וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה הבאה: "הכנסת תבצע שימוע למועמדים לעליון"

פנחס וולף

13.7.2011 / 12:30

חברי כנסת מהליכוד יזמו הצעת חוק שתאפשר לוועדת החוקה לפסול מועמדים לבית המשפט העליון. "נשבור את שליטת האליטה השמאלית הרדיקאלית במערכת המשפט"

הליכוד נגד בג"ץ: בתגובה לעתירות שביקשו מבית המשפט העליון לבטל את החלת "חוק החרם", הגישו חברי כנסת מהליכוד הצעת חוק הקובעת כי בחירת שופטי בית המשפט העליון תיעשה רק לאחר קיום שימוע פומבי בוועדת החוקה של הכנסת. לפי הצעת החוק, כל מינוי של נשיא בית המשפט העליון ושל שופטי העליון יותנה בשימוע פומבי למועמדים בוועדת החוקה של הכנסת. במידה שתפסול הוועדה את מועמדותו של אדם מסוים, לא יוכל המועמד לכהן כנשיא בית המשפט העליון.

לדברי מגישי ההצעה, "בדרך זו, החוק יקנה לכנסת זכות וטו על מינוי שופטים לעליון ועל מינוי נשיא בית המשפט לעליון, ובכך יאזן את זכות הווטו הנתונה היום רק לשופטים בוועדת לבחירת שופטים, כאשר שלושת נציגי השופטים יכולים להטיל וטו ולמנוע כל מינוי שאינו מקובל עליהם".

גורמים בקואליציה אמרו כי "הצעת החוק תשבור את שליטת האליטה השמאלית הרדיקאלית במערכת המשפט ותשיב את ריבונות העם והכנסת לחיים הדמוקרטיים בישראל. מי שמתיימר לפסול חוקים, ראוי שיעמוד למבחן הציבור וייבחר בהליך שקוף ודמוקרטי. בנוסף, ההסדר המוצע יביא לקיצה את שיטת "החבר מביא חבר" בה נוהגים שופטי העליון בהליכי המינוי, וימנע את מינוים של שופטים בעלי אג'נדות פוסט-ציוניות.

להצעה חשיבות מיוחדת לנוכח העובדה שבחודשים הקרובים עתיד להיבחר נשיא בית המשפט העליון הבא. בדרך זו, תבוא לסיומה שיטת הסניוריטי הנהוגה היום. מגישי הצעת החוק ציינו כי "כפי שהצלחנו להעביר את החוקים החשובים הללו, כך אנו נחושים להצליח גם בקידומו ואישורו של חוק זה".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) מסרה בתגובה להצעת חוק כי מדובר בפוליטיזציה גסה של בית המשפט. "הרוב העריץ בכנסת מנסה להשתלט על בית המשפט שנשאר המחסום היחיד בפני עריצות הרוב", אמרה, "הקואליציה רוצה למנות שופטי בובות בשירות משטר הדיכוי האפל".

עוד באותו נושא:

גוש שלום עתרה לבג"ץ: "חוק החרם - כתם שחור"
ביניש: "שבירת שיטת הוותק תביא לפוליטיזציה"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully