וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל אתיופי נעצר בת"א, עשרות דורשים לשחררו

9.8.2011 / 16:24

לדברי המשטרה, הפעיל חצה כביש באור אדום והתעמת עם שוטרים. חבריו טענו כי שוטרים סמויים ביררו לגבי נוכחות אתיופים במאהל בגינת לוינסקי טרם מעצרו. כעת הם מפגינים מול תחנת המשטרה

אורי בירואון, צעיר בן העדה האתיופית, תושב תל אביב, נעצר בצהריים (שלישי) בגינת לוינסקי, לאחר שחצה במעבר חציה באור אדום והתעמת עם השוטרים. לדברי המשטרה, בירואון חשוד כי דחף שוטרת לאחר שהתעמת עם השוטרים ולכן נעצר. בשעה זו מפגינים עשרות פעילים בגינת לוינסקי בדרישה לשחררו. שולה קשת, נציגת המאהל בלוינסקי, נמצאת בשעה זו בתוך תחנת המשטרה על מנת לברר את נסיבות המעצר.

יש לציין, כי בירואון הקים קבוצה בפייסבוק שנקראת "אתיופים מאוחדים בעם" המונה כעת למעלה מ-6,000 חברים ועשרות מהם הקימו אתמול אוהלים במאהל המחאה שהוקם בשכונה.

מחאת האוהלים - הכותרות האחרונות
לראשונה מאז פרוץ המחאה: עיריית ת"א פינתה אוהלים
חשד לתקיפות מיניות במאהל רוטשילד: חסר בית נעצר
ברק: "המחאה מרגשת אבל נפעל בשכל, פה לא שוויץ"

מאהל המחאה בגינת לוינסקי תל אביב, יולי 2011. קובי אליהו
"השוטרים הרחיקו אותי מהמקום לאחר ששאלתי על נסיבות המעצר", סיפר עד ראייה. מאהל המחאה בשכונת לוינסקי/קובי אליהו

איתי ברק, עד ראייה למעצר, סיפר לוואלה! חדשות כי "חצי שעה לפני המעצר הגיעו שוטרים סמויים לשטח המאהל והפנו אלינו שאלות בנוגע לנוכחות הקהילה האתיופית בלוינסקי. ביקשתי מאחד השוטרים להציג תעודת שוטר והוא הציג בפניי. ברגע זה עזבו השוטרים את המקום ולאחר מספר דקות ראיתי ניידת בצד הכביש מול המאהל ומספר צעירים אתיופים שוחחו עם השוטרים. ניגשתי לניידת וראיתי את אורי עצור בתוכה. השוטרים הרחיקו אותי מהמקום לאחר ששאלתי על נסיבות המעצר".

עד ראייה נוסף, סיפר כי "אורי חצה את מעבר החצייה יחד עם חבר אתיופי נוסף ושוטרים שהמתינו לו בצד השני של הכביש יצאו לעברו. במקום התפתח עימות קולני ואורי נעצר". עדי ראייה אחרים סיפרו על שוטרים סמויים ששאלו לפשר מעשיו של אורי עוד בטרם המאסר.

מהמשטרה נמסר, כי "אורי חצה מעבר חציה באור אדום לפני כשעה. השוטרים ניגשו אליו ושאלו אותו מדוע הוא חוצה באור אדום. הוא התחצף, דחף שוטרת וקילל ולכן נעצר. הוא מוחזק בתחנת לוינסקי באשמה של תקיפת שוטר". לדברי המשטרה, במקום לא היו כלל שוטרים סמויים כפי שטענו עדי הראייה.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully