וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.2 מיליון שקלים לצעירה שפניה שותקו בשל רשלנות

גלעד גרוסמן

15.8.2011 / 20:07

בית משפט השלום פסק כי שירותי בריאות כללית יפצו את הצעירה לאחר שהרופאים איבחנו באופן לקוי ומאוחר דלקות אוזנים מהן סבלה בילדותה. כתוצאה נפגעו פניה של הצעירה

שירותי בריאות כללית ישלמו כ-1.2 מיליון שקלים לצעירה שסבלה בילדותה מדלקות אוזניים שלא טופלו כראוי וגרמו לבסוף לשיתוק בפניה. כך פסק היום (שני) בית משפט השלום בפתח תקווה.

מכתב התביעה, שהגיש עו"ד ישראל ויינברג, עולה כי הצעירה, כיום בת 30, טופלה מאז היותה בת 4 ובמשך כתשע שנים בגין דלקות אוזניים מהן סבלה. הרופאים שטיפלו בה במהלך השנים אבחנו הצטברות נוזלים, נקב בעור התוף ודלקת כרונית של האוזן התיכונה. רק כשהייתה בת 13 זיהו הרופאים שהתובעת סובלת מ-"כולסטאטומה" - רקמה הורסת עצם - שפגעה בעצמות השמע שלה. לאחר שהצעירה נותחה, בעקבות האבחון המאוחר, היא נותרה עם שיתוק חלקי בפנים. בכתב התביעה צוין כי היא נפגעה קשות בשל מראה פניה המעוות ונאלצה משום כך להחליף מספר רב של מקומות עבודה. גם יחסיה עם גברים נפגעו.

הרופאים התרשלו באבחון ובניתוח

"דלקות אוזניים. כאבי אוזניים. צמדי מילים המעוררים ללא ספק זיכרונות לא נעימים בקרב כל הורה", כתבה השופטת ריבה שרון בפסק הדין. "הורים רבים מוצאים עצמם מבקרים תדיר אצל רופא הילדים עם תלונות בדבר בכי בלתי מוסבר, כאבים, ריח מבאיש מאזנו של הפעוט. גם בדיקת אוזניו של ילד חולה במהלך ביקור אצל רופא ילדים הינה פרוצדורה שגרתית, כחלק מהבדיקה הגופנית. מוכנה אני להניח, הגם שאיני רופאה, כי חלק גדול ממחלות אוזניים, מסתיים ללא סיבוכים. לא כך במקרה שלפנינו".

השופטת שרון קבעה כי הרופאים היו צריכים לחשוד בקיומה של כולסטאטומה ולבצע בדיקת סי.טי. על מנת לאבחן את התופעה. כמו כן היא קבעה כי הרופאים התרשלו במהלך הניתוח שבוצע בצעירה. היא הבהירה שלא ניתן לייחס אשם תורם להוריה של הילדה.

עוד באותו נושא:
מאמר: רשלנות רפואית: צריך לשנות את השיטה
המוניטור לא עבד, העובר מת: "הצוות הרפואי התרשל"
תביעה: הקופה התרשלה והמטופלת התחרשה באוזנה
יד הצורף שותקה בניתוח: תובע מיליונים מביה"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully