וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא לבני הנוער: "מטופש להיהרג בגלל אלכוהול"

נשיא המדינה פרס הפציר בתלמידים שלא לשתות אלכוהול ולא לנהוג באלימות במהלך החופש הגדול. להורים אמר: "אנו חייבים לשמור על חיי הילדים שלנו. אין לנו דבר יקר מהם"

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס היום (רביעי) ליציאתם של ילדי ישראל לחופש הגדול, והזהיר אותם מפני אלימות ושתיית משקאות חריפים. בדברים שנשא בטקס הענקת פרסי החינוך, אמר פרס כי "יש קשר מוכח בין שתייה בלתי מבוקרת לבין תאונות ואסונות. אין זה הכרחי לגדול בלי אלכוהול, זה אפשרי. בוודאי שזה מטופש להיהרג בגלל זה. אני קורא לכם להימנע מאלימות ולנהוג בכבוד איש כלפי חברו במהלך החופש הגדול. תיהנו מהחופש ושמרו על חייכם".

פרס הפנה את אזהרותיו גם אל הוריהם של הילדים ואמר: "רגע לפני היציאה לחופשה הגדולה, אני קורא לתלמידים, כמו גם להוריהם ולציבור כולו, לגלות משנה אחריות ויתר זהירות לגבי הדור הצעיר. אנו חייבים לשמור על חיי הילדים שלנו. אין לנו דבר יקר מהם".

פרס המשיך ואמר כי "לב כולנו דואב על המצבור האומלל של אסונות מיותרים, שהתרחשו לאחרונה וקטעו פתילי חיים רעננים, וגבו מחיר שקשה לשאתו. אין זו גזרת גורל. חייבים לעצור, ניתן לרסן, צריך לבלום. קריאתי מופנית באופן מיוחד לבני הנוער: לא רק גורל משפחתכם בידיכם, גם עתידכם בידיכם. אל תפגעו בהם ובכם, אל תשבשו את עתידכם. אל תדרדרו לנקודת האין חזור".

שותים, דוקרים ונעצרים

דבריו של פרס מכוונים למקרי האלימות האחרונים, בהם היו מעורבים נערים ששתו אלכוהול ונהגו באלימות. בשבוע שעבר נפצע נער בן 16 באורח קשה לאחר שנדקר בקטטה שפרצה בין כמה צעירים בחוף ברובע י"א באשדוד. צוות מגן דוד אדום פינה את הנער לקבלת טיפול רפואי בבית החולים קפלן ברחובות. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, ועצרה את אחד הנערים שהיו מעורבים בקטטה בחשד לביצוע הדקירה.

מקרה נוסף של אלימות בין בני נוער אירע בתחילת החודש, כאשר נער בן 16 דקר למוות את הנער פיליפ גלר. לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד הנער הדוקר ומייחס לו עבירה של הריגה – אך לא רצח, וכן עבירה של פציעה בנסיבות מחמירות באירוע קודם בו דקר הנאשם את גלר. כמו כן, הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של הנער עד תום ההליכים נגדו. על פי כתב האישום, גלר התארח בבית הנאשם, ובין השניים התפתח ויכוח, בנוכחות כמה מחבריהם. הוויכוח יצא מכלל שליטה והוביל לכך שהנער דקר את גלר במפשעתו ובבטנו. מאוחר יותר התגלה כי במקרה הייתה מעורבת גם שתייה מרובה של אלכוהול.

עוד באותו נושא:
דקר למוות את פיליפ גלר - ומואשם בהריגה
המדריך למעביד: העסקת בני נוער בחופש הגדול
החופש הגדול לא יקוצר: "זגזוג מביך של השר סער"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully