וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויכוח בקהילת המודיעין: מי אחראי לשיגור הרקטות?

הדרג הבכיר של חמאס מכחיש כל קשר לירי אך בטלוויזיה של חמאס ובפורומים נטלו אחריות. לדברי גורמים במערכת הביטחון, הסתירות מבטאות את המתח בעזה שבין דרגי השטח לדרג המדיני של חמאס

ויכוח ניטש בקהילת המודיעין בישראל החל מאמש (שבת) בנוגע לאחריות ארגון החמאס למתקפת הרקטות בסוף השבוע האחרון. בעוד שהדרג הבכיר של החמאס הכחיש כל קשר לירי, דרגי השטח של הזרוע הצבאית של הארגון פירסמו נטילת אחריות. גורם צבאי סיפר כי מבדיקה שנעשתה התברר ששיגורי הגראדים לכיוון אופקים שוגרו מאזור בשליטת חמאס. בנוסף, דקות אחדות לאחר השיגור הועלתה הודעת נטילת אחריות לאחד מהפורומים החשובים של החמאס, אולם כעבור עשרים דקות - הוסרה.

ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות
מטח רקטות על יישובי הדרום: מוסד חינוכי נפגע
יוסי שושן הוא ההרוג מפגיעת הגראד בבאר שבע
מטח רקטות בבאר שבע: הרוג ופצועה במצב אנוש

הבלבול ממשיך לאור העובדה כי הטלוויזיה של חמאס דיווחה על נטילת אחריות לירי הרקטות, אולם באתר הרשמי של הזרוע הצבאית של הארגון לא פורסמה נטילת אחריות. בנוסף, אמר הבוקר גורם פלסטיני בכיר לעיתון המצרי "אל-אהראם" כי חמאס "לא ירה שום רקטה לעבר ישראל במהלך האירועים האחרונים, לאחר שקיבל מסר לפיו ישראל רוצה להשיב את מצב הרגיעה לעזה".

לדברי גורם בטחוני בכיר, סוגיית נטילת האחריות מגלמת בתוכה את המתח ברצועת עזה בין הזרוע הצבאית של החמאס ודרגי השטח - שחלקם מעוניין בהסלמה נגד ישראל, לבין הדרג המדיני ובכירי הזרוע הצבאית שמעוניינים להרגיע את השטח ולמנוע הסלמה.

"מאז שישראל החלה להגיב לפיגוע המשולב בגבול ישראל מצרים, החליט החמאס כי הוא לא מגיב באופן ישיר אך משחרר את הרסן לארגונים הקטנים ברצועת עזה", אמר עוד הגורם הבטחוני. בעוד שהחמאס ניסה לשמור על איפוק, נמתחה עליו ביקורת רחבה באתרי האינטרנט ובפורומים השונים. לפיכך מעריכים בישראל כי שיגור הרקטות שיצא מאזור בשליטת החמאס אכן בוצע על ידי פעילי חמאס.

באר שבע. אלברטו דנקברג
מי אחראי? הרכב שנפגע פגיעה ישירה מרקטת גראד בבאר שבע/אלברטו דנקברג

הגורם הוסיף כי הארגונים הקטנים ברצועת עזה ופורשי חמאס מנסים לגרור את החמאס להסלמה, בזמן שבכירי הארגון מעבירים מסרי הרגעה ומנהלים שיחות עם טורקיה, מצרים ומדינות נוספות, על מנת לתווך הסכם ראשוני עם ישראל.

מיום חמישי ועד לשעות האחרונות שוגרו לעבר ישראל למעלה מ-150 רקטות מסוגים שונים. במערכת הביטחון הדגישו כי מדובר בממוצע שיגורים ליום שלא היה במהלך מבצע עופרת יצוקה, איתו ישראל לא תהיה מוכנה להשלים, וכי היא נערכת לתגובה רחבה. גורמים במערכת הביטחון טוענים כי התחלפות המשטר המצרי שחררה את הרסן ברצועת עזה וכי אין כעת גורם מאזן משמעותי אל מול ההידרדרות הביטחונית ברצועה. עוד ציינו הגורמים כי מצרים לא תתמוך בפעולה רחבה של ישראל בעזה.

בתוך כך טענו גורמי צבא בכירים כי בבדיקת עומק של הפיגוע המשולב ביום חמישי עלה כי בכירי וועדות ההתנגדות לא ידעו אף הם מתי יתרחש הפיגוע, ולכן התקבצו במקום אחד לאחריו. עוד ציינו הגורמים כי ההתרעה הראשונה על הפיגוע התקבלה בחודש מאי והמידע המודיעיני הצביע על כוונה לחטוף חייל. פיגוע נוסף באותו מתווה תוכנן בגבול ישראל מצרים, אך הוא סוכל על ידי חיילי צה"ל ויחידות מיוחדות. בסיכום הנתונים עולה כי בפיגוע המשולב השתתפו 13 מחבלים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully