וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד השני בהטרדת עדים במשפט קצב: קצין לשעבר

גלעד גרוסמן

31.7.2011 / 5:23

יעקב לפיד, הבעלים של משרד החקירות "לפידים", חשוד כי נשכר ע"י משפחת קצב ופנה, ביחד עם החשוד הנוסף, דן ויג, לעד מרכזי ולבעלה של א' ממשרד התיירות. סנגוריו: "פעל על פי חוק"

בית משפט השלום בראשון לציון התיר הלילה (ראשון) לפרסם את שמו של החשוד הנוסף בפרשת הטרדת העדים במשפטו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב. החשוד הוא יעקב לפיד, קצין שיריון לשעבר, בן 57, והבעלים של משרד החקירות "לפידים".

לפיד, על פי החשד, נשכר על ידי בני משפחתו של קצב לאחר שניתן גזר הדין בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בכדי לסייע באיסוף מידע לקראת הערעור. לטענת פרקליטיו של קצב, הצליח משרד החקירות לאתר עדה שהמשטרה לא הגיעה אליה, וכן פנה אל עדה נוספת שנחקרה במשטרה אולם לא העידה במשפט. לטענת המשטרה, החוקרים גם פנו אל עד מרכזי בפרשה וכן לבעלה של א' ממשרד התיירות.

עוד על פרשת הטרדת העדים במשפט קצב:
אחד מהחשודים בהטרדת עדים: שוטר לשעבר עם עבר פלילי
האם קצב והחוקר הפרטי נפגשו בתחנת המשטרה?
חשוד בפרשת הטרדת העדים: ”לא נפגשתי עם קצב"
קצב התגונן בחקירתו: ”זכותי לפנות לחוקרים פרטיים"
מקורבי קצב: ”פרשת החוקרים הפרטיים שברה אותו"

סא"ל (במיל) לפיד שירת כתותחן טנק במלחמת יום הכיפורים בגדוד תחת פיקודו של עמרם מצנע, ואת חוויותיו תיעד ברישומים ויומן מלחמה שהוצגו ביד השיריון בלטרון. בהמשך שירת כמג"ד בשיריון וביחידת מודיעין. לאחר שיחרורו הקים את משרד החקירות שכלל סניפים במספר מדינות, ובין השאר היה מעורב בחקירת פרשת חברת האנרגיה "אנרון" בארצות הברית בשנת 2001.

בחקירתו סיפר לפיד כי נפגש עם שליחים מטעם קצב, בהם אחיו, כאשר נשכר לעבודה. בהמשך, טען, נפגש עם קצב עצמו והציג בפניו הקלטות מהחקירה. "לטעמי מרשי לא ביצע כל עבירה", אמר פרקליטו של לפיד, עו"ד רונן רוזנבלום. "הוא פעל על פי חוק חוקרים פרטיים, הקפיד קלה כחמורה על כל פרטי החוק ואף פנה לשם כך לקבלת ייעוץ משפטי".

"הפרשה נופחה רק בשל היותה ספיח של פרשת קצב"

לפני כשבוע הותר לפרסום שמו של החשוד הנוסף בפרשה, דן ויג, פקד בדימוס, ששירת כקצין מודיעין, ולאחר מכן הצטרף ליחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה. הוא הודח מהמשטרה בשנת 1991 עקב חשד בביצוע עבירות פליליות, ובשנת 1999 הורשע בשבע מהן, בין היתר בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך והפצתו בנסיבות מחמירות ומתן תצהיר שקר, וריצה שלוש שנות מאסר. בשנת 2006 גזר עליו בית משפט השלום בתל אביב 10 חודשי מאסר נוספים, לאחר שהורשע שוב בעבירות מרמה.

לפי החשדות, ויג יצר קשר עם העד המרכזי ועם בעלה של א', כאשר הציג עצמו כבמאי סרטי תעודה, שמעונין לקבל מידע על המעורבים בפרשה. כמו כן, המשטרה חושדת שניסה גם להציע לבעלה של א' עבודה.

פרקליטו של ויג מטעם הסניגוריה הציבורית, עו"ד אלון רפפורט, מסר בשבוע שעבר כי "עברו של מרשי אינו חלק מהפרשיה הנוכחית. בפרשיה הנוכחית פעל מרשי ללא דופי ואני בטוח שבסופו של דבר גם בפרקליטות ישתכנעו שכך הם הדברים. יש להצטער על כך שהפרשיה נופחה מעבר לכל מידה רק בשל היותה ספיח של פרשת קצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully