וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים בכירים: "הדרג המדיני מנע מבצע בגלל מצרים"

"היתה תחושה בצה"ל שחיסול ראשי ועדות ההתנגדות בעזה הוא רק הפתיחה, אבל הדרג המדיני עצר את הכל", אמר קצין בכיר וחברו הוסיף: "הפכנו לילד הכאפות של המזרח התיכון. זה נתפס כחולשה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

חילוקי דעות במערכת הביטחון על תוצאות סבב ההסלמה בדרום בימים האחרונים. קצינים בכירים בצה"ל ציינו כי הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי העביר מחברת מלאה במטרות לידיו של רא"ל בני גנץ בהן ניתן יהיה לפגוע ביום הדין, אך הדרג המדיני עצר פעולה רחבה בעזה. לדברי קצינים בכירים שסיירו אמש (שני) באוגדת עזה, הפיגוע בגבול-ישראל מצרים תוכנן לפני מספר רב של חודשים, בידיעת החמאס.

הסלמה בדרום - כותרות נוספות
השקט הופר: 5 רקטות התפוצצו במועצת חוף אשקלון
מצרים: בשעות הקרובות ייקבע עתיד הרגיעה בדרום
הערכה: ישראל תגיב באיפוק על הירי לעבר הדרום
מפלגות ותנועות במצרים: "לבטל השלום עם ישראל"

"היתה תחושה בצה"ל שהסיכול הממוקד של ראשי ועדות ההתנגדות הוא רק הפתיחה, אבל הדרג המדיני עצר את הכל", סיפר קצין בכיר שהדגיש כי המצרים התעקשו לעצור את התגובה החריפה של צה"ל נגד ארגוני הטרור בעזה.

אוטובוס שנפגע על ידי מחבל מתאבד, פיגוע בדרום אוגוסט 2011. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"הרחוב הפלסטיני במלוא מובן המילה פירש את התגובה הישראלית כחולשה". הפיגוע בדרום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

התגובות בצה"ל היו חריפות. אחד הקצינים אמר בשיחות סגורות: "הפכנו לילד הכאפות של המזרח התיכון. באים הטורקים ומבקשים שנאמר סליחה ובאים המצרים ודורשים שלא נגיב. הרחוב הפלסטיני במלוא מובן המילה פירש את התגובה הישראלית כחולשה. חמאס היה צריך לחטוף מכה גדולה יותר ולא להסתפק בירי נקודתי".

גורם ביטחוני בכיר, ציין כי בשיחות עם המצרים הם העלו בצורה מפורשת את הביקורת ברחוב המצרי - בעיקר בקרב האחים המוסלמים - על הרג השוטרים המצרים בגבול במהלך הפיגוע המשולב. המצרים הסבירו בשיחות כי בנקודת הזמן הנוכחית הם לא יוכלו לעמוד בפני הפגנות רחבות אם צה"ל יפגע קשות בארגונים ברצועה. לדבריהם, הפגנת האלפים מול שגרירות ישראל בקהיר היתה רק דוגמה לכך.

"צה"ל המליץ על תגובה חריפה אבל המצרים דרשו באופן חד משמעי להפסיק את התגובה החריפה והדרג המדיני נענה להם", הוסיף הגורם הביטחוני הבכיר, "בשלב הנוכחי ולקראת אירועי ספטמבר העדיף הקבינט להתחשב בבקשה המצרית".

גורם בכיר במערכת הביטחון ציין הבוקר (שלישי) כי אין מחלוקת בין הדרג המדיני לראשי מערכת הביטחון וכי ההחלטה שלא לצאת במבצע רחב ברצועת עזה התקבלה בתיאום לאור השיקולים האסטרטגיים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

עדכון ראשון: 22.08.11, 23:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully