וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון דחה את הערעור נגד "ג'נין ג'נין"

שני גורקביץ'

27.7.2011 / 13:22

לאחר שמונה שנות דיונים משפטיים, דחה בית המשפט העליון את ערעורם של חמשת חיילי המילואים שתבעו את בכרי על סרטו. בכרי: "הגיע הזמן שיפצו אותי"

בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) את ערעורם של חמישה חיילי מילואים על פסיקת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה נגד הבמאי והשחקן מוחמד בכרי. החמישה תבעו מבכרי פיצויים בגובה 2.5 מיליון שקלים בגין מה שהגדירו כהוצאת דיבה בסרטו "ג'נין ג'נין". כאמור, השופטים מרים נאור, יורם דנציגר ויצחק עמית החליטו לדחות את העתירה ובכך סגרו את הגולל על פרשה שהחלה לפני שמונה שנים.

"הסרט אכן מלא וגדוש בדברים שאינם אמת", כתבה השופטת מרים נאור. "תחושותיהם של המערערים מובנות הן. אלא שהפרשנות שיש לתת לדבר החקיקה אינה יכולה להיות מושפעת מעובדות המקרה הקונקרטי, ולא ראיתי מנוס מדחיית הערעור".

"אני מרגיש הקלה כמובן, כי זה עשר שנים של רדיפה", אמר מוחמד בכרי בשיחה עם וואלה! תרבות מיד עם היוודע פסק הדין. "זה פשוט עינוי וסבל מתמשך, טרטורים בלתי פוסקים ורצח אופי. הגיע הזמן שיפצו אותי, שהמדינה תפצה אותי על מה שעשו לי".

"הלקוחות שלי מאוכזבים מאוד", אמר עו"ד אמיר טיטונוביץ', המייצג את חמשת חיילי המילואים. "ברור שהם ציפו שהתוצאה תהיה אחרת, עם זאת הם הביאו בחשבון שזו תהיה התוצאה. הם לא מצטערים, גם כשזה נגמר כך, על זה שהלכו והגישו את התביעה הזו. הם מרגישים שזו היתה הדרך הנכונה ללכת בה. הם היו מעדיפים תוצאה אחרת, אבל זו היתה דרכם לשמור על שמם הטוב. אבל בסך הכל הם מרוצים ששלושת השופטים בחרו להדגיש את העובדה שמדובר בסרט שקרי, ושלמוחמד בכרי לא עמדה הגנה בפני התביעה, ורק בגלל הוראה טכנית בחוק השופטים לא ראו ברירה אלא לדחות את הערעור".

עשרות הפגינו במחאה על הקרנת "ג'נין, ג'נין". עוז מרון
מפגינים נגד הקרנת "ג'נין ג'נין"/עוז מרון

הסעיף הטכני: מדובר בלשון הרע נגד ציבור ולא נגד פרטים

"ג'נין ג'נין" מציג אירועים מתוך מחנה הפליטים ג'נין במהלך 2002, בימים שלאחר מבצע "חומת מגן", וטוען כי חיילי צה"ל טבחו בתושבים וביצעו פשעי מלחמה. התובעים טענו כי הסרט מתיימר להיות דוקומנטרי ולהציג את האמת, אך למעשה אינו כזה ומהווה הוצאת לשון הרע ללוחמים שהשתתפו במבצע.

התביעה הוגשה ב-2003 לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה שקבע כי "ג'נין ג'נין" אכן מהווה לשון הרע, אולם מדובר ב"לשון הרע נגד ציבור" ולא נגד פרטים, ולכן הוחלט לדחות אותה. באמצעות עו"ד טיטונוביץ ערערו החמישה על ההחלטה, והתביעה עברה גלגולים רבים
עברה גלגולים רבים, בהם הבעת תמיכה נדירה מצד היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, שטען כי פסיקת בית המשפט היתה שגויה וציין כי "יישום המבחנים העולים מהפסיקה ומההיסטוריה החקיקתית לעניין זה מוביל למסקנה הברורה לפיה במקרה הנוכחי קיימת למערערים עילת תביעה פרטית לפי החוק".

לאורך השנים עוררה הפרשה סערות רבות, הובילה למספר הפגנות ועצרות תמיכה וכמובן להתבטאויות שנויות במחלוקת.

פרשת "ג'נין ג'נין" - שני הצדדים סירבו להתפשר

מוחמד בכרי: "צה"ל והשב"כ רודפים אותי"

נדחתה התביעה נגד מוחמד בכרי - ממשיכים לדבר על זה בפייסבוק של וואלה! תרבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully