וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן לוי: "מועמד לנבחרת? לא אגיע אליה בגלל סטיגמות"

25.8.2012 / 7:30

היחס ההתחלתי מאלי כהן ("רתחתי"), ההדלפות נגדו ("כאב לי"), הספסול ("פעם הייתי זורק קלקר"), הסטיגמות שלא מרפות ("הגעתי לדמעות"). ערן לוי חש שבבית"ר הוא הוכיח למספידים ("יוצאים ממני הדברים הכי חזקים"), אבל יודע למה לעולם לא יוזמן לנבחרת. ראיון ללא מסכות

לפני שנתיים פתח ערן לוי את העונה בהפועל אשקלון. אחרי חודשיים, למרות שהיה השחקן הפורה בליגת העל עם חמישה שערים וחמישה בישולים, החל לוי להכיר מקרוב את הקפריזות של הבעלים פרוספר אזגי והמנכ"ל צ'יקו מגיה. הם חילקו לשחקנים קנסות ואיימו עליהם בכל דרך אפשרית. גם לוי נקנס, אך אשקלון עדיין ניסתה לשכנעו להישאר. לוי יצא מאחד האימונים ואמר לעיתונאים: "גם אם יתנו לי מיליון דולר אני לא נשאר פה".

בבית"ר ירושלים אפשר לראות את השינוי הגדול שעבר על לוי בשנתיים האלה. שבעה חודשים הוא בבירה. הוא עבר תקופה מקצועית קשה מאוד עם אלי כהן, מתאמן מתחילת הקיץ מבלי לקבל משכורת שלושה חודשים ותלוי בטרמפים עם שחקנים לאחר שרכבו נלקח ממנו. זהו קיץ שבו לוי מעוניין בשדרוג חוזהו, אך אין לו עם מי לדבר. הוא שותק וממתין בשקט לדברים שיסתדרו. מי שירצה יכול ללגלג, אבל ערן לוי עבר מהפך, מתמודד עם הסטיגמות ומהרגע שהגיע לבית"ר ירושלים משתיק את כולם.

"אני תמיד רוצה להרגיש טוב. כשאני מרגיש ככה, יוצאים ממני הדברים הכי חזקים", הוא מסביר. "זה מעבר למה שהיה באשקלון או במקומות אחרים. בבית"ר עשיתי שינוי, למדתי כמה דברים על עצמי ואיך לעשות דברים אחרת. קשה מאוד להיות שלושה חודשים ללא משכורת וללא רכבים, זאת תחושה קשה לכולם ומה שליכד אותנו היה הביחד. אלי כהן אומר תמיד 'כולם בשביל אחד, אחד בשביל כולם', וזה מה שהיה אצלנו, היינו פסיכולוגים אחד של השני. החזקנו יפה מאוד תקופה קשה, ובשבוע-שבועיים האחרונים כבר אפשר היה להרגיש את ההתפרקות. שחקנים לפני ואחרי חתונה, עם התחייבויות והוצאות, דברים בסיסיים לא היו לנו. הרגשנו שהכל מתחיל להתפרק ולא יכול להחזיק יותר. למזלנו, נמצא הפתרון עם עמותת האוהדים ועכשיו הדברים יסתדרו".

ערן לוי שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
בשבעת החודשים האחרונים הוא משתיק הרבה מבקרים. ערן לוי/קובי אליהו

תנו לי את הכדור

אתה יודע שתמיד אומרים שהחיבור שלך עם בית"ר התחיל בפנדל נגד קרית שמונה בדקה ה-90, סיטואציה ששחקנים בורחים ממנה.

"זה תמיד היה האופי שלי. אני לא חושב על הלחץ, על הקהל מסביב או על המשמעות של מה יקרה אם אני אחטיא. מהיום שאני בילדים, אני אוהב לבוא אל הכדור ולקחת אחריות. הכיף הכי גדול הוא כשיש שמחה כל כך גדולה כתוצאה מפעולה שאתה עשית, ורק על זה אני חושב, לא על המשמעויות השליליות של מה יקרה אם אני אחטיא. היה טירוף עם הקהל אחרי הגול הזה, ובאמת, אולי זה הרגע בו הרגשתי את החיבור האמיתי לבית"ר".

אתה בא מאור עקיבא, אנשים שם גדלים על בית"ר וחולמים להיות אוחנה. גם לך יש את החלום הזה.

"אי אפשר להשוות לאוחנה. אלי הוא דמות אחת ויחידה בבית"ר ירושלים. הלוואי שאצליח להגיע לרבע ממה שהוא היה בבית"ר. יש לי רצון להישאר כאן הרבה שנים, אני אוהד את הקבוצה הזאת מילדות, ויתרתי על הרבה כסף כדי להיות כאן ואני רוצה להיות חלק אמיתי ויציב מהמועדון המדהים הזה. מבחינתי, אני אעשה הכל כדי שזה יקרה".

עם אלי כהן לא היה קל בהתחלה.

"כן, הגיעו אליו שמועות שהסתובבתי עם חברים כשהייתי חולה, אבל בסך הכל הייתי אצל הרב ממו לקבל ברכה. העליב אותי שכועסים עליי על זה שבסך הכל נסעתי לקבל ברכה, ועוד יותר מאלי, העליב אותי שאנשים מלכלכים ומעבירים את המידע הזה כאילו פשעתי או משהו. חזרתי הביתה מאותה שיחה והייתי מאוד עצוב, כאב לי שככה מתייחסים אליי, אבל זה עבר. בכלל, עברתי תקופה קשה, בהתחלה הצוות המקצועי חשב שאני לא בכושר ועברתי לקבוצה השלישית שהתאמנה בנפרד עם חנן אזולאי במשך מספר ימים, זאת באמת הייתה תחושה לא פשוטה".

האמנת אז שככה ישתנו הדברים?

"יש לי חבר טוב בשם דודו שאני מקשיב לו המון. הוא שאל אותי באותם ימים אם אני יכול להביא לבית"ר את אותן היכולות שהבאתי בתקופות הטובות בהפועל חיפה ואפילו לא הסתכלתי עליו. היה ברור לי שאני מסוגל. סבלתי בשקט. המשכתי להתאמן למרות שלא שיחקתי, אחרי זה הפכתי למחליף בחלק האחרון של המשחקים, ושתקתי. גם במשחק במושבה, אפילו שהתחממתי 60 דקות ונכנסתי רק בדקה האחרונה בשביל להעביר זמן, לא שמעו ממני מלה למרות שרתחתי. פעם באמת היה קשה לי להתמודד עם הדברים האלה. אולי הייתי זורק איזה קלקר או מעיר הערה ומתחיל בלגן. כנראה שזה השינוי שעשיתי, אני יודע לשמור בבטן, לחשוב עוד פעם ולעשות את הדבר הכי נכון עבורי. כל פעולה אחרת שהייתי עושה, היו מתחילים עם הסטיגמות".

אלי כהן מאמן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"הגיעו אליו שמועות שהסתובבתי עם חברים כשהייתי חולה, אבל בסך הכל הייתי אצל הרב ממו לקבל ברכה". אלי כהן/קובי אליהו

"הייתי צריך להתמודד עם דברים שלא היו ולא נבראו"

כמה הסטיגמות מפריעות לקריירה שלך? אומרים עליך פרובלמט, שאתה בחובות, שאתה מסתובב עם אנשים לא ראויים ואתה כל הזמן נלחם כדי לשנות את זה.

"הסטיגמות האלה מפריעות לי כבר 12 שנה, מהיום שעליתי לבוגרים. אלה דברים שאי אפשר להתמודד איתם. היום לא אגיד לך שזה עובר לידי, אך אני הרבה יותר מחושל ויודע לשים את הדברים בצד גם כשזה פוגע. פעם, אחרי כל מלה הייתי מקבל טלפונים בבוקר ורב עם אנשים על כל לכלוך או פיסת מידע. היו ימים שהייתי צריך להתמודד עם דברים שלא היו ולא נבראו ומגיע לדמעות של חוסר אונים. אנשים החליטו שבגלל שאני מאור עקיבא ויש תווית על המקום, אני והאנשים שאני מסתובבים איתם לא טובים. אבל אור עקיבא זה מקום טוב עם אנשים טובים ואני גאה להיות חלק ממנו. יצאו ממנו הרבה אנשים טובים וגם שחקני כדורגל איכותיים.

"כבר כשחקן נוער היו עליי דיבורים ולכלוכים שאין היום על שחקני בוגרים, האשימו אותי בדברים שלא הייתי חלק מהם. היום אני מתנהג לגמרי אחרת כי גם אני מודע להשלכות של כל דבר קטן. כמה שחקנים מעיפים מאימונים? אם את ערן לוי יעיפו היום מאימון, אתה יודע טוב מאוד שכל הטוקבקים יהיו 'הנה, ידענו שזה יבוא', ו'הוא חזר לסורו' וכאלה. זה משהו שעד סוף הקריירה אתמודד איתו, כנראה, אבל היום אני הרבה יותר בוגר ויודע למה לא להתייחס ולהתרכז בדברים החשובים. פעם הייתי משתגע מהדברים האלה".

לפחות מקצועית אתה מרגיש טוב, השבוע אפילו שאלו אותך על הנבחרת.

"אז מראש אני אומר לך, שגם במקרה הזה הסטיגמות יעלו שוב. אני מטבעי אופטימי ומאמין שאם אני בכושר טוב ושומר על היכולת, אני ראוי לרמות הגבוהות, אבל אם בכלל יתחילו לדבר עליי ועל נבחרת - כמו שזה יעלה, ככה זה יירד בגלל הסטיגמות. יגידו ערן לוי שמן, ערן לוי לא מתאים מבחינה חברתית וכל הדברים מסביב יעלו. זאת התחושה שלי. אני מכבד את המאמן ואת כל מי שמחליט וסומך עליהם שיקבלו החלטות מקצועיות, אבלי בטוח שכל הדיבורים מסביב יורידו את זה. הלוואי שאני טועה".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. אדריאן הרבשטיין
אז מה אתה אומר, שווה לתת צ'אנס?/אדריאן הרבשטיין

"תהיה לבית"ר קבוצה טובה"

שני השערים השבוע בגביע הטוטו היו גולים קלאסיים של ערן לוי.

"כן, זה באמת הסגנון של הגולים שלי, של בעיטות עם הרבה עוצמה. אני שמח שזה בא, זה שחרר ממני הרבה בתקופה הלא קלה שעוברת על כולנו, ואני מאוד מקווה שזאת רק ההתחלה וסימן לבאות. אני מרגיש בכושר טוב ורוצה לעזור לקבוצה ולהביא מספרים יפים השנה. לא חדש לי שאני משחק בשפיץ, יצא כבר לשחק בתפקיד הזה במהלך הקריירה. בבית"ר משחק ההתקפה שלי הוא קודם כל עם הגב לשער, אבל אני מרגיש טוב עם זה, בא לידי ביטוי ושמח לשחק בכל תפקיד בהתקפה שהמאמן יציב אותי".

אם כל הסגל הנוכחי יישאר, מה שווה בית"ר?

" תהיה לנו קבוצה טובה, אבל אני לא מתנבא על מיקום. הכי חשוב שישאירו את כל הסגל. את עמית ותומר עם הניסיון, את דן שהוא מוכשר ואת חדד שנמצא בתקופת התקדמות בקריירה. אנחנו צריכים את כולם איתנו, כי זאת עונה קשה. אנחנו קבוצה מגובשת, מוכשרת ואיכותית שיכולה לעשות דברים יפים, אבל נחיה ממשחק למשחק".

ואיך תחושת הבטן לקראת קרית שמונה?

"בסך הכל טובה. קרית שמונה קבוצה מצויינת, אבל אנחנו מגיעים כבית"ר ירושלים, עם הרבה ביטחון ואמונה ועם תמיכה גדולה של הקהל שלנו, שנותן לנו הרגשה ביתית בכל מקום. נבוא וניתן את הכל בשביל האוהדים שכל כך השקיעו הקיץ וחיכו לראות אותנו משחקים. אני מאמין שיהיה טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully