וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: מקווים שמחאת הדיור תדיח את נתניהו

ניר יהב

28.7.2011 / 17:44

לקראת ספטמבר, בכירים פלסטינים מקווים שההתקוממות העממית תביא למינוי מנהיג ישראלי שיהיה מוכן לקיים עמם שיח מדיני. עריקאת: "מחכה לשמוע את נתניהו אומר 'קווי 67'', אפילו בסינית"

בעוד שמחאת הדיור ברחבי הארץ הולכת ומתגברת בשבועיים האחרונים, ברשות הפלסטינית יש מי שמקווה שההפגנות השונות בישראל יובילו להדחתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולחידוש תהליך השלום על ידי מי שימונה לתפקיד במקומו. גורמים פלסטינים אמרו היום (חמישי) לוואלה! חדשות כי ההתקוממות העממית בישראל היא הזדמנות פז להשיב את הדיאלוג המדיני למקומו הטבעי, כלשונם.

"אנו משוכנעים שכל עוד נתניהו מכהן לא יהיה משא ומתן", אמרו, "על כן, אנו מקווים שהמחאה החברתית בישראל תביא להדחתו, ולהחלפתו בראש ממשלה אחר שיחזיר את המגעים למסלולם. זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת, טרם הפנייה הפלסטינית לאו"ם בספטמבר. נראה, אולי יהיה נס, ונוכל להגיע להסכם עם ראש ממשלה חדש".

עוד על נתניהו ומחאת הדיור:
השר איתן: "לא כל החוכמה נמצאת בממשלה"
סילבן שלום: "עלינו לשנות את סדרי העדיפויות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עריקאת: נתניהו היה יכול לבחור בין התנחלות לשלום, אך בחר בהתנחלות. הפגנה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא המדינה הפלסטינית:
עריקאת: נפנה לאו"ם בספטמבר
רה"מ: המהלך הפלסטיני יעכב השלום

גורם בכיר בפתח הסכים אף הוא להערכה כי מחאת הצעירים בישראל עשויה לסייע לקידום התהליך המדיני, ואמר כי המחאה החברתית קשורה קשר הדוק לזו המדינית. לדבריו, "אנשים מבינים שלממשלה יש תקציב לבנות בהתנחלויות ולהעניק הטבות למתנחלים, אך אין לה תקציב לנושאים חברתיים". הוא ציין כי מדובר בפעם הראשונה שהצעירים בישראל יוצאים בהמוניהם לרחובות כדי להביע מחאה, ואמר כי למרות שהמחאה עוסקת באופן רשמי בנושאים חברתיים, הרי ש"הכל קשור לפוליטיקה ולסדר העדיפויות של הממשלה". אותו בכיר פתח אמר כי "בסופו של דבר, אנחנו מקווים שההתקוממות תוביל להתפרצות מחאה נגד הכיבוש, הציבור רואה שלממשלה אין תכנית מדינית".

שאלה נוספת שנשאלת היא האם העובדה שנתניהו עסוק בנושאים חברתיים במקום בסוגיות מדיניות, תסייע לפלסטינים לקראת פנייתם לאו"ם להכרה במדינה העצמאית.

"אין שום קשר. למה שזה יעזור לנו?", מבהיר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת. "האסטרטגיה שלנו ידועה: נפנה לאו"ם, כי אין לנו כרגע פרטנר לשלום בישראל. אנו מקווים שארצות הברית תשנה את דעתה, ולא תטיל וטו על ההכרזה במועצת הביטחון. נתניהו היה יכול לבחור בין התנחלות לשלום, אך הוא בחר בהתנחלות", אמר עריקאת בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, ראש הממשלה אינו מעוניין בפתרון של שתי מדינות בגבולות 67'. עם זאת, עריקאת מוכן לשנות את דעתו, בתנאי אחד: "רק אם אשמע את נתניהו אומר את המילים 'אלף-תשע-מאות-שישים-ושבע' בכל שפה שהיא, אפילו סינית או פורטוגזית".


לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully