וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתיו שפיר שוחררה: נגיש תלונה נגד אלימות השוטרים

אחת ממובילות המאבק החברתי הביעה תרעומת על התנהגות השוטרים במהלך ההפגנה נגד פינוי מאהל מחוסרי הדיור בשכונת התקווה. "זה מחזה שלא נתקלתי בו מאז השירות שלי בצבא"

אחת ממובילות המחאה החברתית, סתיו שפיר, שנעצרה אמש (שבת) במהלך ההפגנה נגד פינוי מאהל מחוסרי הדיור בשכונת התקווה בתל אביב, שוחררה הבוקר בתנאים מגבילים. פינוי המאהל צפוי להתבצע בהתאם לצו בית המשפט במהלך היום. עם זאת, בעיריית תל אביב אמרו הבוקר כי "כרגע לא מתוכנן פינוי".

בראיון לגלי צה"ל הביעה שפיר תרעומת על התנהגות המשטרה. לדבריה, "ההפגנה הייתה מאוד טובה, המשטרה החלה בשלב מסוים לפעול נגדנו באלימות גדולה מהרגיל ולבצע מעצרים בכל פינת רחוב. כמה שוטרים גררו אותי לניידת בלי שאבין לאן ומדוע. בתוך הניידת החל שוטר להכות פעיל נוסף שהיה בניידת. זה מחזה שלא נתקלתי בו מאז ימיי בצבא".

על הלילה שהחל בסמטאות שכונת התקווה, עבר במעצר ב"זינזאנה" המשטרתית והסתיים בחקירה בתחנת המשטרה סיפרה שפיר כי "החלטנו להילחם על זכותם של מחוסרי הדיור ובשל כך התארגנה ההפגנה. האשימו אותי בהפרת הסדר הציבורי ובהפגנה בלתי-חוקית. רוב הזמן לא היינו מול חוקרים. מצד אחד הייתה התעלמות והטפה ומצד שני הייתה גם חמלה ואמירות כמו 'אתם יודעים שאנחנו מזדהים איתכם'. הייתה שם סולידריות והשוטרים הופכים ליותר ויותר אלימים. נגיש תלונה נגד השוטרים שנהגו באלימות ונמשיך במאבק".

סתיו שפיר נעצרה בהפגנה בתל אביב. דרור עינב
"המשטרה החלה בשלב מסוים לפעול נגדנו באלימות גדולה מהרגיל ולבצע מעצרים בכל פינת רחוב". שפיר נלקחת לזינזאנה, אמש/דרור עינב

לקראת הפינוי הצפוי, סיפר לוואלה! חדשות משה כהן, אחד מאנשי המאהל ופעיל "פורום פריפריה" כי "יגיעו הרבה פעילים, אנחנו קיבלנו צווי גירוש. אנחנו כל הלילה היינו בתחנה אחרי שקיבלנו מכות מהשוטרים כאילו אנחנו עבריינים. לא ניתן להעביר את העניין של פירוק מאהל התקווה בכזאת קלות. אי אפשר לזרוק ילדים ככה בלי סידור. אם הם יתנהגו באלימות אתמול בלילה - זה יתפוצץ להם בפנים, למה נגמר הסיפור של המחאה הנחמדה".

כהן הוסיף כי "ילדים הולכים להיזרק בגשם ובקור ולא ניתן לזה לקרות. אם המדינה לא עושה משהו - אנחנו כן נעשה. לא ניתן לזה לקרות בכזאת קלות. זה לא הולך לעבור ברגוע והשוטרים עצמם מפחדים מזה. זה לא יעבור בשקט וגם אם הם חושבים שיפנו - יפנו את המאהל עכשיו, יצוצו להם עוד עשרה מאהלים בארץ וזה מתוכנן - מתוכנן שיקומו מאהלים נוספים בארץ בימים הקרובים, שיכינו את הכוחות שלהם".

בהפגנה אמש השתתפו מאות בני אדם והמשטרה עצרה 23 מהם. בתום חקירתם שוחררו כל העצורים בתנאים מגבילים. בשלב מסוים העימותים בין המפגינים למשטרה החריפו וחלק מהמוחים חסמו לתנועה את צומת הרחובות ההגנה ויגאל אלון. ההפגנה החלה בדרך ההגנה אולם נמשכה לאורך סמטאות השכונה. המפגינים קראו בין היתר "העם דורש דיור ציבורי" וצעקו סיסמאות בגנות ראש עיריית תל אביב רון חולדאי.

עיריית תל אביב מסרה בתגובתה אמש כי "ההחלטה על פינוי המאהלים התקבלה לנוכח בוא החורף, אשר מעצים את הצורך בקורת גג, מקלחת ומיטה חמה ללון בה. מתוך דאגה לשוהים במאהלים, ביניהם ילדים העלולים להיחשף למצבי סכנה, הוחלט לפנותם. ההחלטה גובתה על ידי בית המשפט, שאישר את פינוי כלל המאהלים בעיר כבר בתאריך 21 בספטמבר".

עוד נמסר מהעירייה כי "בשל מצבם הייחודי של יושבי מאהל התקווה הוחלט לאפשר את שהותם במקום עד למציאת פתרון עבורם, גם אם זמני. במקביל פעלה העירייה לקידום ומיצוי זכויותיהם מול משרדי הממשלה השונים, הענקת סיוע כספי חד-פעמי למשפחות והכפלת הסכום הניתן למשפחות על ידי משרד הרווחה. רובן המכריע של המשפחות קיבלו את הצעת העירייה ואת הסיוע שניתן במסגרתו והתפנו מהמאהל. אנו תקווה כי יושבי המאהלים שנותרו במקום יתפנו מרצון, מבלי שיתעורר הצורך בהפעלת הסמכות שניתנה לעירייה על ידי בית המשפט לבצע פינוי בכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully