וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נפתור מצוקת הדיור, מכינים כמה הפתעות"

פנחס וולף

18.7.2011 / 15:45

רה"מ נתניהו אמר לחברי סיעת הליכוד כי משבר הדיור נגרם בגלל ממשלות קודמות, אך הבטיח כי בזכות הרפורמה שיזם "יהיו לנו כלים יסודיים להביא יותר דירות לשוק"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד למחאה על מחירי הדיור, במסגרתה הוקמו ערי אוהלים בירושלים, תל אביב וערים נוספות. "אנחנו עומדים בפני אתגר חשוב וגדול", אמר נתניהו. "מדובר בהנעת הכלכלה. כל הדברים שלא נעשו במשך שנים - אנחנו עושים".

עוד בנושא
אלפים מחו על מחירי הנדל"ן: "המרכז לא רק לעשירים"
מחאה על מחירי הדיור: ערי אוהלים בירושלים ובת"א
אטיאס משיב למפגינים: שיווק מאסיבי של יחידות דיור

"יש בעיה שלא טופלה שנים רבות", אמר נתניהו בהתייחסו למצוקת הדיור. "היום תושלם הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל ומחר בוועדת הכלכלה נשלים את החקיקה לחוק ועדות הדיור הלאומיות שיגיע לפני הפגרה. כך יהיו לנו שני כלים יסודיים להביא הרבה יותר דירות לשוק".

"אבל יש גם טווח ביניים", המשיך ראש הממשלה. "לא רק שהממשלה הסירה החלטה שגויה של קודמתה, יצאו היום 7,000 מכרזים. נביא לכנסת בימים הקרובים רפורמה במיסוי של אנשים המחזיקים בעשרות אלפי דירות כדי להוציאם לשוק, ואני מבקש שיתוף פעולה של הקואליציה ואם אפשר גם של האופוזיציה. זה ייתן פתרון להרבה זוגות צעירים. ויהיו עוד צעדים. אנחנו עובדים על פתרונות נוספים. צריך להשאיר כמה הפתעות גם כן. אנחנו נפתור את מצוקת הדיור. אנחנו יכולים להביא אלפי דירות לשוק עם החקיקה שנקדם בעזרתכם".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, הגיבה בישיבת סיעת קדימה לדבריו של נתניהו ואמרה כי "מחאת האוהלים היא רק חלק מתהליכים חברתיים משמעותיים מאוד שמתרחשים היום. האזרחים המתקוממים משתייכים לאותן קבוצות תורמות -מעמד הביניים, הסטודנטים - עליהם נופל הנטל בחוסר פרופורציונליות של המסים העקיפים, כמו גם הנטל של נושא הדיור. הבעיה היא לא רק בתל אביב: הטיפול בביורוקרטיה נכון אבל יש מקומות שכבר עברו את כל התהליכים הביורוקרטיים ושיש בהם מספיק יחידות דיור, בעיקר בגליל ובנגב, ולצעירים שם עדיין אין את היכולת לשכור או לרכוש דירות".

שיווק מאסיבי של קרקעות

שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס הודיע היום על המכרזים אליהם התייחס רה"מ נתניהו, לבניית 7,000 יחידות דיור. מדובר על שיווק מאסיבי של קרקעות ל-6,900 יחידות דיור ב-38 יישובים שונים ברחבי בארץ.

יחד עם זאת, מאבק האוהלים, כזכור, יוצא נגד מחירי הדיור הגבוהים בתל אביב ובערי המרכז, ואילו התוכנית מיועדת בעיקר לשיווק דיור ביישובי הפריפריה. בנוסף, בהודעת משרד השיכון והבינוי נכללו הערים קריית מלאכי ואשקלון תחת איזור המרכז.

יתר על כן, על פי התוכנית ישווקו יחידות דיור חדשות לבנייה גם ביישובי יהודה ושומרון - כאשר בבית"ר עילית ישווקו 294 יחידות דיור לבנייה רוויה במסגרת מכרזי מחיר למשתכן, ובקרני שומרון ישווקו 42 מגרשים צמודי קרקע.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully