וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגותי מאיים: וטו בספטמבר יוציא מיליונים לרחוב

ניר יהב

10.8.2011 / 20:04

מרוואן ברגותי הכלוא בישראל הזהיר כי אם ארה"ב תטיל וטו על ההכרה במדינה פלסטינית באו"ם, "יפרצו הפגנות ענק ברחבי העולם ויסתיים תפקיד ארה"ב באזור. זו תהיה טעות קטלנית"

"אם ארה"ב תטיל וטו בהצבעה במועצת הביטחון בעניין ההכרזה על מדינה פלסטינית בספטמבר, יפרצו הפגנות ענק של מיליוני בני אדם ברחבי העולם הערבי והאיסלמי" – כך איים היום (רביעי) בכיר פתח מרוואן ברגותי המרצה חמישה מאסרי עולם בכלא הישראלי. בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות הרשמית במצרים באמצעות עורכי דינו, הוסיף ברגותי ואמר כי אם ארה"ב תטיל וטו, משמעותו תהיה "סיום תפקידה של ארה"ב באזור".

"וטו אמריקאי בהצבעה במועצת הביטחון יהיה בבחינת טרור בינלאומי", אמר. "על ארה"ב לבחון מחדש את עמדתה כלפי הנושא, משום שהווטו לא יופנה רק נגד הפלסטינים אלא נגד כל האומה הערבית והאיסלמית ונגד 80% מהאנושות שתומכים בהקמת מדינה פלסטינית". לדבריו, לא רק בעולם הערבי והאיסלמי יפרצו הפגנות של מיליוני בני אדם בעקבות הווטו, "אלא ברחבי העולם כולו".

"וטו אמריקאי יהיה טעות היסטורית קטלנית של ממשל הנשיא ברק אובמה, שכל כך הרבה תקוות לשינוי המדיניות האמריקאית באזור נתלו בו", הוסיף. "בכל מקרה, אסור לנו לחשוש מדבר, שכן המפסידה הגדולה מהטלת וטו היא ארה"ב ובת-בריתה ישראל".

לפני שלושה שבועות קרא ברגותי לפלסטינים לפתוח בתהלוכות בלתי אלימות בחודש ספטמבר הקרוב, לקראת הדיונים במועצת הביטחון של האו"ם ובעצרת הכללית על קבלתה של הרשות הפלסטינית כחברה מלאה בארגון. "אני קורא לאזרחים במולדת ובתפוצות לצאת לצעדות ענק שקטות במהלך השבוע של ההצבעה באו"ם בספטמבר", אמר.

עוד באותו נושא
ברגותי: "לקיים תהלוכות בלתי אלימות בספטמבר"
ברשות מבטיחים: "נמנע כל גילוי אלימות בספטמבר"
"ישראל הרסה השלום, על ארה"ב להימנע מווטו באו"ם"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully