידה שכאשר היא רואה צעיר זה היא "תכף נופלת מהרגלים" ועל כן הוצא הצעיר מהאולם. בחקירה נגדית שאל עורך הדין את העדה אם היא מזהה את מי שתקף אותה והעדה השיבה כי היא מזהה את הצעיר שהיה נוכח באולם "במאה אחוזים". הסנגור לא הגיב על ה"זיהוי" של הצעיר שאינו הנאשם ואפשר גם למתלוננת השנייה למסור עדות דומה. בשלב הראשון של עדותה, מסרה גם הצעירה השנייה עדות מפורטת על המעשה המגונה שנעשה בה והעידה שהיא מזהה בוודאות את הצעיר.

"הנאשם בלט במראהו במסדר הזיהוי כאשכנזי בהיר"

הדבר חזר על עצמו עם העדה השלישית והרביעית ביקשה גם היא מבית המשפט למסור עדות כשהצעיר אינו נוכח באולם, מאחר שהיא נסערת מנוכחותו במקום. רק לאחר שעזבו הצעירות את בית המשפט מסר עורך הדין עטרי לתדהמת כל הנוכחים באולם, כי הצעיר אותו זיהו המתלוננות, כלל אינו הנאשם.

"מסדרי הזיהוי היו לקויים", הסביר עטרי, "העמידו שבעה ניצבים שצבע עורם כהה – לצדו של הנאשם, שבלט במראהו כאשכנזי בהיר. מאחר שכל המתלוננות טענו בחקירתן במשטרה שהתוקף היה צעיר בהיר ממוצא אשכנזי, הרי שבדרך שבה נערכו המסדרים השוטרים כיוונו את המתלוננות לזהות את הנאשם דווקא כמי שעשה בהן מעשים מגונים, למרות שהוא חף מפשע".

"כחודשיים לפני ישיבת בית המשפט בה אמורות היו המתלוננות להעיד הסתבר כי הנאשם לא יוכל להגיע לדיון, מסיבות רפואיות", המשיך עו"ד עטרי. "ביקשתי לפטור את הנאשם מהתייצבות לדיון ובית המשפט נעתר לבקשה והתיר לנאשם להיעדר מהדיון. חיפשתי צעיר אשכנזי, שמלבד צבע העור הבהיר – לא היה לו כל דמיון בינו לבין הנאשם, וביקשתי שיגיע לדיון בו היו המתלוננות אמורות להעיד". בנוסף לטענות של עטרי, במהלך המשפט התברר כי הקלטות מסדרי הזיהוי אבדו מתיק המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully