וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 שנות מאסר לצעיר שרצח את עו"ד ענת פלינר

גלעד גרוסמן

26.7.2011 / 12:01

עורכת הדין ענת פלינר נדקרה למוות בפתח ביתה ברמת השרון במהלך ניסיון שוד כושל. הרוצח נמלט ונתפס במקרה, רק שנתיים אח"כ. אמה של פלינר: "אין צדק במדינה הזאת, יש מקום רק לרוצחים"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שלישי) 18 שנות מאסר על ת', צעיר בן 19, שהורשע ברצח עורכת הדין ענת פלינר לפני ארבע שנים וחצי בפתח ביתה שברמת השרון. ת' היה קטין בעת ביצוע העבירה ולכן שמו נאסר לפרסום.

הפרקליטות ביקשה להטיל על הצעיר מאסר עולם. עם זאת, השופטים הסבירו שלא גזרו על ת' עונש של מאסר עולם בשל גילו הצעיר ומשום שהביע חרטה על מעשיו וכן הסבירו כי למרות שנמצא כשיר לעמוד לדין, הוא סובל מבעיות נפשיות.

תחיה אהרוני, אמה של פלינר, אמרה לאחר מתן גזר הדין: "אין צדק במדינה הזאת, יש מקום רק לרוצחים. אם יש כסף ומשלמים לעורכי דין אז מוציאים את הרוצחים. זו מדינה של רוצחים. השופטים נתנו גושפנקא לכל הנערים לרצח, זה מה שעשו במשפט הזה. ציפינו לפחות למאסר עולם. זו הנחמה היחידה להורה שאיבד את הילד שלו. אם היו רוצחים את הילד של השופט הוא לא היה מתנהג כך".

"מאוכזבים מהעונש"

התובעת במשפט, עורכת הדין דפנה וכניש מפרקליטות מחוז מרכז, אמרה לאחר מתן גזר הדין כי הפרקליטות תשקול לערער על ההחלטה: "אנחנו עתרנו לעונש של מאסר עולם למרות שמדובר בקטין ולמרות הנסיבות האישיות שלו. אנחנו מאוכזבים מהעונש. סברנו שהיה צריך לגזור עליו עונש חמור בהרבה ושהיה צריך לצאת מבית המשפט מסר חד משמעי במיוחד כאשר האלימות בקרב בני הנוער עולה. העונש שניתן אינו מספק".

עורכת הדין דקלה טוטיאן ממרכז "נגה" בקרייה האקדמית אונו שייצגה את משפחתה של פלינר אמרה כי "הפרקליטות חייבת לערער על העונש. בית המשפט נתן משקל רב מדי לנסיבותיו האישיות של הנאשם ולא לשיקולים אחרים. בית המשפט היה צריך להעביר מסר שהמתה בידי קטין אינה שונה מהמתה בידי כל אדם אחר".

עורכי הדין משה ושירה מרוז, פרקליטיו של ת', אמרו לאחר מתן גזר הדין כי הם שבעי רצון למרות שמדובר במקרה קשה: "בית המשפט איזן בין הכאב הנורא שזועק מהתיק לבין הנסיבות שמיוחדות של הקטין. בית המשפט מחויב לקחת בחשבון שיקולים מעבר למה שהמשפחה הייתה רוצה. זה לא היה מעשה רצח מתוכנן, אלא מעשה שנעשה בשניות לאחר שהנאשם נלחץ בשל מצבו הנפשי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"מזל שתפסתם אותי, הייתי עושה זאת שוב"

בכתב האישום שהוגש נגד הנער, נטען כי באפריל 2006 הוא החליט לבצע שוד באחד הבתים ברמת השרון, סמוך למקום מגוריו. בשעה 21:00 נטל זוג כפפות שחורות וסכין קומנדו שהיה שייך לאביו, יצא מביתו והלך לאורך אחד הרחובות.

כאשר הגיע לבית משפחת פלינר, ניגש לדלת הכניסה ודפק עליה. ענת פלינר שאלה מי זה, והוא השיב: "אני שכן". כאשר היא פתחה לו את הדלת ציווה עליה הנער לתת לו את כספה ולאחר מכן שלף את הסכין, דקר אותה פעמיים בבטנה ונמלט מהמקום כשהוא משאיר את נדן הסכין ליד הבית. את הסכין והכפפות זרק לפח אשפה סמוך.

כתוצאה מהדקירה, נפצעה עורכת הדין בת ה-42 באורח קשה. ילדיה, ששהו בבית באותו הזמן הזעיקו את צוותי מגן דוד אדום שפינו את אמם לבית החולים, שם נקבע מותה. במשך כשנתיים לא הצליחה המשטרה למצוא קצה חוט שיוביל לפענוח הפרשה. התפנית המפתיעה התרחשה במקרה לפני שנתיים וחצי.

הנער הנאשם ברצח נעצר לאחר שניסה לגנוב אופנוע ובדיקת DNA והתאמת תביעות אצבע קשרו אותו לרצח המזעזע. במהלך חקירתו אמר לשוטרים: "אני מרגיש הקלה ומזל שתפסתם אותי, כי נראה לי שהייתי עושה את זה עוד פעם".

במהלך המשפט הודה הנאשם בניסיון השוד, אולם טען כי הוא לוקה בשכלו וסובל מבעיות נפשיות ולכן לא יכול היה להימנע מלדקור את פלינר. הוא נשלח לוועדת אבחון שקבעה כי הוא אכן סובל מהפרעות שונות, אולם כי איננו סובל מליקוי שכלי.

"רצח הוא רצח הוא רצח" כתב השופט שאול שוחט בגזר הדין. עם זאת הוא ציין כי הגיע למסקנה כי אין לגזור על ת' עונש מאסר עולם בשל העבודה שהוא היה קטין בעת ביצוע הרצח, העובדה שהביע חרטה, העובדה שהוא סובל מבעיות נפשיות וכן העובדה שחל שינוי בהתייחסותו אל המקרה ושהוא החל לגלות אמפטיה אל ילדיה של פלינר.

מנגד, סברה השופטת שרה דותן בדעת מיעוט כי יש לגזור על ת' 24 שנות מאסר. היא קבעה כי הבעיות השכליות והנפשיות של ת' אינן מספיקות לענישה מופחתת מה גם שהוכח שהוא מתפקד ללא עזרה "והניסיון להציגו כמי שאינו מסוגל לשרוך את נעליו או למצוא דרכו ללשכת הגיוס נכשל". היא הוסיפה כי "לא אחת נקבע כי היותו של עבריין קטין אינה מקנה לו הגנה מפני ענישה ראויה והובהר כי עונש של מאסר עולם באווירת רצח המבוצעת על ידי שטין הוא עונש ראוי ומידתי".

עוד על רצח ענת פלינר:
הורשע הנאשם ברצח עורכת הדין ענת פלינר
"הנאשם ברצח ענת פלינר אינו מפגר"
התפתחות בחקירת הרצח של עו"ד ענת פלינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully