וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 הרוגים מירי לעבר דוכן אל על בלוס אנג'לס

מוטי גל, צחי בירן, וורד כהן-ברזילי

4.7.2002 / 23:28

מאבטח אל על הרג היורה; 2 פצועים; אחד ההרוגים: יעקב אמינוף; האף.בי.איי: לא בטוח שמדובר בפיגוע; עד ראיה: היורה צעק "הוא לקח את מקום עבודתי"; הירי - ביום העצמאות האמריקאי

שני בני אדם נהרגו בפיגוע ירי שאירע היום בטרמינל אל על בנמל התעופה בלוס אנג'לס. שני בני אדם נוספים נפצעו. בסביבות השעה 11 בבוקר, שעון ארה"ב ו-21:00 שעון ישראל, אדם פתח בירי ליד דוכן אל על. עד כה ידוע על הרוג אחד וארבעה פצועים, שניים מהם במצב אנוש. עד כה פורסם כי הנפגעים הם דיילת קרקע של אל על ונוסעים.

אחד ההרוגים הוא יעקב אמינוף בן 46. על פי הדיווח בסי.אן.אן, אמינוף נפטר בבית החולים אחרי שהגיע במצב אנוש. אשתו ההרה התעלפה בבית החולים והיא מטופלת שם. לא נמסר שמה של ההרוגה השנייה אך דווח כי היא בשנות העשרים לחייה. אחד הפצועים, הוא חיים ספיר, קצין ביטחון של אל על.

נציג האפ.בי.איי במקום הודיע כי לא נמצאה כל עדות המצביעה על כך שהירי בנמל התעופה בלוס אנג'לס הוא פיגוע טרור. בסי.אן.אן צוטט עד ראיה, יוסף בוצקי, שטען כי היורה צעק תוך כדי "הוא לקח את מקום עבודתי".

כוחות גדולים של משטרה וצוותי הצלה הגיעו למקום ופינו את הטרמינל מאלפי האנשים שנמצאו בו. המחבל שפתח בירי נורה ונהרג, על ידי קצין הביטחון של אל על שהיה במקום. עוד נודע כי המחבל היה חמוש גם בסכינים. חוקרי האפ.בי.איי הגיעו למקום ופתחו בחקירה.

בסי.אן.אן דווח כי שני חשודים נעצרו והם נחקרו אך שוחררו. עוד דווח כי היורה הוא גבר בן 52 אך לא נמסרו פרטים נוספים באשר לזהותו. עד ראייה לירי סיפר כי היורה היה צעיר לבן. ת'ד ויימלין, עד ראיה סיפר כי: "היו 8 או 10 יריות, אנשים צרחו ורצו לכל הכיוונים".

מנכ"ל אל על, עמוס שפירא, אישר כי מחבל פתח בירי באזור הבידוק של טיסת אל על בשדה התעופה לוס אנג'לס. עוד נמסר כי באותה עת היו במקום 90 נוסעים שהיו אמורים להמריא בטיסת אל על 106 לתל אביב במטוס בואינג 747-400. לטיסה היו מתוכננים לעלות 75 נוסעים נוספים בטורונטו. שפירא הוסיף כי בשלב זה ידוע על שלושה נפגעים. אל על עומדים בקשר רציף עם מנהל שדה התעופה בלוס אנג'לס. עוד נמסר כי כל טיסות אל על יוצאות כסדרן.

היום, יום העצמאות האמריקאי, ה-4 ביולי חוגגים אזרחי ארצות הבית את יום העצמאות ה-226 תחת אבטחה חסרת תקדים. זאת, לנוכח התגברות ההתרעות על פיגוע טרור מתוכנן של ארגון אל-קאעדה נגד ארה"ב ביום חגה.

שר החוץ שמעון פרס אמר הערב כי מחבלים ביצעו את פיגוע הירי הערב בדלפק אל על בלוס אנג'לס. לדברי פרס מטרת המחבלים היתה לפגוע בישראלים. פרס הוסיף כי מדובר באירוע קשה, אך אין לו ספק שכוחות ישראלים בשיתוף עם כוחות אמריקאיים יפעלו לאיתור האחראים להתקפה.

קונסול ישראל בלוס אנג'לס, יובל רותם, אמר היום בעקבות פיגוע הירי בלוס אנג'לס כי "אפשר היה לחוש את המתח בימים האחרונים, גם בנוכחות משמעותית של כוחות הבטחון במקומות ציבוריים. זה היה מאוד בולט. הייתה אווירה של מתח, ואני מקווה שהחג הזה יעבור בשלום. אנו מנסים לאתר את הפצועים ולסייע להם. מדובר על משפחות שניסו להגיע לארץ לקראת שבת". רותם אמר את הדברים בראיון לערוץ 10.

דוברת הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'ל אמרה כי "אנחנו בקונסוליה מקבלים עשרות טלפונים של אזרחים מודאגים". היא הוסיפה כי אחד הפצועים, הוא עובד אל על. אמרה את הדברים בערוץ 1.

מפקח משטרת ניו יורק, ריי קלי, אמר כי משטרת ניו יורק תיגברה את אבטחת דוכני אל על בשדות התעופה שך ניו יורק. בנוסף, אמר קלי, תוגברה האבטחה סביב מלונות בהם שוהים אנשי צוות של חברת התעופה הישראלית וכן תוגברה האבטחה סביב מוקדים יהודיים בעיר ניו יורק. קלי אמר את הדברים בראיון לסי.אן.אן.

אנשי ביטחון סמויים אמורים לאתר חשודים בקהל

ב', שעבד כמאבטח באל על, סיפר הערב לוואלה! על סידורי האבטחה בחברת התעופה. לדבריו, כל דלפק של אל על בנמלי תעופה בחו"ל מאובטח על ידי אנשי ביטחון ישראלים העוברים הכשרה בארץ. אנשי הביטחון במקום מופיעים במדים ובלבוש אזרחי. כמו כן, אנשי ביטחון סמויים אמורים לאתר חשודים בקהל ולטפל בהם בשיתוף אנשי ביטחון מקומיים.

ב' מוסיף כי התקפות דומות שאירעו בשנות ה-80' בדלפקי אל על ברומא ובווינה, חוסלו המחבלים על ידי מאבטחי אל על.

הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס פתחה קו חירום

הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס פתחה קו חירום לפניות ישראלים. מספר הטלפון בחיוג ישיר:
0013238525517/2

בעקבות האירוע הקימה חברת התעופה אל על מרכז מידע על התקרית בלוס אנג'לס: 9722333 - 03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully