וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלופה הראשונה בצה"ל קיבלה הדרגה: "היסטוריה"

23.6.2011 / 16:15

אורנה ברביבאי קיבלה את הדרגה ומונתה באופן רשמי לאלופה הראשונה בצה"ל. "זהו רגע מרגש לכל החברה הישראלית", אמר שר הביטחון ברק ואילו ברביבאי הוסיפה - "אין יותר חסמים בשום דרגה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: אמיר קוטיגרו)

היסטוריה בירוק: אורנה ברביבאי, קיבלה היום (חמישי) דרגת אלוף, ומונתה לאלופה הראשונה בצה"ל. בטקס הענקת הדרגה אמר הרמטכ"ל, בני גנץ, בהתרגשות כי הוא "אף פעם לא העניק דרגה לאלופה", וברביבאי הגיבה בחיוך ואמרה, "אני מקווה שתתרגל".

בעת הענקת הדרגות והרמת הכוסית, בה השתתף גם ראש אכ"א היוצא, אבי זמיר, הוסיפה ברביבאי כי בעצם העובדה שהיא מתמנה לאלופה יש אמירה בנושא שוויון ההזדמנויות. "בשורת הפיקוד אין יותר חסמים בשום דרגה, גם אם זו דרגה בכירה ביותר".

"זהו רגע שיש לו משמעות היסטורית", אמר גנץ. "אורנה היא הראשונה שמונתה לדרגת אלוף ואני לא חושב שהדבר הזה קורה בחסד, הוא קורה בזכות. אני חושב שהאתגר הגדול ביותר שלנו, הוא המשאב האנושי".

אורנה ברביבאי מונה לאלופה הראשונה בצה"ל. דובר צה"ל
"לא בחסד אלא בזכות"/דובר צה"ל

"זהו רגע מרגש מאוד לכל החברה הישראלית, לא רק לצה"ל", הוסיף שר הביטחון, אהוד ברק, ואמר לברביבאי כי היא "מביאה את כל הניסיון ואני באמת בטוח ביכולתך להוביל הלאה את אכ"א מהמקום שהביא אותו אליו אבי זמיר (ראש אכ"א היוצא), אל האתגרים החדשים".

ההחלטה התקדימית התקבלה על ידי שר הביטחון ברק והרמטכ"ל גנץ, בסוף חודש מאי. לאחר ההודעה התקשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לברך את ברביבאי. "ישנה חשיבות עליונה לשילובן של נשים בעמדות בכירות בפורום המטה הכללי, בצה"ל בכלל ובמשק הישראלי", אמר נתניהו. "המינוי שלך הוא צעד גדול לחברה הישראלית ומעביר גם מסר למדינות רבות בעולם. המינוי אף מתקשר לנאומי בקונגרס על הייחודיות של החברה הישראלית באזור בו אנו נמצאים".

חברי כנסת, שרים וכן אנשי צבא רבים בירכו רבות על המהלך, ביניהם יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, מנכ"ל שדולת הנשים היוצאת נורית צור, ודובר צה"ל לשעבר וחבר הכנסת, נחמן שי. שר התקשורת, משה כחלון, ביקר אז את סיקורה של התקשורת, וטען כי "דיברו איתה על הילדים שלה ועל הבעל אבל לא הזכירו במילה את ההישגים והכישורים שלה".

עוד על מינוי האלופה הראשונה:
אישה בדרגת אלוף: ”יום גדול לחברה האזרחית”
השר כחלון: ”סיקור מינוי ברביבאי היה זוועתי”
לראשונה בצה”ל: אישה תועלה לדרגת אלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully