וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

26 חודשי מאסר לצעיר שדרס למוות שני רוכבי אופניים

9.7.2012 / 17:29

בית המשפט ציין לטובה את העובדה שהנהג, איליה סוליאריס, הזעיק עזרה לאחר התאונה באוגוסט אשתקד. רוכבי האופניים יצחק סימון ושלום גרוסמן נהרגו במקום וחמישה נוספים נפצעו

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף וקובי אליהו; עריכה: טל רזניק)

בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה גזר היום (שני) 26 חודשי מאסר על איליה סוליאריס, תושב בית שמש בן 19, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות של רוכבי האופניים יצחק סימון ושלום גרוסמן, בעת שפגע עם מכוניתו בקבוצת רוכבים לפני כשנה בכביש מספר 3. השופט אלי אנושי גזר בנוסף על סוליאריס 10 חודשי מאסר על תנאי ושלילת רישיון למשך 15 שנים.

באוגוסט 2011 נהג סוליאריס בשעת בוקר במכוניתו, כשלצדו חבר שישן בזמן הנסיעה. הוא נסע בכביש מספר 3 מכיוון מערב למזרח, כשבאותו זמן רכבה קבוצת רוכבי אופניים בצד הכביש. סוליאריס נרדם במהלך הנסיעה, סטה מהכביש ופגע בקבוצת הרוכבים. שניים מהם - סימון וגרוסמן - נהרגו, רוכבת אחרת נפצעה בראשה, בחזה ובגפיה, שלושה נוספים נפצעו באורח קל ורוכב נוסף נפצע בעמוד השדרה באורח קשה. לאחר התאונה עצר סוליאריס את המכונית והזעיק עזרה.

הארכת מעצר לנער בן ה 18 החשוד בדריסת שלום גרוסמן ויצחק סימון בתאונת אופנים, אוגוסט 2011. שי אוקנין
"לא רק שנמנע מנהיגה זהירה סמוך לרוכבים, אלא נרדם ממש". סוליאריס בבית המשפט/שי אוקנין

סנגורו של הנהג, עורך דין אשר ארבל, ביקש מבית המשפט להקל בעונשו של סוליאריס, כפי שנעשה במקרה של עורך דין דורי קלגסבלד, שהורשע אף הוא בגרימת מוות ברשלנות ונידון ל-13 חודשי מאסר בפועל. השופט אנושי ציין בגזר הדין כי "רמת הענישה בפסיקה אינה אחידה, והיא תלויה גם במידת הרשלנות, בתוצאת התאונה ובנסיבות אישיות".

השופט קבע בהחלטתו כי "רשלנות הנאשם התבטאה בין היתר בכך שאף שהבחין ממרחק בקבוצה על השול וחרף העובדה שחש בעייפות עובר לתאונה, לא רק שנמנע מנהיגה זהירה בסמוך לרוכבים, אלא נרדם ממש, סטה עם רכבו לשול ובלם והסיט הרכב רק לאחר שפגע בשבעה רוכבי אופניים, תוך גרימת מותם של שני בני אדם ולחבלה ממשית לחמישה אחרים".

רוכבי האופניים לא התרשלו

השופט התייחס לטיעוני ההגנה, לפיהם גם רוכבי האופניים התרשלו. הוא ציין כי "טוב יעשו העוסקים ברכיבת אופניים, באם יבחרו מסלול רכיבה, מותר לרכיבה על פי החוק". עם זאת קבע השופט כי אינו סבור שמדובר ברשלנות.
בנוסף ציין השופט אנושי לטובה את העובדה כי סוליאריס "הודה באופן מידי באשמתו, כבר בישיבה הראשונה וללא הסדר טיעון". הוא קבע כי "אין ספק שהנאשם לא נטש את מקום האירוע והזעיק עזרה. אולם לטעמי מדובר בדרך התייחסות אנושית המוטלת על כל בן אנוש הנקלע למצב זה".

עוד על התאונה הקטלנית:
הורשע הצעיר שדרס למוות 2 רוכבי אופניים בכביש 3
נהג חדש פגע ברוכבי אופניים בשפלה, שניים נהרגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully