וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מחו על מחירי הנדל"ן: "המרכז לא רק לעשירים"

איילה חננאל

15.7.2011 / 0:03

אלפים מפגינים מחו בשדרות רוטשילד בת"א נגד מחירי הנדל"ן המאמירים בדרישה ל"פיקוח על מחירי הדירות". המארגנים ביקשו מהמשתתפים: "הישארו ללון בשדרה עד שיהיה דיור בר השגה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר; עריכה: יותם בן-דוד)

אלפי בני אדם התכנסו אמש (חמישי) בשדרות רוטשילד בתל-אביב, סמוך לתיאטרון הבימה, להפגין על מחירי הנדל"ן המתייקרים, עקב מחאה שהחלה בפייסבוק. המפגינים הקימו בשטח השדרה מיצג של סלון וחדרי מיטות, אליהם נוספו 15 אוהלים. המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב: "פיקוח על מחירי הדירות" ו"המרכז לא שייך רק לעשירים". בהפגנה לקחו חלק גם ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) וח"כ דב חנין (חד"ש).

עוד על מחירי הדיור:
מחאה על מחירי הדיור: ערי אוהלים בירושלים ובת"א
צפו: מחאת מחירי השכירות יצאה לשדרות רוטשילד
"קצב עליית מחירי הדירות ממשיך להיות גבוה"

הפגנת אוהלים בכיכר הבימה במחאה על מצוקת הדיור, יולי 2011. נמרוד סונדרס
המפגינים דורשים: "פיקוח על המחירים"/נמרוד סונדרס

"אנחנו נשארים כאן"

במהלך ההפגנה נאם חבר מועצת עיריית תל אביב, יואב גולדרינג, ואמר כי "מאז שחולדאי עלה לשלטון הוא מקדם מגמה להפוך את תל-אביב לעיר לעשירים בלבד, בכך שהוא מאשר לבנייה רק פרויקטים של יוקרה ונותן להם לכרסם את שוק הדירות הקטנות והבינוניות". לדבריו, "לעריית תל-אביב יש תקציב של ארבעה וחצי מיליון שקלים למימוש דיור בר השגה, אך היא מנצלת מתוכו רק 200 אלף שקלים על יחצנות. יש לאשר באופן מידי בנייה מאסיבית של דירות קטנות ובינוניות ולהילחם בהתייקרות המטורפת הזאת".

אחת המפגינות בשדרה, יהודית מלצר, סיפרה כי "במהלך 14 השנים האחרונות נאלצתי לעבור 10 דירות, כי כל פעם מחדש מכרו את הבניין שלי ליזם נדל"ן, שהפך אותו לפרויקט יוקרה ואני נאלצתי להתפנות". לדבריה, "כיום ביפו ישנן 700 משפחות שהעירייה הוציאה להן צווי פינוי מדירות העמידר בהן התגוררו עשרות שנים, רק בשביל למכור את הקרקע ליזמים שיבנו מגדלי יוקרה לעשירון העליון".

מוקדם יותר אתמול, הודיעה עיריית תל-אביב למארגני ההפגנה כי האישור שניתן להם לקיום ההפגנה בוטל, ומשטרת מחוז תל-אביב אף זימנה את המארגנים על מנת להבהיר להם כי נאסר עליהם לקיים את ההפגנה. עם זאת, בעקבות ההד התקשורתי הודיע ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, כי הוא מאפשר לקיים את ההפגנה.

במהלך האירוע ביקשו מארגניה מהמשתתפים להישאר וללון בשדרה ולא לעזוב את השטח מאחר וקיבלו הודעה מהעירייה, שאומרת כי בתום ההפגנה עליהם להתפנות מהשדרה ולא פקחים יפנו אותם בכוח. "אנחנו נשארים כאן ולא נוותר לעירייה עד שיהיה דיור בר השגה", אמרה דפני ליף, ממארגני המחאה.

מעיריית תל אביב יפו נמסר בתגובה כי "העירייה היא הרשות החלוצה בתחום, שמקדמת בפועל דיור בר השגה בעוד ממשלת ישראל אינה עושה דבר בכדי לסייע לתושבים בזכות הבסיסית לממש את זכותם לדיור. מחירי הדיור עולים בכל הארץ ובאופן טבעי עולים בתל אביב בה הביקוש לדיור גבוה יותר. העירייה יוצרת עשרות יחידות דיור בר השגה ומעניקה מאות מלגות דיור לסטודנטים. רק התערבות ממשלתית תוכל להביא לשינוי המיוחל במחירי הדיור בישראל".

(עדכון ראשון: 21:51)

תומכים במחאה? בואו לספר לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully