וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: המחאה בבילעין תימשך כי משלמים למפגינים

יהושע בריינר

26.6.2011 / 11:45

מפקד חטיבת בנימין העריך כי ההפגנות על תוואי גדר ההפרדה בבילעין יימשכו כיוון שלטענתו הן ממומנות על ידי ארגונים בינלאומיים. "זה כבר מזמן לא עניין פוליטי או מדיני"

"ההערכה היא שעל אף פירוק הגדר, ההפגנות בבילעין יימשכו שכן רבים מהתושבים מתפרנסים מהן" – כך אמר היום (ראשון) מפקד חטיבת בנימין, סער צור, בהתייחסו לגדר ההפרדה בבילעין אותה החלו בצה"ל לפרק השבוע.

קרוב לארבע שנים לאחר החלטת בג"ץ שהורתה על הזזת תוואי גדר המערכת והחזרת מאות דונמים לתושבי בילעין, החלו היום כלים הנדסיים של צה"ל בפירוק התוואי הישן. בצה"ל מעריכים כי עד סוף השבוע יסתיים לחלוטין פירוק הגדר, והכוחות נערכים מאחורי תוואי הגדר החדשה שנבנתה בשנתיים האחרונות. התוואי החדש משיב לתושבי בילעין 1,700 דונמים, מתוכם 530 דונמים המוגדרים כקרקע פרטית של פלסטינים. תוואי הגדר החדש הוא באורך של 3.2 קילומטרים והושקעו בו 31 מיליוני שקלים.


עוד על פירוק גדר ההפרדה בבילעין:
מאות מפגינים בבילעין: "החל המאבק בתוואי החדש"
בילעין: הגדר תוזז - ההפגנות יימשכו
סלאם פיאד בבילעין: "תומכים במאבקכם נגד הגדר"
דעה: ההפגנות בבלעין: חמש עובדות שכדאי לדעת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרבה מאוד מהתושבים מתפרנסים מההפגנות". ההפגנה בבילעין ביום שישי האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לפחות בטווח הקרוב אנו צופים שההפגנות כאן יימשכו", אמר צור, "בעיקר בגלל שמעורב כאן הרבה מאוד כסף וזה כבר מזמן לא עניין פוליטי או מדיני. אנו נערכים להתחלת ההפגנות וכולי תקווה שהעבודות לפירוק הגדר בימים הקרובים יימשכו בשקט ובלי איום על הכלים. ביום שישי הקרוב אנו ניערך במיקום חדש בתוואי החדש אחרי שלכפר הוחזרו השטחים שקבע בג"ץ".

לטענת צה"ל, מרבית המפגינים שנוטלים חלק באירועים מדי יום שישי ממומנים על ידי ארגונים בינלאומיים. "תושבים רבים מתפרנסים מההפגנות", המשיך צור, "יש כאן נוער שמקבל סכומים לא מבוטלים על מנת להמשיך ולהפגין מדי שבוע. אנו מכירים את נתיב הכסף שמגיע ברובו מארגונים בינלאומיים, אך למרות זאת אנו מזהים כי בשנה האחרונה מספר המפגינים ירד בצורה תלולה".

הלוויתה של ג'וואהר אבו רחמה שנפגעה בהפגנה סמוך לבלעין משאיפת גז מדמיע. רויטרס
"זה כבר מזמן לא עניין פוליטי"/רויטרס

בצה"ל דוחים את הטענות על העיכוב המשמעותי ביישום החלטת בג"ץ, על אף שמאז קבלת ההחלטה הואשם משרד הביטחון פעמיים בביזיון בית המשפט בעקבות אי-מימוש ההחלטה. צור התייחס גם להיערכות לקראת כוונת הפלסטינים לפנות לאו"ם בבקשה להכיר במדינה הפלסטינית בחודש ספטמבר ואמר כי "ישנו תרחיש הכולל תהלוכות לכיוון יישובים ואנו נערכים בין היתר גם באזור בית אל וגם בעומק השטח לקראת האירועים".

מוחמד חטיב, פעיל הוועדה העממית של בילעין, אמר בתגובה לוואלה! חדשות כי הדברים של צור הם "שטויות". לדבריו, צור "מנסה להסתיר את הכישלון של החטיבה שלו בעמידה מול המאבק הבלתי אלים בבילעין והוא רוצה לקשור את זה לטרור הבינלאומי. התושבים מאמינים במה שהם עושים. אנחנו מאמינים שהאדמות שייכות לנו ושהכיבוש חייב להסתיים, לא רק בבילעין אלא בכל השטחים".

פעיל השמאל יונתן פולק אמר כי דבריו של צור הם עילה לתביעת דיבה, וציין כי "ההפגנות יימשכו לא בגלל שום סיבה אחרת מלבד העובדה ש-1,350 דונם נשארו מחוץ לגדר ההפרדה".

*בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully