וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת העגלות: הורים יצעדו היום ב-11 מוקדים

4.8.2011 / 10:30

מחאה מתגלגלת: שבוע אחרי צעדות העגלות ברחבי הארץ, שוב יצעדו היום הורים וילדיהם במחאה על יוקר המחיה וגידול הילדים. גם באריאל צפויה צעדה: "המחאה החברתית של יהודה ושומרון"

מחאת העגלות מתחדשת: שבוע לאחר שנערכו 16 צעדות הורים ברחבי הארץ במחאה על יוקר גידול ילדים, שוב יצעדו הערב הורים עם עגלות ילדים. הצעדות צפויות להתחיל ב-17:30 ויתקיימו ב-11 מוקדים: תל אביב, באר שבע, אשקלון, שדרות, הרצליה, ראשון לציון, פתח תקווה, יהוד, קריית מוצקין, אריאל ועמק חפר.

מחאת העגלות - הכותרות האחרונות:
הורים צעדו בכל הארץ: "ילדים – לעשירים בלבד"
מארגנות מחאת העגלות: "הצלחה אדירה, זו רק ההתחלה"
אלפי הורים התכנסו מול בית ראש הממשלה בירושלים
דעה: ההורים מוחים כי אי אפשר יותר לשתוק
אלבום: צפו בצעדות "מחאת העגלות" ברחבי הארץ

בתום הצעדה שתיערך בתל אביב משדרות בן-ציון (פינת אחד העם) לכיוון גן מאיר, אף צפויים ההורים המוחים לחבור למחאת המורים ויצעדו לכיוון ביתו של שר החינוך גדעון סער. בין השאר הם יקראו להחלת חוק חינוך חינם מיום סיום חופשת הלידה.

מחאת העגלות בירושלים, יולי 2011 31.7.2011. עומר מירון
מחאת העגלות בירושלים, השבוע/עומר מירון

נגה קלינגר, מיוזמות הצעדה בתל אביב, אמרה לקראת הצעדה הצפויה: "הורים בישראל רחוקים מלהיות רוטשילד. הורים בישראל משלמים על ילד אחד בפעוטון 3,000 שקלים. מרבית ההורים ממעמד הביניים מתכננים לא להביא ילדים בסמיכות על מנת לעמוד בהוצאות הכבדות. 26% מהנשים לא חוזרות לעבודה אחרי הלידה, בין היתר בגלל יוקר הפעוטונים, כשנשים רבות יורדות לחצי משרה או לרבע משרה".

גם באריאל צפויים ההורים לצאת לרחובות עם עגלות. לדברי ענבל שמש, מיוזמות הצעדה בעיר, "זו הולכת להיות המחאה החברתית הגדולה שתצא מיהודה ושומרון. מדובר במצוקה אמיתית של כל מי שהוא הורה לילד. הלכנו לגור במקום זול יחסית, אבל גם פה הכל נורא יקר, הרבה יותר מהמרכז. סימילאק למשל עולה פה 90 שקלים. זה שאני גרה באריאל לא אומר שאנחנו לא יכולים, או לא מורשים, לצאת למחאה חברתית".

לקראת 11 הצעדות, פרסמו ההורים המוחים שש דרישות: חוק חינוך חינם מיום סיום חופשת הלידה, הרחבת חופשת הלידה לשישה חודשים, פיקוח על מוצרי יסוד לתינוקות; תינוק או פעוט בעגלה לא יחויב בתשלום בתחבורה ציבורית; איזון בין ימי החופשה של הילדים וימי החופשה של ההורים וכן השוואת ימי מחלת ילד לימי מחלה של ההורה.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully