וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: צילומים ראשונים של שיגור הטיל "חץ-3"

24.1.2012 / 0:42

משרד הביטחון התיר לפרסום צילומים מסדרת ניסויים של הטיל המיירט המוגדר כ"מהפכני". השיגור נועד לבחינת מערכת הנעה חדשה וחיישנים נוספים בטיל

צילום: משרד הביטחון

(צילום: משרד הביטחון)

צילומים מסדרת ניסויים שנערכו במסגרת פיתוח הטיל נגד טילים מדגם "חץ-3", הותרו אמש (שני) לפרסום על ידי משרד הביטחון. בניסוי נראה הטיל המיירט לראשונה במהלך שיגור, שנועד לבחינת מערכת הנעה חדשה וכן חיישנים נוספים בטיל.

מנהלת "חומה" במשרד הביטחון, האחראית על פיתוח שכבות ההגנה מפני טילים, החליטה לאחרונה להאיץ את עבודת הפיתוח של הטיל "חץ-3" המוגדר כ"מהפכני". ייעודו של הטיל הוא יירוט טילים ארוכי טווח, גם כאלה הנושאים ראשי קרב בלתי קונבנציונליים. כמו כן, הטיל מוגדר כקפיצת מדרגה טכנולוגית ברמה בינלאומית שתאפשר למדינת ישראל התמודדות עם דור הבא של הטילים הבליסטיים.

הגנרל פטריק אוריילי, ראש התוכנית האמריקנית להגנה מפני טילים סיפק לפני כשנתיים בעדות בקונגרס פרטים נוספים על ה"חץ -3". לדבריו לטיל יהיה טווח מבצעי ארוך יותר וגובה פעולה רב כך שהוא יפגע כבר בחלל בטיל האויב. "התכנון של ה'חץ-3' מתקדם יותר מכל מה שאנחנו עושים בתכניות הטילים נגד טילים שלנו בארה"ב", הוסיף אוריילי והדגיש כי במערכת יוטמע חיישן מיוחד ומערכת הנעה חדשה למיירט.

בתוך כך, בסוף השבוע האחרון חתמו נציגי התעשייה האווירית וחברת "בואינג" על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה ביניהן בכל הנוגע למערכת "חץ-3". ההסכם האסטרטגי נועד לבחון ולפתח הזדמנויות חדשות בזירת טילי ההגנה. במהלך העשור האחרון, התעשייה האווירית ו"בואינג" שילבו מאמצים בפיתוח וייצור של מערכת טילי החץ. לאחר פריסתה בישראל, הפכה המערכת לגורם חיוני בהגנתה האסטרטגית של המדינה מפני טילים, ובכך למעשה הייתה למערכת טילי ההגנה הראשונה בעולם בפעילות מבצעית לאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully