וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוועדת הקליטה ייסד גלן בק את מדינת היהודים

אמילי גרינצוויג

12.7.2011 / 0:11

השדרן האמריקאי, שבמולדתו זוכה לביקורת רבה בשל דעותיו השמרניות ולבוז מיריביו ברשתות המתחרות, זכה לנחיתה קלה בכנסת. "צריכים ללמוד ממך איך לומר את האמת", בירכו הח"כים בהתרגשות

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יותם בן-דוד)

שדרן הטלוויזיה והרדיו האמריקאי גלן בק בא אמש (שני) לביקור בכנסת, והשתתף בדיון בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות. הישיבה עסקה ברתימת "ידידי ישראל" בעולם למאבק בדה-לגיטימציה הנעשית לישראל. בק, שתכניתו הפופולרית שודרה עד לאחרונה ברשת "פוקס", הפך לתומך נאמן של מדינת ישראל, ומביע ביקורת חריפה על המגמתיות של התקשורת העולמית בכל הנוגע לסיקור של הנעשה בה. הוא טוען כי התקשורת לא באמת מספרת את "הסיפור האמיתי" על ישראל, וחוטאת בצביעות. מתנגדיו בארצות הברית טוענים כי עמדותיו של בק שמרניות בצורה פנאטית וגובלות בלאומנות דתית, ולועגים לו לעתים קרובות.

בק סיפר בישיבה כי היה בעבר "אמריקאי רגיל, עד הפיגוע במגדלי התאומים. האמנתי למה שהתקשורת האמריקאית אמרה על ישראל – אבל אז הלכתי לעשות שיעורי בית. התקשורת האמריקאית חוטאת בכל-כך הרבה סטריאוטיפים. אני אומר: אל תשחקו את המשחק של התקשורת. אל תחשבו שאם תביאו להם עובדות, מסמכים, תמונות או וידאו, אנשי התקשורת במערב ישנו את דעתם על ישראל. אתם לא לבד, יש מיליונים שאתם לא רואים, ושהתקשורת לא רוצה לספר את סיפורם. אלה אוהבים אתכם מאד. לכו ישר אל הציבור דרך הרשתות החברתיות".

בק טען בדיון כי הסכסוך הישראלי-ערבי הוא מלחמה על דרך החיים של המערב, וכי "הפתרון יבוא מהאנשים, מהעם, מהציבור. "העולם יגיד: 'עמכם עמנו ואלוהיכם אלוהינו, באשר תלכו נלך - ושם ניקבר'". עוד אמר בק כי "כיום, האמת היא האנדרדוג. האנדרדוג תמיד מנצח". לדבריו, "אסור להדגיש את היותו של העם היהודי קורבן, אלא את יכולת התקווה והשינוי, ואת הסיפור הישראלי בהקשר של העם היהודי". הוא אמר כי "אנשים בעולם מעריכים חירות. הרי אתם לקחתם מדבר שממה ועשיתם אותו גן עדן, לקחתם עם מפוזר, וקיבצתם אותו אל מולדתו. והמסר הוא כי אדם יכול לשנות את עצמו. זהו מסר של תקווה".

"קרב ההסברה איננו אבוד"

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת דני דנון (הליכוד), שהזמין את בק לדיון, אמר במהלך הישיבה כי "אנחנו מאחלים לעצמנו עוד אנשים כמו בק, אנשים יהודים ונוצרים הפועלים יחד". הוא פנה לבק, ואמר לו כי "החברה הישראלית צריכה ללמוד ממך לומר את העובדות, את האמת, ולא לחשוש. רשת פוקס (שבה משדר בק) הוכיחה שאפשר אחרת, ושקרב ההסברה איננו אבוד. אם דבקים בערכים, באומץ ובקשר שלנו לארץ – אפשר להסביר זאת לציבור בארה"ב וגם באירופה. הכל תלוי בנחישות שלנו ובנכונות להחליט מה שטוב לעם היהודי".

סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, איוב קרא (הליכוד), אמר לבק: "שנינו לא-יהודים, אך שנינו רואים את הצורך לומר שהצדק נמצא עם העם היהודי. שני אחיי נהרגו במערכות ישראל ואני מוכן להקריב את ילדיי, אבל את הצביעות של העולם צריך להפסיק. מעולם לא הייתה כאן מדינה לפלסטינים".

ח"כ עינת וילף (עצמאות) הוסיפה: "אחרי שהערבים נכשלו בזירות הצבאיות והכלכליות הם העבירו את המאבק לזירות התקשורתיות והאקדמיות, במטרה לקעקע את הרעיון הציוני ואת זכותו של העם היהודי למדינה". ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה) טענה כי "גם בישראל אנשים איבדו אמון בעצמם, בעולם ובבורא עולם. אתה נותן לאנשים בארץ תקווה".

עוד באותו נושא:
גלן בק הודיע: "אערוך הפגנה בירושלים"
מסעות בק בארץ הקודש
רבנים נגד FOX: הענישו מנחה שמשתמש לרעה בשואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully