וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי הרצח הפוליטי הבא - אל תגיד שלא ידעת"

עידו שטרנברג

18.7.2002 / 11:55

אומרים ב"יש גבול" ליועץ רובינשטיין בעקבות מאמר של הרב שלמה אבינר, שמתיר להרוג סרבני שירות בשטחים; התנועה תובעת העמדה לדין; שריד מצטרף לדרישה: זו קריאה ברורה וישירה לרצח

תנועת "יש גבול" תובעת מהיועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, להעמיד לדין את הרב שלמה אבינר, שפירסם מאמר המתיר להרוג סרבני שירות בשטחים. אבינר, שמשמש כרבה של בית אל וראש ישיבת עטרת כהנים, הביא במאמר שפירסם בעלון "באהבה ובאמונה" דוגמאות של יהודים שהומתו בשל בגידה והוסיף: "הרי לנו שסרבן פקודה יש רשות למצביא להוציאו להורג אם יש צורך חיוני".

דובר תנועת יש גבול, ישי מנוחין, אמר לוואלה! חדשות: "אנו תובעים להעמיד לדין את הרב אבינר על דברי הסתה לרצח. אנו אומרים לרובינשטיין: אחרי הרצח הפוליטי הבא, אל תצטדק ותאמר שלא ידעת, שלא הבנת – ושמדובר אך ורק בפירות באושים, ולא בדברי הסתה קבועים של נציגי רבני השטחים הכבושים".

מנוחין הוסיף כי "דברי השיסוי והתרת הדמים של הרב אבינר מזכירים לנו ימים רחוקים – ימי שנאת החינם של הריסת בית המקדש וימים קרובים בהם הוצאו פסקי הלכה דומים כנגד ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז"ל".

"דיבורים מלאי שנאה של רב סהרורי"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יוסי שריד (מרצ), הצטרף אף הוא לדרישה מהיועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין את הרב אבינר. שריד כתב לרובינשטיין: "כידוע לך, אני חלוק על סרבני השירות ומתנגד לסרבנותם, אבל אני חלוק עוד יותר על הנבל הזה, אבינר, ובכל זאת איננו קוראים לרצוח אותו". "במקרה זה", הוסיף שריד, "אין כל אפשרות לחמוק מהעמדה לדין, משום שמדובר בקריאה ישירה וברורה לרצח, שכל הפרשנויות המתפלפלות בעולם לא יעלימו אותה".

אנשי תנועת סרבני השירות בשטחים "אומץ לסרב" אמרו בתגובה כי "סירוב לשרת בשטחים הוא מעשה הדורש אומץ רב. האומץ להביט במציאות בעיניים פקוחות ולומר לחברה שהיא טועה. חיילים וקצינים, שלחמו בלבנון ובשטחים בעבר ומתנגדים לכיבוש, לא יירתעו מדיבורים מלאי שנאה של רב סהרורי, שהתבטאויותיו מלמדות על הדרדרותה המוסרית של חברת המתנחלים. הדרדרות זו היא תוצאה ישירה של תהליך הכיבוש, שהחברה בישראל כולה שותפה לו".

בראיון שהעניק הבוקר לגלי צה"ל סירב הרב אבינר לחזור בו מדבריו. "מי שהוא סרבן פקודה, למה הרמטכ"ל יכול לדון אותו להורג? בגלל שהוא מחליש כוחו של צה"ל", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully