וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדג נשך? נעצרה הברחת דגים מסוכנים לארץ

סוחר דגים חשוד בניסיון הברחה של דגים מסוג זברה טילפיה, הנחשבים לדגים תוקפניים מאוד, העלולים לאכול דגים קטנים מהם. "הברחת דגים אסורים לישראל עלולה לגרום לנזק אקולוגי רב"

דגים מסוג זברה טילפיה, הנחשבים לתוקפניים במיוחד ואסורים לייבוא לישראל, נתפסו לפני כעשרה ימים במהלך ביקורת במכס בנמל התעופה בן גוריון, כך הודיע היום (ראשון) משרד החקלאות ופיתוח הכפר. סוחר דגים ותיק חשוד כי ניסה להבריח שמונה קרטונים של הדגים בין דגי נוי אחרים המותרים בייבוא, והוא צפוי לקנס לאחר שהודה בחשדות. הדגים הועברו למעבדה של המשרד לצורך בדיקות.

דגי הזברה טילפיה נחשבים לדגים חכמים ואלימים במיוחד. דגים אלה קנאים מאוד לשטח המחיה שלהם, וכאשר הם גדלים הם עלולים לתקוף ואף לאכול דגים קטנים מהם. מוצאם של הדגים הללו הוא מערב אפריקה והם נפוצים בעיקר בליבריה. הם מגיעים לגדלים של 30-50 סנטימטרים. על אף האיסור על ייבוא הדגים, אין בישראל חוק האוסר על החזקתם וגידולם.

בהודעה שפרסם משרד החקלאות נאמר כי "הברחת מיני דגים אסורים המגיעים לישראל וכניסתם למארג הביולוגיה הימי של ארץ ישראל עלולה לפגוע באוכלוסיות הדגים המקומיות ובערכי טבע שונים, ולהסב נזק אקולוגי רב כפי שכבר קרה בעבר במקומות שונים בעולם".

הברחות נוספות שנמנעו:
תאילנד: ברגע האחרון - אלף כלבים ניצלו ממאכל
ברחה להם ביצה: ניסו להבריח ביצים בספרי קודש
הפקחים סיכלו ניסיון לבלבל בביצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully