וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדיור בת"א: "ממתינים לתשובות מנתניהו"

17.7.2011 / 0:02

מארגני המחאה נגד מצוקת הדיור מקווים שעם פתיחת שבוע העבודה היום, לא תיבלם התנופה שהשיגו. אמש באו לכיכר הבימה כמה מאות בני אדם, וקראו לראש הממשלה: "צא - והילחם בעוני"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: טל רזניק)

למעלה משתי יממות לאחר שהתכנסו בכיכר הבימה בתל אביב, ונראה שהמחאה נגד מצוקת הדיור איננה גוועת. לאחר שראש העיר תל אביב, רון חולדאי, וחברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ), מירי רגב (ליכוד) ויצחק הרצוג (עבודה) ביקרו במקום, מאות בני אדם הגיעו גם אמש (שבת) למתחם האוהלים שהקימו כמה עשרות צעירים בקצה שדרות רוטשילד. במהלך הערב הופיעו במקום האמנים אריק ברמן ומשה לוי.


עוד על מחאת האוהלים בתל אביב:
שבת במאהל: מחאת מחירי הדיור בתל אביב נמשכת
אלפים מחו על מחירי הנדל”ן: ”המרכז לא רק לעשירים"
מחאה על מחירי הדיור: ערי אוהלים בירושלים ובת”א

מפגינים מיוזמת "שבוע הזעם" הפגינו בתל אביב. אורי לנץ
גם הערב הגיעו רבים לכיכר הבימה בתל אביב/אורי לנץ

מארגני המחאה מקווים כי היום, עם תחילת שבוע העבודה, יימשך זרם המבקרים, ושוכני המאהל אינם מתכוונים לנטוש את מה שבנו. יונתן מילר, ממארגני המחאה אמר לוואלה! חדשות כי "מי שעובד יעבוד וישוב למאהל. אנחנו רוצים שבמשך כל שעות היממה יהיו כאן אנשים כדי שלא יחנקו לנו את המהפכה הצודקת הזאת". מילר אמר כי המארגנים מתכוננים לשהות ארוכה במקום, ומצפים שהממשלה תנקוט צעדים להורדת מחירי שכר הדירות בארץ.

"אני רוצה שביבי יבוא לכאן וייתן תשובות", הסביר. "הוא האדם היחיד שיידע לעשות זאת. כשראש ממשלה מחליט לצאת למלחמה הוא נותן את האות. אני רוצה לשמוע שהוא מתכוון להילחם בעוני".

יו"ר ארגון נכי ישראל, מומו נקווה, הודיע כי "ארגונו מצטרף למאבק להוזלת מחירי הדירות, וכי הוא קורא למאות אלפי חבריו לארגון לקחת חלק במאבק בכל חלקי הארץ". נקווה, הסביר כי "סוד ההצלחה של מאבק הנכים טמון בכך שהיה א-פוליטי וללא חלוקה מוקדמת של תפקידים היררכיים, אלא היה בנוי על מחאה עממית רבת משתתפים למען מאבק שהוא צודק", והוסיף, "מחאת הנכים התחילה מארבעה אנשים והפכה מחאה של מאות אלפי אנשים, וזה מה שיקרה עם מחאת מחירי הדירות".

מפגינים מיוזמת "שבוע הזעם" הפגינו בתל אביב. אורי לנץ
"רוצים תשובות מנתניהו", דרשו המתאספים/אורי לנץ

בתוך כך, מאות בני אדם מיוזמה המכנה עצמה "שבוע הזעם" הישראלי שהתכנסו לא הרחק, בגן מאיר בתל אביב, הצטרפו למתחם האוהלים. בדרכם למתחם, השליכו המפגינים גביעי קוטג' על מצודת זאב שברחוב המלך ג'ורג' וצעקו: "אין דיור, אין פרנסה – להפיל את הממשלה".

המחאה צפויה לקבל היום חיזוק משמעותי, לאחר שהתאחדות הסטודנטים הודיעה שבשבוע הקרוב תצטרף למחאה, ותקים מאהלים נוספים שיהיו פזורים ברחבי הארץ. "מחירי השכירות מאמירים גם במרכז וגם בפריפריה. אנחנו קוראים לצעירי ישראל לצאת יחד להיאבק על זכותנו להתקיים במדינה", מסרו הסטודנטים.

ההתאחדות שיגרה פניה לכלל אגודות הסטודנטים המקומיות ברחבי הארץ על מנת לעודד סטודנטים, שנמצאים אמנם בעונת הבחינות הלחוצה, להירתם למאבק. מאהלי מחאה יפתחו החל ממחר במכללת רופין באזור השרון, ובבאר שבע ביוזמת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון. בהמשך השבוע ייפתח מאהל מחאה נוסף במכללת בית ברל באזור השרון. מוקד צפוני יפתח ביום שלישי השבוע בכיכר צה"ל בקריית שמונה, ביוזמת אגודת הסטודנטים המקומית של מכללת תל חי.

(עדכון אחרון: 21:12)

בואו לדבר על מחאת מחירי הדיור בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully