וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אי אפשר להתעלם מהקולות העולים בציבור"

פנחס וולף

7.8.2011 / 11:10

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה צוות שיימצא פתרונות למצוקת הדיור ויוקר המחיה בראשות יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' מנואל טרכטנברג. "אני מבין וקשוב למצוקה יחד עם הממשלה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציג הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה את מתווה העבודה של צוות ההידברות שמינה לצורך טיפול במצוקות החברתיות וביוקר המחיה. הצוות יהיה מקצועי ויעמוד בראשותו פרופ' מנואל טרכטנברג, יו"ר ות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה). הצוות יגיש את המלצותיו לקבינט הכלכלי-חברתי, בראשות שר האוצר יובל שטייניץ, שידון בהמלצות. לדיונים בנושא בקבינט יצטרפו גם שרת התרבות, לימור לבנת, והשר מיכאל איתן. הקבינט ידון בהמלצות, ולאחר מכן יגיש את מסקנותיו לאישור הממשלה.

נתניהו אמר בפתח הישיבה כי "בשבועות האחרונים אנחנו עדים למחאה המבטאת מחאה אמיתית שממוקדת ביוקר המחיה והדיור ובדברים נוספים. אני מבין וקשוב למצוקה יחד עם הממשלה. בחלק מהרעיונות התחלנו לטפל עם הקמת הממשלה, אך יש עוד תחומים ואי אפשר להתעלם מהקולות העולים מהציבור. אנו ערים לכך שזוג עובד עם ילדים מתקשה לסיים את החודש ואנו מתבקשים להביא פתרונות של ממש".

כותרות אחרונות על מחאת האוהלים:

מאות אלפים הפגינו: "עכשיו זו שעת הזעקה"
סיקור המחאה בעולם גובר: "היסטוריה בישראל"
ת"א לא לבד: רבבות הפגינו נגד יוקר המחיה בירושלים

אי אפשר לתת פתרון לכל המצוקות

ראש הממשלה הכריז על מינויו של פרופ' מנואל טרכטנברג לראשות הצוות: "החלטתי למנות את מנואל טרכטנברג לראש ועדה מקצועית שתקשיב למצוקות ותגבש המלצות שיובאו לקבינט הכלכלי. מנואל הוא שילוב נדיר של כלכלן מקצועי ואדם עם רגישות חברתית. הוא היה ראש המועצה הלאומית לכלכלה ולקח על עצמו לאחר מכן להציל את ההשכלה הגבוהה. הוא מכיר את המערכת הפנימית והממשלתית. הבקשה שלי היא שההמלצות יובאו לקבינט במהלך החודש הבא. זה לא הרבה זמן והמלאכה מרובה".

נתניהו התייחס להורדת דירוג האשראי של ארצות הברית בסוף השבוע ולהשפעתה על ישראל. "אנו בתקופה של אי ודאות כלכלית. אתמול קרה דבר, הורד דירוג האשראי של ארצות הברית. זה אירוע שמצטרף למשבר שהולך ומתפשט בכלכלות באירופה, וייתכן שמדינות של 120 מיליון איש על סף פשיטת רגל. הוצאנו פעמיים כלכלה ממשברים, ב-2003 וב-2008, והיא כלכלה איתנה שידעה להתמודד עם משברים קודמים ותעמוד בנוספים. עם זאת, צריך לעשות תיקונים כלכליים ברגישות ובאחריות. לא נוכל לרצות את כולם. אי אפשר לקחת את כל המצוקות ולהתיימר לתת פתרון לכולם. נשמע את כולם, נקשיב באמת, ובסוף נבחנים בפתרונות מעשיים שמחייבים איזון".

מנואל טרכטנברג נשא אף הוא דברים ואמר כי "בשבועות האחרונים אנו עדים לתהליך רב עוצמה ומרשים מאוד. מה שעולה בבירור זה מצד אחד תסכול כאב ואכזבה, שקיום כלכלי נראה לא וודאי עבור משפחות. אך מצד שני, יש תקווה וכמיהה לצדק חברתי, ופוטנציאל גדול לשינוי לטובה בחברה הישראלית פנימה. זה תלוי ביכולת התרגום משפת המחאה לשפת היישום. לא קל תפקיד המתרגם. עלינו למצוא את 'אבן הרוזטה' שתאפשר לנו לעשות זאת. אני נכנס לתפקיד ברגשות מעורבים. בהתפעמות נדירה, אך עם חשש כבד מהאחריות האדירה הטמונה במצב ומגודל הציפיות ומהסיכונים. אין לנו ברירה אלא להצליח בבניית תכנית נבונה ואחראית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully