וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בניון בראיון: "הכישלון הוא בבחירת השחקנים"

2.5.2013 / 13:45

יוסי בניון לא שוכח את ירידת הליגה שלו עם באר שבע ("היום אני צופה בזה מדי פעם"), וערב מחזור הנעילה בתחתית ("אראה את המשחק") הוא מנתח ללא הרדמה את קבוצת נעוריו. לישראל, אגב, הוא לא יחזור לעולם כשחקן. ראיון

"הירידה ההיא זה משהו שתמיד עובר לי בראש. מדי פעם אני צופה במשחקים מהעבר, רואה קטעי וידאו שאני רואה, ואז נזכר בירידה ההיא ב-1997/8. באותו רגע ראיתי רק שחור. אתה לא מבין מאיפה זה נפל עליך. אבל אתה ממשיך עם השנים להתבגר ומבין שזה חלק מהעניין וצריך לדעת להתגבר".

יוסי בניון שחקן הפועל באר שבע. אלברטו דנקברג
"באותו רגע ראיתי רק שחור. אתה לא מבין מאיפה זה נפל עליך". יוסי בניון אחרי הירידה/אלברטו דנקברג

עונת הירידה הלפני אחרונה היא משהו שיוסי בניון לא ממש רוצה לזכור. הילד ההוא מדימונה, ששכב על הדשא ומירר בבכי, רשם התקדמות עצומה בכל עונה מאז הטראומה ההיא, אבל דומה כי המשחק בשבת בנתניה יהווה עבורו עוד יום שיהיה לו קשה לשרוד. הקבוצה האהודה שלו, הפועל באר שבע, שוב נמצאת על הגדר. "אני מאחל להם שזה לא יקרה הפעם", הוא אומר אחרי עוד אימון מפרך בצ'לסי. "באופן אישי, מאותו רגע הקריירה שלי הלכה קדימה, צעד אחר צעד, אבל נכון לאותו רגע זה היה רגע מאכזב וכואב מאוד. אסור שבאר שבע תרד".

תומר סוויסה שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"ברור שירידה תשפיע על עתיד המועדון, לכן אבל אני מאמין ומקווה שהם לא יירדו". תומר סוויסה/ברני ארדוב

- אחרי הירידה ההיא לקח להם שלוש שנים לחזור. אחרי שבע שנים היא ירדה שוב, ואז לקח לה ארבע שנים לשוב לתודעה ולליגת העל. גם הפעם לא יהיה קל לחזור.

"ברור שירידה תשפיע על עתיד המועדון, לכן אבל אני מאמין ומקווה שהם לא יירדו. אבל אם חס וחלילה זה יקרה, אלונה ברקת נמצאת במועדון והיא כבר הוכיחה שהיא משקיעה ותמיד מנסה לגייס את האנשים והשחקנים הכי טובים כדי להציל אותו. כל עוד אלונה בקבוצה, אני מאמין שהיא תחזור מהר לליגת העל. היא תגרום לזה שאף אחד לא ישכח את המועדון, שהפועל תמיד תהיה בתודעה ושם גדול בכדורגל הישראלי. אבל באר שבע עדיין לא ירדה, וכל התחתית בוערת. הבעיה היא שזה משחק חשוב לכולם. נתניה יודעת שהיא יכולה לרדת, גם סכנין ובית"ר, שנים לא היה דבר כזה בכדורגל. אני מקווה שכל המשחקים יתנהלו באופן ספורטיבי וזאת שמגיעה לה, תישאר".

- עד כמה תהיה מחובר למשחק בנתניה?

"אני אראה את המשחק. יש לי פינה חמה בלב למועדון הזה, כמו למכבי חיפה. אבל המטרות שונות. בכל עונה אני רוצה שבאר שבע תצליח, ושחיפה תיקח אליפות. יש לי חברים בבאר שבע ובחיפה, ומקום חם בלב לכל מועדון שבו שיחקתי, אבל באר שבע זה מקום מיוחד. עברתי את כור ההיתוך במחלקת נוער, עד שעליתי לבוגרים בגיל 17, עם הפסקה של שנה באייאקס. יש להם מאמן שאני מאוד מעריך, מאמן מצוין. אני באופן אישי רוצה שאלישע לוי יצליח ושלא יירד ליגה. זה רגע לא נעים לאף אחד, לא למאמן ולא לשחקנים שלו. אבל בסופו של דבר שתיים צריכות לרדת. עוד אחת תהיה מאוכזבת".

אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. קובי אליהו
"ציפיתי שידחוף את הקבוצה קצת יותר למעלה, אבל זה חלק מהכדורגל". אלישע לוי/קובי אליהו

- ב-2005, בראיון למעריב, אמרת שהיה ברור לך שבאר שבע תרד. מה הסיכויים הפעם?

"הקבוצה תלויה בעצמה, למרות שגם פה המצב מסובך. נתניה בכושר טוב, הם חיברו שני ניצחונות רצופים ולא יהיה קל לשחק אצלה בבית. אני חלילה לא רוצה שנתניה ירדו, אבל אני מאמין שבאר שבע, כשהיא תלויה בעצמה, תישאר. בניגוד לפעם הקודמת, מכל הבלגן בתחתית אני מעריך שתישאר".

- קשה מאוד לנתח מה קורה למועדון הזה בשנים האחרונות. עזורי, קלינגר, גיא לוי, אלישע לוי, למה אף אחד לא מסוגל למנוע ממנה להיאבק בתחתית גם כשהתקציב גדל?

"אני חושב שהיו מאמנים טובים, אבל כישלון הוא גם של השחקנים, ולא רק של מאמן. היו שנים שהשקיעו כסף בשחקנים לא נכונים. לא פגעו הרבה שנים בזרים, בכאלה שמרימים את הקבוצה, למרות שאלונה השקיעה המון כסף בשנים האלה. תעשה אחד ועוד אחד ותבין שיש כמה סיבות. אני עדיין מאמין שמי שטוב משחק, גם על חשבון זרים, ולכן הכישלון הוא גם בבחירת השחקנים הישראלים שבחרו. העובדה היא שלא יצאו בשנים האחרונות הרבה שחקנים מהמועדון. בבאר שבע אתה יכול להוציא הרבה כסף על זר, אבל זה יכול להיות כזה שעלה לך יותר ולא בהכרח הצליח. זה מקום קצת מיוחד, עם יותר לחץ. תסתכל על כל המאמנים שמנית, לכולם היו חודשיים או שלושה מצוינים והיה נראה שזה המאמן שלוקח אותם קדימה, אבל אז הגיעו הפסדים והלחץ של הקהל השפיע. פתאום הייתה אווירה לא נעימה. זה קרה לכולם, וגם לאלישע. ציפיתי שידחוף את הקבוצה קצת יותר למעלה, אבל זה חלק מהכדורגל. לא מגיע לאוהדים שהקבוצה תרד".

בעלי הפועל באר שבע, אלונה ברקת. קובי אליהו
"שים לב שלמרות הלחץ בשנים האחרונות היא תמיד נתנה שקט ולא פיטרה מאמנים, כמו שאנשים והקהל רצה. היא תמיד נשארה". אלונה ברקת/קובי אליהו

- אתה יכול להבין את חוסר השקט של אלונה?

"אני מאחל לבאר שבע שהיא לא תעזוב. שים לב שלמרות הלחץ בשנים האחרונות היא תמיד נתנה שקט ולא פיטרה מאמנים, כמו שאנשים והקהל רצה. היא תמיד נשארה. היא לא המאמנת במגרש ולא אחראית למה שקורה בתוך המגרש, אבל היא עושה את המקסימום".

- אלישע לוי צריך להישאר?

"במיליון אחוז. בהפועל באר שבע צריך זמן, אי אפשר להחליף מאמן כל עונה. אלישע לוי הוכיח שהוא אחד המאמנים הכי טובים בישראל. אין סיבה שהוא לא יצליח שם אם יתנו לו לעבוד לטווח ארוך. צריך להבין שבאר שבע זאת לא מכבי חיפה, אין שם הרבה כסף וכישרון. הוא יכול להצליח ברמה שהם צריכים להגיע אליה, כלומר לא בתחתית ולא אליפות. אפשר לצפות ממועדון כזה, עם מאמן כזה, שיגיע בעונה הבאה לאמצע הטבלה ומעלה".

- יש ויכוח בקרב אוהדי הכדורגל בישראל. איפה בניון יסיים את הקריירה, בבאר שבע או במכבי חיפה?

"אני אפתור לך את זה בצורה יותר פשוטה. אני מכריז שלא אסיים את הקריירה בישראל. רק בחו"ל. קבוצות יכולות לפנות, אני גם חופשי בקיץ. כל הצעה שתגיע, זאת תהיה מחמאה, גם מישראל. אשקול את זה ואז אחליט נכון. לישראל אני לא חוזר".

- איפה תהיה בקיץ?

"אני לא נשאר בצ'לסי. אני מסיים שם, אבל רוצה לסיים בצורה יפה את העונה. אמשיך להתאמן בצורה הכי טובה, נגיע לקיץ ונבחן את ההצעות. אני מאמין שיהיו כמה הצעות, אצטרך לקחת את ההחלטה הכי נכונה".

יוסי בניון שחקן צ'לסי. AP
"אני מאמין שיהיו כמה הצעות, אצטרך לקחת את ההחלטה הכי נכונה". יוסי בניון/AP

* מה צריך לקרות כדי שהפועל באר שבע לא תרד ליגה? באר שבע זקוקה לתוצאת תיקו כדי להישאר בליגה. במקרה של הפסד, הקבוצה תהיה זקוקה למעידה של הפועל עכו בקריית אליעזר מול הפועל חיפה, או של בני סכנין מול בית"ר ירושלים בדוחה. כלומר, איבוד נקודות לסכנין או עכו, והקבוצה נשארת בליגה ללא קשר לתוצאת המשחק בנתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully