וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו מבקשת להצטרף לגוש הכולל מפלגה ניאו-פשיסטית

3.7.2002 / 9:25

ח"כ אליעזר כהן הגיש בקשה להצטרף לגוש הימין "איחוד אירופה של האומות" – הכולל גם את המפלגה בה חברה נכדתו של מוסוליני; במקביל מנסה גם מפלגת "החירות" של היידר להצטרף לגוש

מפלגת ישראל ביתנו מבקשת להצטרף ל"איחוד אירופה של האומות" – סיעה ימנית-לאומנית בפרלמנט האירופי. הסיעה המדוברת היא קואליציה של מפלגות הימין הלאומני – בה חברה גם "הברית הלאומית" האיטלקית, שנחשבת למפלגה ניאו-פשיסטית. בקול ישראל דווח כי את בקשת ישראל ביתנו הגיש ח"כ אליעזר כהן בכינוס האיחוד בבריסל בשבוע שעבר, כשנפגש עם יו"ר הברית הלאומית וסגן ראש ממשלת איטליה, ג'נפריקו פיני.

מאז צורפה מפלגת הברית הלאומית האיטלקית לקואליציה של ראש הממשלה, סילביו ברלוסקוני, מיתנו מנהיגיה את התבטאויותיהם. היו"ר פיני אף חזר בו מהגדרתו את מנהיג איטליה הפשיסטית במלחמת העולם השניה, בניטו מוסוליני, כ"מדינאי הגדול ביותר של המאה ה-20". בעקבות הדברים הודיעה חברת המפלגה אלסנדרה מוסוליני, נכדתו של בניטו מוסוליני, כי תתמודד מול פיני על ראשות המפלגה.

לצד המפלגה האיטלקית חברות בסיעת איחוד אירופה של האומות גם מפלגות ימין וימין קיצוני מצרפת, גרמניה, ספרד, דנמרק ואירלנד. המפלגות החברות מתנגדות בתקיפות להגירת פועלים זרים ומגדירות אותה כ"בעיה כלל-אירופית". במצע הסיעה האירופית שחולק בשבוע שעבר נאמר, כי יש לשמור על המורשת התרבותית של כל מדינה ולהגן על שפתה.

"הימין החדש של אירופה - ממש כמו ישראל ביתנו"

במקביל מנהלת גם מפלגת "החירות" האוסטרית של יורג היידר מגעים להצטרפותה לגוש המפלגות. בכינוס בבריסל השתתפה גם סוזנה רייס-פאסר, שהחליפה את היידר כיו"ר מפלגת החירות האוסטרית. רייס-פאסר ניסתה אף היא לבדוק את האפשרות של צירוף מפלגתה לגוש האירופי. עקב כך, ייתכן מצב שבו יו"ר ישראל ביתנו, השר לשעבר אביגדור ליברמן, ימצא עצמו בקרוב יחד בסיעה אירופית עם אנשי מפלגתו של הלאומן האוסטרי יורג היידר.

ח"כ כהן נאם לפני באי הכינוס בבריסל והציג את מפלגתו כמפלגה חילונית-ימנית שנאבקת בטרור. כהן ציין בפני הנוכחים כי לישראל ביתנו יש סיכויי צמיחה גדולים בבחירות הקרובות. כמו כן הזהיר את האירופים מפני התפשטות הטרור האיסלאמי לאירופה.

בשיחה עם כתב קול ישראל אישר כהן שהגיש את בקשת ההצטרפות. לדבריו, המפלגות החברות בסיעה האירופית הן אוהדות לישראל. באשר לפגישותיו עם פיני אמר, כי המפלגה אינה מזוהה עוד עם סמלי העבר וכי היא תומכת נלהבת בישראל ובמלחמתה בטרור. כהן סיפר שפיני אמר לו כי אלסנדרה מוסוליני היא חברה מדרגה נמוכה במפלגה וכי אם תשמיע הערות פשיסטיות היא תסולק ממנה. זהו הימין החדש של אירופה – ממש כמו ישראל-ביתנו, הוסיף כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully