וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתגבש פתרון שיותיר המבנים במגרון על כנם"

יהושע בריינר

21.7.2011 / 20:30

המתנחלים טוענים כי שר הביטחון ברק אמר כי אין לו עניין בהריסת הבתים במאחז מגרון. לדבריהם, הצדדים הגיעו להסכם הכולל אטימה חלקית של המבנים, אולם פרקליטות המדינה מתנגדת למתווה

ביום ראשון צפויים להסתיים 45 הימים שבמהלכם התחייבה המדינה להרוס שלושה מבנים לא חוקיים במאחז מגרון שבבנימין, אולם המתנחלים טוענים כי מתגבש פתרון שיותיר את המבנים על כנם, למרות התחייבות המדינה לבג"ץ. בימים האחרונים מתקיימים שיחות קדחתניות בין גורמים בהתנחלויות בבנימין וביש"ע לבין גורמים במשרד הביטחון, במטרה להביא לפתרון שישביע את רצון שני הצדדים.

מגרון הינו מאחז בלתי חוקי שהוקם בסוף שנות ה-90' בסמוך לירושלים. ב-2006 הוגשה עתירה לבג"ץ בדרישה לפנות את המאחז כולו, שהוקם על קרקע פלסטינית פרטית. בעקבות העתירה הושגה פשרה בין משרד הביטחון למועצת יש"ע בשנת 2008, לפיה תבנה שכונה חדשה בהתנחלות גבע בנימין (אדם) לתושבי מגרון. תושבי המאחז אינם צד בהסכמה שהושגה בין המדינה לראשי המתנחלים, וכלל לא ברור האם יסכימו לעזוב את המקום. השכונה החדשה טרם נבנתה.

שוטרי מג"ב ומתנחלת ליד רמת מיגרון. רויטרס
שוטרי מג"ב מפנים מתנחלת סמוך למיגרון/רויטרס

המתנחלים טוענים כי שר הביטחון אהוד ברק עצמו אמר כי אין לו עניין בהריסת הבתים. לדבריהם, הצדדים כבר הגיעו להסכם, אולם פרקליטות המדינה מתנגדת למתווה. על פי הערכות שונות, הפיתרון המוצע כולל אטימה חלקית של המבנים.

"ישנה פעילות ציבורית רחבה ואנחנו מקווים שהמדינה תמצא את הדרך לעשות את מה שהיא רוצה לעשות", אומר ראש מועצת בנימין, אבי רואה. "איש לא רוצה להרוס את המבנים ובנושא מעורבים כל גורמי הביטחון, עד למשרד ראש הממשלה. אף אחד לא חושב שנכון לעשות את מה שהמדינה הצהירה לבג"ץ וכעת מנסים למצוא דרך להסביר מדוע לא כדאי לבצע את ההריסה. אין שום סיבה להרוס את הבתים, מה גם שקיים הסכם הנוגע למעבר כל המאחז לאדם. אני מקווה שביממה הקרובה תתקבל החלטה שתהיה מקובלת על כולם". בלשכת שר הביטחון סירבו להגיב על הדברים.

בינתיים נרשמת דריכות במאחז לקראת תום 45 הימים. רבה של קריית ארבע, דב ליאור, הגיע היום למאחז ונשא דברים במקום. "אני מקווה שהפוליטיקאים יתעשתו ויעמדו בלחץ הפרקליטות שעומדת על כך שהמבנים יהרסו", אמר ליאור, "אני מקווה שהם יהיו חזקים ויבטלו את הכוונה המרושעת להרוס בתים בארץ ישראל".

בתנועת "שלום עכשיו", שהגישה את העתירה לפינוי המאחז, לא מופתעים מדברי המתנחלים על ההסכם המתגבש. "פרשת שלושת המבנים מוכיחה כי הממשלה ממשיכה להעניק חסינות לאנשי המאחזים ונמנעת מלאכוף את החוק", אומרים בארגון. "רק במאחזים ניתן להשתלט על קרקע פרטית, להתעלם מהחוק ולהמשיך לבנות בתי קבע. נעמוד בבג"ץ על כך שהמאחז כולו יפונה לאלתר".

עוד בנושא

המדינה הוציאה צווי הריסה לשלושה מבנים במגרון
גם המתנחלים רוצים אוהלים: יפגינו נגד פינוי מאחז
במגרון מחכים לדחפורים: "מאבק נחוש נגד ההריסה"


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully