וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בבית המשפט: עד התביעה ברח באמצע העדות

7.6.2012 / 10:01

העד במשפט של איש ביטחון שהואשם בביצוע מעשים מגונים כנראה לא עמד בלחץ החקירה הנגדית, קם מדוכן העדים ונמלט מבית משפט השלום בירושלים. השופט הסכים לדחות את הדיון

עם פתיחת משפט בגין מעשים מגונים בבית משפט השלום בירושלים אתמול (רביעי), לא הפרקליטות ולא השופט יכלו לצפות מראש את מה שהיה עתיד להתרחש במהלך שלב העדויות. עד מטעם התביעה קרס תחת הלחץ של החקירה הנגדית, ופשוט נמלט מאולם בית המשפט.

באולמו של השופט מרדכי כדורי נפתח אתמול משפטו של איש ביטחון, החשוד בביצוע מעשים מגונים במספר נערים. על פי כתב האישום, האיש, תושב ירושלים בשנות ה-30 לחייו, פגש באחד הנערים בפארק ציבורי, הזמינו לרכבו ועשה בו מעשים מגונים ברכב. כן נטען בכתב האישום כי במקרה נוסף, הסיע הנאשם לדירתו נער אחר, שעה שהיה שיכור, והציע לו להתקלח כדי להתעורר. לפי כתב האישום, צפה הנאשם בצעיר כשהתקלח ואף ניגב אותו במגבת בנוכחות חברו של הצעיר שהיה באותה שעה בדירה.

בית משפט, דצמבר 2011. דרור עינב, דרור עינב
השופט פנה לעזרת אנשי הביטחון בניסיון לאתר את העד, אולם הסתבר שהוא פרץ מהאולם ויצא מבניין בית המשפט, ונמלט כל עוד נפשו בו/דרור עינב, דרור עינב

הנאשם כפר בחשדות באמצעות עורך הדין אריאל עטרי, וטען שמדובר בקנוניה נגדו. בתשובתו ציין כי העדים נגדו הינם מספר נערים מאותה חבורת רחוב שהפלילו אותו, מאחר שדיווח למשטרה ולהוריהם על כך שנהגו להשתכר בגנים ציבוריים ולהשחית רכוש ציבורי סמוך למקום מגוריהם.

המשפט נפתח בשמיעת עדותו של עד התביעה המרכזי. העד בן ה-18 השיב לשאלות התובעת, אילה גלברד-יעקב מפרקליטות מחוז ירושלים, וסיפר על מעשיו של הנאשם. הוא סיפר כיצד הוא הזמין אותו לרכבו ולאחר שעלה לרכב, בשתי הזדמנויות שונות, הושיבו על ברכיו, חבקו ונשק לו בניגוד לרצונו. כן סיפר העד שבמקרה אחר, כאשר חזר ממסיבה לפנות בוקר, פגש הנאשם אותו ואת חברו, ולאחר שטען הנאשם כי הוא שיכור, ביקש שיצטרף אליו ברכבו, ושב ונגע בו באופן דומה.

לאחר שהשיב לשאלות הפרקליטה במשך שעתיים, החלה החקירה הנגדית של העד על ידי סנגורו של הנאשם. כבר בפתח חקירתו, ערער עורך הדין עטרי את שיווי משקלו של העד. עטרי לא בזבז זמן, ועימת את העד עם הודעתו במשטרה, לפיה חיבק את הנאשם מיוזמתו, ועם העובדה שהוא וחבריו נהגו להשתכר ושהנאשם התעמת איתם כדי למנוע זאת.

העד השאיר את הנוכחים נדהמים

סדרה מרוכזת של שאלות ו-15 דקות בלבד נדרשו לעטרי על מנת לשבור את העד. רבע שעה לאחר תחילת חקירתו, אמר העד לעטרי "אני לא מוכן לענות יותר לשאלות שלך" ולפני שמי מהנוכחים הבין מה קורה, פנה העד לדלת ועזב את האולם, תוך שהוא מותיר את הנוכחים נדהמים. נדרשו לפרקליטה גלברד מספר שניות כדי לעכל את מה שאירע באולם. היא פנתה לשופט כדורי, וביקשה רשות לצאת ולשוחח עם העד כדי לשכנע אותו לשוב לאולם.

אולם, כשיצאה מהאולם כעבור דקה, העד כבר לא היה שם. דקות ארוכות חיפשה הפרקליטה את העד הנעלם בכל רחבי בית משפט השלום בירושלים. השופט כדורי אף פנה לעזרת אנשי הביטחון בניסיון לאתר את העד, אולם הסתבר שהוא פרץ מהאולם ויצא מבניין בית המשפט במגרש הרוסים, ונמלט כל עוד נפשו בו. הדיון הופסק, בלית ברירה, וכאשר התחדש כעבור שעה ורבע, הודיעה הפרקליטה לשופט כדורי כי בשיחה טלפונית שניהלה עם העד, הוא מסר לה שאינו מתכוון לשוב ולהיחקר, מאחר שאינו מסוגל לעמוד בחקירה הנגדית של עו"ד עטרי. בשל כך, ביקשה הפרקליטה לדחות את המשך עדותו למועד אחר. בהסכמת עו"ד עטרי, נעתר השופט כדורי לבקשה החריגה ודחה את המשך עדותו של העד. הדיון עצמו נדחה, בתקווה שהפעם יצליח העד להחזיק מעמד בחקירה הנגדית.

עו"ד עטרי מסר בתגובה כי חקירה נגדית מחושבת היא הכלי החשוב ביותר העומד לרשותו של עורך דין כדי לחשוף את האמת. "במקרה הזה, תגובת העד מלמדת שלשקר יש רגליים ושהוא יודע להשתמש בהן היטב", ציין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully