וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל שמאל טוען: חיילים שלחו בשמי מסרים בטוויטר

יהושע בריינר

30.7.2011 / 0:05

פעיל שמאל בריטי שהגיע להפגנה השבועית בנבי סאלח נדהם לגלות שהחיילים שדרשו ממנו את דרכונו וחפציו, השתמשו במכשיר הפלאפון שלו כדי לשלוח מסרים נגד ההפגנה דרך חשבון הטוויטר שלו

ההפגנות השבועיות בנבי סאלח הסלימו כבר מזמן לעימותים אלימים, אבל ייתכן שכוחות הביטחון מצאו לעצמם דרך אחרת להשתלט על המפגינים: חיילים שהיו במקום לקחו את מכשיר הטלפון הסלולרי של פעיל שמאל בריטי שהגיע להפגנה ורשמו בחשבון הטוויטר שלו הודעות בשמו בגנות ההפגנה.

הפעיל, שתיאר בטוויטר את דרכו אל ההפגנה, "צייץ" כי חיילים דורשים לקחת ממנו את דרכונו ואת מכשירו הסלולרי. אלא שאז החל "לצייץ" אמירות נגד ההפגנות בשגיאות כתיב באנגלית: "לכו הביתה", צייצו החיילים בשמו, "חיילים באים בגלל זריקות אבנים", "נבי סאלח סגורה בגלל זריקות אבנים", "כולם ללכת הביתה", כתבו החיילים.

רק לאחר שחפציו הושבו לו כעבור עשר דקות הבחין הפעיל, המכונה "אבו צ'ארלי", כי חשבונו נפרץ על ידי הכוחות. "צבא הכיבוש הישראלי לא יודע גבולות", הגיבו לו חבריו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לכו הביתה", צייצו החיילים בשמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עצרנו בכניסה לנבי סאלח", תיאר הפעיל בן ה-20, שמגדיר עצמו כבריטי-פלסטיני, "לקחו לי את החפצים ואחרי שהחזירו לי אותם רציתי לכתוב בטוויטר שאני בסדר, אבל אז גיליתי שהם פשוט רשמו הודעות בשמי. בהתחלה נדהמתי, אבל עכשיו אני מבין שאין ממה להיות מופתע. ברור שהצבא יעשה הכל כדי להרתיע אנשים לא אלימים נגד הכיבוש. עבורי זה טכניקה חדשה שאיש לא חווה בעבר וזה מוכיח שהצבא יעשה הכל כדי לעצור את המאבק שלנו. אותם חיילים לא נותנים דין וחשבון לאף אחד ולכן הם מרשים לעצמם לעשות מה שהם רוצים, כולל לחדור לפרטיות שלי".

השבוע גבר המתח באזור הכפר בעקבות הצתות הדדיות בין תושבי הכפר לבין תושבי ההתנחלות הסמוכה נווה צוף, עימם מצויים תושבי הכפר בסכסוך קרקעות מתמשך. המקור לסכסוך הינו מעיין קטן שכל צד טוען לבעלות עליו. מדי יום שישי מקיימים פלסטינים ביחד עם פעילי שמאל ישראלים וזרים הפגנות בכפר בדרישה להשיב להם את אדמתם.

עוד באותו נושא:
פעילי שמאל: "צה"ל ירה אש חיה בנבי סאלח"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 19:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully