וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח רקטות בבאר שבע: הרוג ופצועה במצב אנוש

רקטה אחת פגעה בבית ואחרת ברכב. לבית החולים פונו גם פצועה אנוש, שלושה פצועים קשה ונפגעי חרדה. רקטה שפגעה בבית באופקים גרמה לפציעת נער בן 20, ילד בן 9 ופעוט בן ארבעה חודשים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף ואלברטו דנקברג, עריכה: יותם בן דוד)

מטח של רקטות גראד לכיוון באר שבע: אדם נהרג ושבעה נוספים נפצעו אמש (שבת) כשרקטה אחת פגעה בבית ואחרת פגעה ברכב שעלה באש. לבית החולים סורוקה בעיר פונתה פצועה אחת במצב אנוש, שלושה פצועים קשה, שניים בינוני ואחד במצב קל. כמו כן, עשרות נפגעי חרדה הגיעו לבית החולים על מנת לקבל טיפול. בשעות הלילה הותר לפרסום כי ההרוג הוא יוסי שושן, תושב באר שבע בן 38 שנפגע לאחר שנטש את רכבו כששמע את האזעקה. הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית - חטיבות סלאח א-דין, נטלה אחריות על הירי לעבר באר שבע. אזרחים סיפרו שכיפת ברזל הצליחה ליירט לפחות את אחת הרקטות.

כמו כן, במהלך הלילה נורו לשטח ישראל פצצות מרגמה רבות, רובן לשטח המועצה האזורית אשכול, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. בנוסף, שש רקטות קסאם נורו לשטח ישראל, אחת מהן גרמה לנזקים קלים למבנים באזור אשקלון ומבלי לגרום לנפגעים.

קצין בכיר בפיקוד העורף אמר בעקבות האירועים כי: "כל הנפגעים בבאר-שבע הם סקרנים שיצאו לראות את הפעולות של מערכת כיפת ברזל. אנחנו מבקשים מכל הציבור לעבור למרחבים מוגנים בזמן ההתרעה. אין לציבור מה לחפש בחוץ והשהייה מחוץ למרחב מוגן בזמן התרעה מסוכנת מאוד".

מוקדם יותר נפצעו שלושה בני אדם באורח קל מרסיסים בעקבות פגיעה ישירה של רקטה בבית בעיר אופקים. בין הפצועים צעיר כבן 20, ילד בן 9 ופעוט בן ארבעה חודשים. ארבע רקטות שוגרו לעבר העיר סמוך לשעה שמונה בערב, כאשר שלוש מתוכן התפוצצו בשטחים פתוחים.

ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
תותח בהסברה? ראשי יישובים יסבירו ההסלמה לעולם
מאז הפיגוע בדרום: כ-40 רקטות נורו לעבר ישראל
שר הביטחון: ”ישראל מצרה על מות השוטרים המצרים”
שגריר מצרים יישאר בישראל? ”ההודעה נשלחה בטעות”
חיל האוויר תקף חוליית משגרי רקטות בצפון הרצועה

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות על ירי הרקטות לעבר אופקים. זו הפעם הראשונה מאז החלה ההסלמה ברצועה ביום חמישי, שחמאס יורה לעבר ישראל. מוקדם יותר היום הבהירו דוברי הזרוע הצבאית כי הרגיעה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה הסתיימה.

הרוג ושבעה פצועים במטח טילים על באר שבע. אלברטו דנקברג
אדם נהרג ושבעה נוספים נפצעו ופונו לבית החולים סורוקה/אלברטו דנקברג

מוקדם יותר נורו מספר פצצות מרגמה לעבר יישובים במועצה האזורית אשכול ונחתו בשטחים פתוחים. פצצה אחת נחתה בתוך יישוב וגרמה נזק קל למבנה. קודם לכן שוגרו מרצועת עזה שתי רקטות. אחת מהרקטות יורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל" והשנייה נחתה בפאתי העיר באר שבע.

הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, חטיבות סלאח א-דין, נטלה אחריות על ירי שני טילי הגראד הערב לעבר באר שבע. "לוחמי הזרוע ביצעו את משימתם ושבו בשלום לבסיסם", נמסר בהודעת הזרוע. לדברי הזרוע, הירי בא בתגובה לחיסול בכירי הזרוע ביום חמישי בערב. "לוחמינו לא יישבו בחיבוק ידיים אל מול הפשעים הציוניים. נעמוד תמיד מלפנים כדי להגן על אדמותינו הטהורות ממתקפות ציוניות. הג'יהאד וההתנגדות הן דרכינו היחידות לשחרור יתר אדמותינו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית - חטיבות סלאח א-דין, נטלה אחריות על הירי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, בעקבות ההסלמה בגזרה הדרומית בשלושת הימים האחרונים, הונחו תושבי היישובים בדרום כיצד לנהוג במצבים השונים. בין היתר, ניתנה הנחייה שלא לערוך התקהלויות של למעלה מ-500 בני אדם בשטח פתוח. כמו כן, התושבים התבקשו להיכנס למרחב מוגן בעת הישמע אזעקה, ולא לצאת ממנו לפני שיעברו לפחות 10 דקות. יש להדגיש כי רשימת היישובים שהונחו אינה כוללת את אילת.

(בהכנת הידיעה השתתפו גם ניר יהב ויהושע בריינר)

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.co.il
יהושע בריינר - joshjosh@walla.com
ניר יהב - nir_yah@Walla.com

עדכון ראשון: 20:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully